U posljednjih 18 godina cijene četverotočkaša su u prosjeku porasle više od 50 posto. Rast cijena novih vozila posljednjih godina sve više „bode“ oči ljubiteljima automobila, a naročito onima s nešto dužim pamćenjem.
TRŽIŠTE
Mnogima cifre koje se moraju izdvojiti „bodu“ oči
Opel Corsa. agencije
U posljednjih 18 godina cijene četverotočkaša su u prosjeku porasle više od 50 posto. Rast cijena novih vozila posljednjih godina sve više „bode“ oči ljubiteljima automobila, a naročito onima s nešto dužim pamćenjem.
Koliko su, zaista, povećane cijene automobila u posljednjih 18 godina? Analitičari u JATO Dynamicsu proučavali su kataloške cijene novih vozila u periodu od 2002. do 2020. godine u dva popularna segmenta - malih i kompaktnih automobila.
Rezultat njihovog istraživanja je da su prosječne prodajne cijene malih (potkompaktnih) automobila, kao što su Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Renault Clio ili Opel Corsa, porasle čak 59 posto u posljednjih 18 godina.
Prema podacima koje je analizirao JATO, početkom dvijehiljaditih potkompaktni automobili koštali su u prosjeku 13.000, a 2020. gotovo 21.000 eura.
Ford Fiesta. Agencije
Cijene kompaktnih automobila u istom periodu su, također, drastično skočile. Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra i slični modeli koštali su 2002., u prosjeku, 18.400 eura. U 2020. cijena im je gotovo 30.000 eura, što je povećanje od oko 63 posto.
Modeli s alternativnim pogonskim sistemima (elektrificirane verzije - hibridi) također su doprinijeli ovom rastu. Ako bi se samo gledale cijene, verzija s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, porast u kompaktnom, C-segmentu iznosio je oko 56 posto.
Naravno, rastu cijena su doprinijele i brojne savremene sigurnosne tehnologije, multimedije i slični skuplji dodaci, a automobili su sada i znatno veći nego prije 18 godina.
VELIKA KLADUŠA
SRBIJANSKI MINISTAR