Jako važnu prekretnicu na putu do autonomne vožnje postigli su Bosch i Mercedes-Benz, jer je njemačka savezna uprava za motorni saobraćaj (KBA) odobrila njihov visoko automatizovani sistem parkiranja za korištenje u garaži P6 koju vodi APCOA na aerodromu Štutgart.
To ga čini prvom visokoautomatizovanom funkcijom parkiranja bez vozača na svijetu (SAE nivo 4) koja je zvanično odobrena za komercijalnu upotrebu. Tehnološki napredak automatizovane vožnje igra ključnu ulogu u mobilnosti budućnosti.
S vozilom i infrastrukturom koja preuzima vožnju i manevrisanje, vozači će moći da svoju pažnju usmjere na druge stvari, umjesto na vrijeme koje troše na traženje parking mjesta i manevrisanje u tijesnim garažama.
Odvezite se u garažu, izađite iz svog vozila i pošaljite ga na unaprijed rezervisano parking mjesto jednostavnim pritiskom na aplikaciju za pametni telefon – usluzi automatizovanog parkiranja nije potreban vozač. Nakon što ostanete da potrošite upravo ušteđeno vrijeme na nešto drugo, vozilo se samo odveze na svoje dodeljeno mjesto i parkira.
Kasnije se vozilo na potpuno isti način vraća na mjesto preuzimanja.
Ovaj proces se oslanja na međuigru između inteligentne infrastrukture koju isporučuje Bosch i koja je instalirana u parkirnoj garaži i Mercedes-Benz automobilske tehnologije. Bosch senzori u garaži nadziru koridor vožnje i okolinu i daju informacije potrebne za vođenje vozila. Tehnologija u vozilu pretvara informacije koje prima od infrastrukture u manevre vožnje.
Na ovaj način, vozila čak mogu sama da se voze gore-dole po rampama da bi se kretala između spratova u garaži. Ako infrastrukturni senzori otkriju prepreku, vozilo koči i bezbjedno se potpuno zaustavlja. Tek kada je ruta čista, nastavlja svoj put, navodi Tportal.hr.
Godine 2019. Mercedes-Benz i Bosch su dobili prvu posebnu dozvolu za upravljanje automatizovanim parkiranjem vozila koristeći razvojna vozila bez ljudskog nadzora u svakodnevnim operacijama u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz u Štutgartu. Odobrenje koje je sada izdato nadilazi to, dozvoljavajući komercijalni rad s vozilima u privatnom vlasništvu u parkirnoj garaži P6.
Osnova za odobrenje je zakon koji je u Njemačkoj stupio na snagu u julu 2021., a koji dozvoljava vožnju bez vozača u skladu sa SAE nivoom 4 za motorna vozila. Primjena ovog zakona na sistem parkiranja je sprovedena u bliskoj saradnji s njemačkim Saveznim ministarstvom za digitalni saobraćaj i saobraćaj (BMDV) i KBA.
AFGBV (direktiva o autonomnoj vožnji), koju je donio njemački Bundesrat 20. maja 2022., jasno navodi kriterijume njemačkog zakona o drumskom saobraćaju koje moraju da zadovolje vozila nivoa 4.
SAE J3016 definiše šest nivoa automatizacije za upravljanje drumskim vozilima (nivo 0 do nivo 5). Nivo 4 navodi: Vozilo može da samostalno upravlja svim saobraćajnim situacijama pod određenim uslovima (npr. u parkirnoj garaži). Nije potreban vozač.
Kompanije planiraju da postepeno uvedu uslugu parkiranja bez vozača u parkirnoj garaži APCOA P6 na aerodromu Štutgart. Od dana puštanja u rad, prvi kupci s modelima S-klase i EQS proizvedenim od jula 2022. čije varijante vozila imaju uslugu INTELLIGENT PARK PILOT2 kao dio Mercedes me connecta i koji su aktivirali ovu uslugu, moći će da koriste funkciju u garaži P6.
Nakon što vozači unaprijed rezervišu parking mjesto pomoću svoje aplikacije Mercedes me, mogu da ostave svoje vozilo na unaprijed određenom mjestu. Nakon što svi putnici izađu iz vozila, aplikacija pokreće manevar parkiranja.
Parkirni sistem provjerava da li je put do rezervisanog parking mjesta slobodan i da li su zadovoljeni svi ostali tehnički uslovi. Ako je to slučaj, vozači dobijaju obavještenje u aplikaciji koja potvrđuje da je inteligentna infrastruktura preuzela kontrolu nad vozilom. Nakon toga mogu da napuste garažu.
Vozilo se automatski pokreće i samostalno pronalazi put do svog parking mjesta. Kada vozač želi da pokupi svoj automobil iz garaže, može da ga pozove putem komande pametnog telefona. Njihovo vozilo zatim kreće vlastitim putem do unaprijed određenog područja preuzimanja.