BIH

Sigurnije, brže i kraće: Goraždani do Sarajeva za nepuni sat

Dionica 13,7 kilometara od Goražda do Hrenovice

D. KOVAČ

24.11.2017

Izgradnja regionalne ceste Goražde – Sarajevo kroz tunel Hranjen trebala bi početi najkasnije naljeto iduće godine. Prvi automobil ovim putnim pravcem iz grada na Drini u bh. prijestonicu trebao bi doputovati sredinom 2020. Bit će to kvalitetna putna komunikacija, prohodna i ljeti i zimi, uz drastično manju udaljenost i bez planinskih prijevoja. Ovo je u razgovoru za portal Avaz.ba izjavio Emir Oković, premijer Bosansko-podrinjskog kantona (BPK) Goražde.

Ovakav projekat stanovnicima istočne Bosne vratio je osmijeh na lice, jer su na njega čekali decenijama. Osim što će za skoro duplo manje vremena - za nepuni sat vožnje - stići u Sarajevo, raduje ih i činjenica izbjegavanja neugodne Romanije i krivudavog pravca preko Rogoja.

Trase preko ovih planina zimi su zbog niskih temperatura i ugaženog snijega veoma opasne za vozače, što nerijetko dovodi i do saobraćajnih nesreća, od kojih su neke i sa smrtnim ishodima.

Goraždani danas preko Rogatice voze stotinjak, a preko Foče oko 110, dok će novim putnim pravcem preko Hrenovice udaljenost od Sarajeva iznositi svega 57 kilometara.

Oković: Historijski projekat

Za trasu dužine 13,7 kilometara (Goražde - Hranjen - Hrenovica), koja će povezivati već postojeće magistralne pravce M-20 i M-5, Vlada FBiH danas je utvrdila da je od javnog interesa za veći bh. entitet. U sastav ove dionice ulazi i tunel Hranjen, dužine pet kilometara. 

Prema riječima premijera Okovića, ukupna vrijednost izgradnje trase ne bi trebala premašiti iznos od 200 miliona KM. Od toga, Vlada FBiH već je obećala oko 70 miliona maraka - iz sredstava od dobiti javnih preduzeća.

- Završena je izrada projektne dokumentacije. Nakon utvrđivanja budžeta BPK Goražde, slijedi raspisivanje tendera, koji će trajati najmanje 45 dana. U međuvremenu mi možemo pribavljati potrebne urbanističke saglasnosti i raditi na samom postupku eksproprijacije, oko koje ne bi trebalo biti problema, jer se radi uglavnom o nenaseljenom području - rekao nam je Oković.

Kako je naveo, početak izgradnje ceste bi u najoptimističnijoj varijanti mogao biti mart naredne godine, a najkasnije do ljeta. Prema dinamičkom planu gradnje, regionalna cesta Goražde - Sarajevo preko tunela Hranjen ne može biti završena prije sredine 2020. godine.

- Za nas u BPK Goražde, ovo je historijski projekat, s obzirom da ga čekamo duže od 30 godina - dodao je Oković.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.