Lamborghini je objavio fotografije i tehničke detalje dugo očekivanog SUV modela.
Iako se italijanski proizvođač već jednom okušao u proizvodnji SUV vozila, model LM002 iz '80-tih ipak je nastao iz projekta klasičnog vojnog terenskog vozila i nije imao performanse supersportskog automobila. U tom smislu, može sa smatrati da je Urus prvi pravi supersportski SUV.
Po specifikacijama pogonske jedinice i po performansama on to svakako jeste. Treći velikoserijski model u gami Lamborghinija (pored Huracana i Aventadora) za pogon koristi 4.0 twin turbo V8 koji isporučuje 650 ks i 850 Nm.
Snaga se prenosi na sve točkove putem osmobrzinskog ZF automatskog menjača, dok je od Aventadora S preuzet sistem upravljanja na sva 4 točka.
Performanse Urusa su svakako impresivne za jedno SUV vozilo mase 2.200 kg – automobil iz mjesta do stotke stiže za 3,6 s, od 0 do 200 na sat za 12,8 s, a maksimalna brzina iznosi 305 km/h.
Iako je twin turbo V8 za sada jedina pogonska opcija, Lamborghini je najavio da će Urus kasnije biti dostupan i sa plug-in hibridnim pogonom.
Kada je riječ o raspodjeli obrtnog momenta po osovinama, prednji točkovi Urusa standarno dobijaju 40%, a zadnji 60%. Međutim, ovaj odnos može se po potrebi mijenjati u datom momentu tokom vožnje, tako da se na prednju osovinu maksimalno može poslati 70%, a na zadnju 87% obrtnog momenta motora.
Sistem upravljanja na sva 4 točka funkcioniše kao i kod Aventadora S, što će poboljšati agilnost vozila i stabilnost u krivinama i prilikom skretanja, kako pri manjim tako i pri velikim brzinama.
Da bi snizio težište vozila koje je znatno više od klasičnih supersportskih automobila (dimenzije Urusa su D/Š/V: 5.112/2.016/1.638 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 3.003 mm), Lamborghini je turbo motor postavio veoma nisko.
Vozaču je na raspolaganju čak 6 predefinisanih režima vožnje, koje može da odabere u zavisnosti od vrste putne podloge, terena i veremenskih uslova: Strada, Sport, Corsa, Neve (za snijeg), Terra (off-road) i Sabbia (za pješčanu podlogu), plus individualno podesivi mod prigodno nazvan Ego.
Ako se izaberu Neve, Terra ili Sabbia, sistem oslanjanja je podešen tako da je automobil nešto izdignutiji, sa većim odstojanjem od tla, dok je kod modova Strada, Sport i Corsa ogibljenje optimizovano za sportsku vožnju po asfaltu ili tkračkoj stazi.
Kada je riječ o dizajnu, Urus je zasnovan na istoimenom konceptu iz 2012, a spoljašnjost vozila je takva da će posmatrač koji i površno prati automobilsku industriju nedvosmisleno prepoznati da je u pitanju Lamborghini.
Praktično cijela površina prednjeg branika pokrivena je maskom hladnjaka i otvorima za vazduh, a karoserija je oblikovana po uzoru na modele Huracan i Aventador, sa puno oštrih linija.
U farove su integrisana LED dnevna svjetla stilizovanog “Y” oblika, koja donekle reflektuju dizajn prednjih svjetlosnih grupa Aventadora, a sličan stilski pristup može se vidjeti i na zadnjem dijelu automobila.
Italijanski proizvođač kaže da je izgled zadnjeg difuzora, sa 2 para simetrično postavljenih okruglih izduvnih cijevi, inspirisan Lamborghinijevim trkačkim automobilima
Dizajn enterijera predstavlja kombinaciju luksuznih i sportskih elemenata. Kao i kod drugih Lamborghini modela, u kokpitu dominiraju detalji karakterističnog, šestougaonog oblika - takvi su između ostalog ventilacioni otvori, okvir ekrana multimedijalnog sistema, ali i dezen presvlaka na sjedištima.
Što se tiče luksuznih sadržaja, tu su, recimo, prednja grijana sjedišta koja su standardno podesiva u 12 smjerova (opciono u 18).
Lamborghini se potrudio da korisnicim ponudi vrhunski ugođaj kada su u pitanju multimedijalni, odnosno audio sistem. Omogućena je integracija smartfon uređaja pomoću Apple CarPlay i Android Auto funkcija, Urus je standardno opremljen audio sistemom sa 8 zvučnika, a za one probirljivije, kao opcija se nudi premijum Bang & Olufsen 3D zvučni sistem sa 1.700 vati.
S obzirom da je automobil projektovan tako da osim vrhunskih performansi bude i funkcionalan i praktičan u svakodnevnoj vožnji, prtljažnik raspolaže sa 616 litara, a obaranjem zadnjih sjedišta može se povećati na maksimalnih 1.596 litara – eto dočekasmo i to da prilikom prezentacije jednog Lamborghinija govorimo o veličini i karakteristikama prtljažnog prostora.
Kompanija očekuje da će svake godine prodavati oko 3.500 primeraka Urusa, čime bi se postojeća godišnja proizvodnja udvostručila (u 2016. ukupno je isporučeno tada rekordnih 3.457 automobila).
Prve isporuke planirane su za proljeće 2018, a početna cijena u Evropi iznosi oko 171.500 evra.