SLAVI 90. ROĐENDAN

Traction Avant: Jedinstveni i jedan od najinovativnijih automobila ikad

U svoje vrijeme smatran najsigurnijim i najudobnijim prevoznim sredstvom koji je moguće kupiti

Nazvan automobilom sa 100 patenta. Pixabay

Dž. R.

1.5.2024

Jedno od najinovatvnijih automobila u historiji, Traction Avant, bio je jedinstven po tome što je objedinio sva najmodernija tehnička rješenja tog vremena.

U jednom automobilu bio je i pogon na prednje točkove, hidrauličke kočnice, monokok strukture te je u svoje vrijeme smatran najsigurnijim i najudobnijim prevoznim sredstvom koji je moguće kupiti.

Aerodinamični stil

Tokom svog trajanja imao je koristi od tehnološkog razvoja i nazvan je automobilom sa 100 patenata. Njegov osebujni aerodinamični stil, inspiriran modelom Streamline, brzo ga je učinio simboličnim modelom Citroëna koji će izdržati test vremena i izazvati maštu boraca protiv otpora i gangstera. Prodano je 760.000 primjeraka Traction Avanta, a proizvodnja je završila 1957. godine.

Kada je početkom 1933. godine odlučio zamijeniti Citroëne 8, 10 i 15, koji su predstavljeni u oktobru 1932., André Citroën je imao ideju ostvariti značajan utjecaj i nadmašiti svu konkurenciju lansiranjem potpuno revolucionarnog automobila.

Tehničke inovacije

Njegov je cilj bio dobiti najmanje dvije godine prednosti kako bi se također zaštitio od efekata globalne ekonomske krize iz ranih 1930-ih koja se tada osjećala širom Europe. Ovaj bi novi automobil stoga bio posebno značajan i sadržavao bi maksimum tehničkih inovacija.

Predstavljeno je vozilo bilo uistinu revolucionarno, ali je razvoj ujedno bio toliko skup da se tvrtka našla pred bankrotom. Jedan od najvećih vjerovnika, gumarska kompanija Michelin, preuzeo je vlast nad tvrtkom, a Andre Citroën umro je samo godinu dana nakon toga.

Međutim, Traction Avant sa svojim inovacijama je ostao. To je potpuno čelična monokok karoserija koja je eliminirala potrebu za šasijom i značajno snizila težište. Zatim pogon na prednjim točkovima, motor s ventilima iznad glave motora, hidraulička kontrola kočnica, neovisna torziona osovina na četiri točka i automatski prenos. Međutim, zbog vremenskih ograničenja, automatski mjenjač je izostavljen iz početnih proizvodnih modela iz 1934. godine.

Superiorno držanje ceste

Osim ovih tehničkih inovacija, Traction bez šasije imao je spuštenu, aerodinamičnu karoseriju. Na kraju, njegov kompaktni sklop motora i mjenjača, uz vrlo nisko težište, omogućio je maksimalnu raspodjelu težine sprijeda. Prvi novinari i vozači bili su oduševljeni novim Citroënom. Nikada prije automobil nije omogućavao tako sigurnu i laku vožnju u svim uslovima, a njegovo držanje ceste postavilo je novi standard.

Motor je bio moćan, kočnice snažne, a sigurnost besprijekorna. Ove kvalitete, koje su se stalno poboljšavale, kao što je usvajanje upravljanja letvom i zupčanikom u junu 1936., osigurale su Tractionu vodstvo nad svim ostalim automobilima, što je dovelo do briljantne i iznimno duge karijere koja je završila tek u julu 1957.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.