Na našem tržištu Škoda Rapid u redizajniranom izdanju može se nabaviti i sa LPG instalacijom ugrađenom kod Škodinih ovlaštenih trgovaca. Tvornička garancija ostaje, što je dodatni adut za kupovinu. No, prije toga treba napraviti analizu ukupnih troškova pa zaključiti treba li vam uopće LPG instalacija...
Rezervoar od 54 litra
Čim cijene goriva počnu rasti, kod kupaca se javlja interes za bilo kakvim alternativnim pogonom. Među najpopularnije i najisplativije svakako spada LPG instalacija, s tim da nije zanemarljivo ni znatno manje zagađenje prirodne okoline. Nažalost, to se prilikom registracije automobila ne nagrađuje.
Uglavnom, ispod haube našeg testnog automobila ugrađen je pouzdani atmosferski benzinac koji iz 1.6 litara radne zapremine daje solidnih 110 KS. S obzirom na to da se radi o motoru starije konstrukcije, ugradnja LPG instalacije je jeftinija i bezbolnija jer nema negativnih pojava koje se (pre)često znaju javiti kod motora s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar (TSI).
Škodin ovlašteni trgovac „Apolo“ iz Mostara ugradio je LPG instalaciju prema najvišim standardima, čime su pretpostavke za zadržavanje pune tvorničke garancije zadržane. Podizanjem poklopca motora vide se četiri brizgaljke i odgovarajući senzor, dok su sve ostale komponente gotovo neprimjetne. Za što veću autonomiju, u prostor standardnog rezervnog točka ugrađen je rezervoar zapremine 54 litra.
Samim tim točak je prebačen u prtljažnik, čime je njegova upotrebljiva zapremina za toliko smanjena. Svakako preporučujemo kupovinu „uskog“ rezervnog točka ili seta za krpanje guma.
Primamljiva cijena
Što se tiče manipulacija sa LPG instalacijom, nema nikakvih problema – sve radi automatski. Motor starta na benzin da bi, po postizanju radne temperature od 30°C, računar dao nalog za startanje LPG instalacije. Tada crvena LED dioda postane zelena. Na istom tasteru nalazi se i niz LED dioda koje prilično neprecizno signaliziraju nivo plina u rezervoaru. Ako su oba rezervoara puna (benzin i plin), tada možete računati na autonomiju od, približno, 1.400 kilometara. Cijena ugradnje plinske instalacije je 1.145 KM, a ukupna cijena testnog modela do registracije je 34.746 KM.
Prije kupovine analizirajte troškove
Prije uvođenja akciza na gorivo, koje su sada obuhvatile i plin, ugradnja LPG instalacije bila je zaista isplativa. Tada se prilikom registracije naplaćivala dodatna taksa kako bi se nadoknadili neki nameti s kojima su bila opterećena ostala fosilna goriva, a plin ne.
Nažalost, uvođenjem dodatnih nameta na plin taksa je neopravdano ostala. Na to treba dodati vijek trajanja plinskog rezervoara te redovne servise LPG instalacije. Prema grubim proračunima, svi oni koji godišnje prelaze manje od 15.000 kilometara nemaju računicu za ugradnju LPG instalacije.
Nemojte previdjeti da je iznad većine ulaza podzemnih garaža istaknut znak zabrane ulaska vozilima s oznakom LPG.
Tehnički podaci
Dimenzije
D/Š/V 4.483x1.706x1.461 mm
Međuosovinski razmak: 2.602 mm
Masa 1.187 kg
Prtljažnik 550 – 1.490 l
Gume 185/60R15
Motor i mjenjač
Motor: benzin 1.598 ccm, 4 cilindra
Snaga 110 KS pri 5.200 obr/min
Moment 153 Nm pri 1.750 obr/min
Mjenjač manuelni sa 5 brzina
Performanse
Maks. brzina 195 km/h
Ubrzanje 0-100 9.3 sec
Prosječna potrošnja na testu: 5,5 benzina i 7 litara plina na 100 km
Cijena:
34.746 KM (s atestiranom LPG instalacijom i metalik bojom)