Način reguliranja naplate RTV takse uz račun za električnu energiju nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH, kao ni drugom potrošačkom legislativom, što ima za posljedicu kršenje osnovnih potrošačkih prava zagarantiranih zakonom, navodi se u saopćenju Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.
Odvojeni račun
Ombudsmani upozoravaju da je Zakon o zaštiti potrošača u BiH jasno definirao da se moraju dostaviti odvojeni računi za pružene usluge, dakle za isporuku energije, plina, grijanja, zatim telekomunikacijske, komunalne i druge usluge te RTV taksu.
U saopćenju se dodaje da je usluga isporuke električne energije u režimu ugovorenog odnosa, to jest da je potrošač s elektroprivrednim preduzećima zaključio ugovor o snabdijevanju električnom energijom i shodno tome ima obavezu platiti račun za utrošenu električnu energiju.
- Imajući u vidu navedene zakonske odredbe, navode žalbi i stavove „Elektroprivrede BiH“ i drugih, vidljivo je da potrošaču nije osigurano pravo na ispostavu odvojenog računa za utrošenu električnu energiju – naglasili su ombudsmani.
Ispravna odluka
Gordana Bulić iz Udruženja „Klub potrošača“ kazala je za „Avaz“ da nije bilo moguće donijeti drugačiju odluku ako se postupa prema Zakonu o zaštiti potrošača u BiH.