PREDSTAVLJAMO

Peugeot 508 Sport Engineered: Nagovještaj novog doba

Najveća snaga iznosi pristojnih 400 KS, a uz relativno malu masu za 4,3 sekunde dolazi do ubrzanja od 0 do 100 km/h

Avaz.ba

6.3.2019

Peugeot s modelom 508 Sport Engineered prikazao je upečatljiv nastup u Ženevi. Radi se atraktivnom i 400 KS snažnom konceptu čija se produkcijska verzija očekuje sljedeće godine.

Nešto ranije Peugeot je najavio elektrifikaciju svojih modela, što u prijelaznoj fazi podrazumijeva i razvoj hibridnih verzija. Da sve nije puko obećanje, potvrđuje djelimično otkrivanje koncepta 508 Sport Engineered. Očito je da je kao osnova poslužio serijski 508 Hybrid, pri čemu se misli na dizajn i ideju hibridne tehnologije.

Dva elektromotora

Što se tehnološke strane tiče, okosnicu čini 1,6 litreni turbo benzinac 200 PureTech. Iako je snažan 200 KS, njemu u pomoć priskaču dva elektromotora - po jedan na prednjoj i zadnjoj osovini. Slabiji elektromotor raspolaže sa 110 KS i zadužen je za pogon prednjeg para točkova, dok jači svojih 200 KS šalje na zadnje točkove. Na taj se način dobila jednostavnija, ali jednako efikasna verzija 4x4 pogona.

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Kontrola distribucije snage na osovine odvija se elektronskim putem, što garantira munjevite korekcije i pravilno doziranje u svim uvjetima vožnje. S obzirom na to da je zbrajanje ukupne snage u sinergiji pomalo komplicirano, najveća snaga iznosi pristojnih 400 KS. Kada se u cijelu matematiku ubaci relativno mala masa, dolazi se do podatka o ubrzanju od 0 do 100 km/h od 4,3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.   

Podatak je to kojeg se ne bi postidjeli ni rasni sportski automobili. Uostalom, veliki udio u razvoj koncepta dali su stručnjaci Peugeot Sporta.  

Skupi materijali

Za pogon elektromotora predviđen je set baterija kapaciteta 11,8 kWh, što je dovoljno za autonomiju na potpuno električni pogon od 50 km. Utrošena energija može se nadoknaditi pomoću sistema punjenja ''plug-in'' ili tokom vožnje kada benzinski motor ujedno postaje generator električne energije.  Unutrašnjost odiše sportskim karakterom, digitalnim instrumentima i skupim materijalima pa je opći ugođaj potpun.  
Serijska verzija modela koji najavljuje novu tehnološku eru Peugeota očekuje se sredinom iduće godine. 

Poboljšani ovjes i aerodinamika

Da bi se svi potencijali hibridne grupe mogli maksimalno koristiti u svim uvjetima vožnje, ovjes je morao biti detaljno prerađen. A to podrazumijeva snižavanje tačke težišta i širenje traga točkova. 

Na zadnjoj osovini trag je proširen za 24 mm, a na prednjoj upola manje - 12 mm. Usput je dorađen upravljački mehanizam, čime su dobivene brže i preciznije reakcije. Priču oko ovjesa zaokružuju vrhunske Michelin Pilot Sport 4S, koje su posljednja i najbitnija karika u lancu prijenosa snage na podlogu.

U cilju poboljšanja iskorištavanja raspoložive energije, boljeg držanja podloge pri velikim brzinama i smanjenja buke značajno je unaprijeđena aerodinamika.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.