Za Senada Omanovića kažu u Olimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine da najbolje poznaje stanje borilišta, odnosno objekata u Sarajevu koji bi bili dio eventualne zajedničke kandidature sa španskom Barcelonom za organizaciju ZOI-ja 2030. godine.
ZOI 2030.
Čak i u trenutnom stanju, staza je pogodna za treninge, ističe selektor bh. sankaša
Igman: Pogled na olimpijske skakaonice. S. Saletović
Za Senada Omanovića kažu u Olimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine da najbolje poznaje stanje borilišta, odnosno objekata u Sarajevu koji bi bili dio eventualne zajedničke kandidature sa španskom Barcelonom za organizaciju ZOI-ja 2030. godine.
- Krenuo bih od inspekcijskog nadzora iz 2002. kada smo bili kandidati za ZOI 2010., a koje je dobio kanadski Vankuver.
Ekipa stručnjaka tada je ocijenila da su naša borilišta veoma kvalitetna i da se mogu obnoviti, odnosno da nije potrebno praviti nova. Naglasili su da su profili krivina bob-staze na Trebeviću izvrsni i da su u tom momentu bili među najmodernijim u svijetu - ističe Omanović.
On je aktuelni selektor sankaške reprezentacije BiH, a kao predtakmičar bio je i učesnik ZOI-ja 1984. u Sarajevu. Naglašava da je staza na Trebeviću sagrađena tokom 1981. i 1982. godine, za približno 15 mjeseci, što znači da i ovog puta imamo dovoljno vremena da obnovimo stazu za eventualne Igre 2030.
Omanović: Veliko iskustvo u sankanju. Arhiv
Kada je o finansijskoj konstrukciji riječ, kaže da su tadašnji troškovi iznosili približno 20 miliona maraka, ali da bi ovog puta ta cifra mogla biti manja, s obzirom na modernije i jeftinije materijale.
- Još 2002. bila je procjena da je staza, uprkos ratnim razaranjima, i dalje odgovarajuća. U međuvremenu, mi smo kao Sankaški savez BiH sanirali pukotine i već šest godina treniramo na stazi u ljetnom periodu - ističe naš sagovornik.
Omanović nema dileme kada je u pitanju isplativost ove investicije.
Kako kaže, čak i bez Igara obnova trebevićke staze donosila bi profit, jer se na njoj mogu organizirati treninzi i takmičenja boba, sankanja, skeletona, a ne potcjenjuje ni turistički potencijal.
- Čak i u trenutnom stanju, staza je pogodna za treninge. S nama tokom ljeta svake godine rade selekcija Slovačke, a dolaze i Poljska, Slovenija, Turska...
Trenutni izgled staze na Trebeviću. S. Saletović
Samo nama, za naša četiri takmičara u sankanju, potrebno je približno 400 vožnji u predsezoni, a svaka vožnja košta 30 eura. Sada to pomnožite sa stotinama takmičara koji bi dolazili kod nas na pripreme u slučaju da se staza obnovi. Da ne spominjem da bi jedva čekali da nas uključe u organizaciju Svjetskog kupa. Tu je i bob u kojem jedna vožnja košta između 50 i 80 eura - rekao je Omanović.
Iako nije ekspert za skakaonice za skijaške skokove, smatra da postojeće na Igmanu mogu uz obnovu poslužiti za ZOI.
- Koliko znam, skakaonice bi se morale urediti i možda produžiti, prema novim pravilima. To bi bilo dobro, da taj sport napokon zaživi i kod nas - rekao je Omanović.Obnova staze na Trebeviću otvorila bi prostor i za bogatu turističku ponudu u koju bi bila ponovo uključena atrakcija kao što je vožnja “Vučkom”, odnosno turističkim bobom od spužve, i to i ljeti i zimi.
- Taj naš patent donosio je veliki profit. Tu je i bob na točkovima koji po vožnji može donijeti 150 eura, pa čak i takmičenja u brdskom biciklizmu, kakva se već održavaju u svijetu na sličnim stazama - kaže Omanović.