Nakon višemjesečnih najava i nebrojenih špijunskih snimki, u srcu američke autoindustrije predstavljena je nova generacija Mercedesove G klase.
Jedan od najdugovječnijih modela na tržištu time će konačno otići u penziju, a njega će nakon četiri uspješna decenijama zamijeniti ista ta G klasa, ali u potpuno novom ruhu. Malo je reći da je G klasa zadržala svoj DNA, ona je na najbolji način ušla u novi milenij i pritom iskoristila sve dostupne tehnologije da bude još bolja.
U Mercedesu su posebno ponosni na novu G klasu za koju kažu da je u top formi. Prevedeno, to znači da su uvjereni kako neovisno o podlozi i uvjetima rada ovo, prije svega terensko vozilo impresionira performansama, najnaprednijim sustavima za pomoć pri vožnji, izvrsnom upravljivošću i sigurnošću, te kao takvo nema prave konkurencije, prenosi Index.hr.
Rad na razvoju nove G-klase bio je vrlo izazovan za tim. "Dodatno poboljšati ikonu kao što je G klasa u tehnološkom smislu bio je istodobno veliki izazov, ali i nova mogućnost za napredak. Svaki dio i svaki vijak temeljito su i pomno pregledani", objašnjava dr. Gunnar Güthenke, rukovoditelj Odjela grupe terenskih proizvoda tvrtke Mercedes-Benz. "Pored karoserije, posebno smo bili usmjereni na povećanje krutosti vozila i veze između ovjesa i pogonskog sklopa s pomoću okvira šasije."
U pogledu dizajna nije se ništa prepustilo slučaju. Kutijasti potpis od G klase je učinio dizajnersku ikonu, pa je bilo logično da se zadrži taj adut. Posebno je vidljiv u detaljima kao što su kvake vrata, svjetla, izbačeni žmigavci ili pak sami zvuk zatvaranja vrata te minimiziranje zazora između pojedinih dijelova.
Konkretni podaci kažu i kako je nova generacija 53 mm duža i 121 mm šira. Markantno, ali možda i malo previše za vožnju terenskim putevima. Utješno je što je masa pala za prosječno 170 kg.
Unutrašnjost pak nudi posve novi osjećaj. Iako su zadržani prepoznatljivi detalji poput rukohvata ispred vozača i visoka razina luksuza, interijer je sada izveden u skladu s aktualnim trendovima. Osnovna oprema uključuje analogne instrumente, a opcijski se nudi, kao u novoj E- i S-klasi, digitalna ploča s instrumentima i središnji zaslon iznad središnje konzole kao dva 12,3-inčna ekrana.
Rast dimenzija i pametna arhitektura osigurali su dodatni prostor. Tako je prostor za noge sprijeda povećan za 38 mm, a straga za čak 150 mm. Više je prostora i za ramena, i to do 38 mm, dok plus u predjelu laktova iznosi do 68 mm. Ne treba napominjati da će standardna oprema uključivati grijanje sjedala sprijeda i straga, te električno upravljanje, dok će masaža i klimatizacija biti opcija.
No ono bitno je ipak da se G klasa ponaša još bolje u terenskim uvjetima, dok je na cesti hitrija, dinamičnija i udobnija od prethodnika. G zahvaljujući klasičnom okviru šasije, tri 100-postotne blokade diferencijala i redukcijom raspona stupnjeva prijenosa,+ zadržava status klasičnog terenca.
Novi je i ovjes, neovisan prednji ovjes s dvostrukim ramenima u kombinaciji s krutom stražnjom osovinom, razvijen u suradnji s AMG-om. Službeni brojevi kažu kako je sposobnost penjanja na nagibe do 100 % na prikladnim površinama, visina od tla između osovina povećana je na 24,1 cm, a najveća dubina za prolazak kroz vodu i blato na 70 cm. Zajamčena je i stabilnost kod bočnog nagiba do 35 stepeni te silazni ugao od 30 i pristupni ugao od 31 stepen.
Opcija Dynamic Select za novu je G klasu dostupna s do pet različitih načina vožnje. Među njima je i G mode, a koji se uključi čim se aktivira blokada diferencijala ili redukcija.
G500 pokreće moćni 4-litarski V8 s dvostrukim turbopunjačem i maksimumom od 422 KS i 610 Nm. Opremljen novim 9G TRONIC prema fabričkim podacima troši 11,1 l/100 km.
Nova G klasa na tržište dolazi u maju, a već sada je poznato kako će na njemačkom tržištu biti dostupna po osnovnoj cijeni od 107.040,50 eura.