Peri Maršal i Tejlor Zamir, stručnjaci za digitalne strategije, za portal INC govorili su o osnovnim stvarima koje stoje iza svake uspješne lokalne marketinške kampanje. Oni su tom prilikom otkrili kako se kreira ciljna stranica koja će povećati stopu konverzija, odnosno kupovina na njoj.
Zaglavlje (engleski Header)
Zaglavlje je odjljak na samom vrhu vaše stranice. Trebalo bi da bude relativno usko, jer ne želite da preuzme previše važnog prostora na vrhu vaše stranice, odnosno iznad folda (to je dio stranice koji korisnik vidi na ekranu kada je otvori).
Postoje samo dvije stvari koje treba uključiti u zaglavlje: vaš logo, koji ide na krajnju lijevu stranu zaglavlja, i poziv na akciju, koji ide na krajnje desnu stranu zaglavlja. Ovaj poziv za akciju treba da bude ispisan prilično velikim fontom slova tako da se izdvaja i lako čita.
Za lokalni biznis skoro uvijek mora da postoji i telefonski broj preduzeća. Međutim, nemojte samo da stavite ovaj podatak, već dodajte i konkretan poziv za akciju iznad broja telefona da biste ljudima dali razlog da vas pozovu. Zamir i Maršal preporučuju nešto poput: „Pozovite odmah da biste dobili besplatnu procjenu / konsultaciju / odgovor".
Video-snimak ili slika
Ispod glavnog naslova, na lijevoj strani web stranice, trebalo bi da imate video-materijal ili sliku. Oni mogu da stoje iznad ili ispod glavnog naslova. Maršal i Zamir su isprobali oba načina i došli do zaključka da nema mnogo razlike u stopama konverzije.
Strategija za odabir slika ili video-zapisa zapravo je slična onoj za ostatak ciljne stranice: stavite najbolji mogući materijal.
„Jednostavno želite da imate materijal koji izgleda profesionalno i pomaže u prenošenju pogodnosti koje nudite. Ako imate video-materijal, kraće forme su zahvalnije: oko minut ili maksimalno nekoliko minuta“, ističe Maršal.
Za sliku se uvjerite da je relevantna za vaše poslovanje. Dobro su se pokazale fotografije zaposlenih koji izgledaju srećno ili ona slika koja vizuelno prikazuje prednosti koje klijenti dobijaju od korišćenja vaših usluga.
Naslov / podnaslov
Naslov je najvažniji tekst na vašoj ciljnoj stranici. On je važan jer će to biti najčitaniji tekst na njoj, koji će u velikoj meri odrediti ponašanje vaših potencijalnih klijenata. Od njega zavisi da li će čitaoci obratiti pažnju na ostatak stranice ili će jednostavno pritisnuti dugme za povratak, odnosno iksić za izlazak.
Recept za kreiranje naslova ne postoji. Većina naslova zahtjeva od vas da razmišljate o njima, da razmislite ko su vam potrošači i napravite profil idealnog potrošača, iznesete stotinu ideja itd.
„Mnoge od ovih informacija su zaista korisne. Ali vaš cilj bi trebalo da bude jednostavnost“, navode Maršal i Zamir. Iako ovaj aspekt svaki stručnjak za marketing mora da osmisli sam, evo nekoliko primjera koji su se pokazali uspješnim na brojnim ciljnim stranicama koje su kreirali za klijente:
„Da li biste voljeli da ... (dodajte prvu korist, drugu korist, treću korist)
Ako je odgovor DA, onda nas pozovite za besplatne konsultacije...“
Evo jednog primjera za naslov kreditne kompanije:
„Želite da dobijete novac za 15 minuta ili manje bez provjere kredita po najnižim cijenama u Las Vegasu i zadržite svoj automobil? Ako je odgovor DA, onda nas pozovite na (broj kompanije) ili nas posjetite na (adresa web stranice).“
Tekst i sadržaj u nastavku
Ovaj odjeljak ide ispod naslova i podnaslova na lijevoj strani stranice i širi se na obećanje / ponudu / vrijednost koju ste započeli. Većina neće čitati vaš promotivni tekst. Oni će ga samo preletjeti pogledom.
Nekoliko kratkih paragrafa je sve što vam treba, zajedno sa tri do pet tačaka. „Bullet“ tačke jesu spisak kratkih, primamljivih rečenica koje prenose glavne prednosti / ključne vrijednosti koje bi vaši potencijalni potrošači trebalo da znaju o vašem poslu.
Opet, dobro je da budu kratke, interesantne i usmjerene na glavne pogodnosti koje nudite svojim klijentima.
Kontakt-formular
Neće vas pozvati svi koji dođu na vašu web stranicu. Za one koji ne žele da zovu ciljna stranica treba da ima obrazac za kontakt, mjesto gdje mogu da dostave svoje informacije.
Obrazac treba da na vrhu ima jasan poziv na akciju koji objašnjava zašto bi trebalo da vas pozovu i kakvu korist će imati od toga.
Kada je u pitanju forma tražite samo informacije koje su vam apsolutno potrebne – to su ime, mejl adresa, telefonski broj i opcionalno polje „komentari", gdje mogu da unesu sve komentare ili pitanja koja imaju.
Možete da koristite generičko dugme „Pošalji" ili dugmad koja su više orijentisana na akciju / korist, kao što je „obezbjedite besplatnu procjenu" ili „besplatne konsultacije".
„Zona provere"
Prostor ispod kontaktne forme je odlično mjesto za prikaz kredibiliteta vašeg biznisa. Maršal i Zemir to zovu „zona provjere", jer ove informacije treba da pomognu vašim potencijalnim potrošačima da se uvjere da ste pouzdani.
Kako se to radi?
Jedan od najčešćih načina jeste pružanje svjedočenja zadovoljnih klijenata. Dobro je da imate ove preporuke u vidu video ili audio snimka. Tekst izjave sa fotografijom je sljedeća najbolja opcija. Što su specifičniji ti komentari i što više ističu glavne prednosti vašeg poslovanja, to bolje.
Da biste se uspješno bavili digitalnim marketingom potrebno je prije svega da ovladate specifičnim vještinama i znanjima, a više o tome kako da ih steknete možete da saznate na specijalizovanim školama poput InternetAcademy.