OLDTAJMERI

Starog Fiću spasio od otpada i od njega napravio kabriolet koji mami uzdahe

Gdje god se pojavi sa svojim Fićom, Darko izaziva pažnju i divljenje

P. MUCOVIĆ

12.7.2018

Legendarni Fićo, najpopularniji automobil na prostorima bivše Jugoslavije u drugoj polovini prošlog stoljeća, zahvaljujući domišljatom 34-godišnjem Hercegovcu Darku Okuki iz Berkovića i njegovoj ogromnoj ljubavi, trudu i strpljenju, dobio je sasvim novi izgled.  

Darko, po zanimanju automehaničar, starog i zapuštenog očevog Fiću, zahvaljujući ogromnom trudu, uspio je pretvoriti u kabriolet vrijedan svake pažnje.

Velika oštećenja

- Na Fići sam vrijedno radio skoro osam mjeseci. Trebalo je uložiti dosta vremena, truda i nerava, ali i novca. Reparacija me je koštala skoro četiri hiljade maraka, ali nije mi žao – govori Darko.

Ističe da je za automobil, prije nego što se prihvatio posla, mogao dobiti tek pedesetak maraka, koliko su mu nudili trgovci starim željezom, a sadašnja cijena premašuje onu za koju se može kupiti solidan automobil, star nekoliko godina.

- Ovaj Fićo star je više od četiri decenije i oduvijek je bio u vlasništvu naše porodice. Moj otac kupio ga je novog i u njemu je prešao stotine kilometara po makadamu. Zbog toga je, kad sam odlučio da ga repariram, bio u dosta lošem stanju. Krenuo sam od poda i limova, koji su bili najviše oštećeni. U njemu je motor od Yuge, snage od 950 kubika, sjedišta su iz Renaulta 5, farovi od Golfa 2, novi, s ksenon svjetlima i LED diodama, branici od Fiata Uno, unutra je obložen eko-kožom... – pojašnjava Darko.

Nije bilo lako naći rezervne dijelove, jer se Fićo već dugo ne proizvodi. Poneki dio morao je i sam napraviti, ali kako kaže, trud se isplatio, jer sada ima jedinstven automobil, tehnički ispravan, atestiran u Čapljini.

Brojna pitanja

Gdje god se pojavi sa svojim Fićom, Darko izaziva pažnju i divljenje.

- Kad se negdje parkiram, moram prvo sačekati da se raziđu znatiželjnici, da odgovorim na brojna pitanja pa tek onda izađem iz automobila. Mnogi se žele i fotografirati uz Fiću, za uspomenu – govori ovaj vrijedni mladi čovjek.

Darko se nada da će barem jedan od njegove dvojice sinova naslijediti ljubav i strast prema starim automobilima.

Više od 900.000 primjeraka

Prvi Fićo proizveden je 1955. godine, po licenci italijanskog Fiata, u “Zastavi” u Kragujevcu. U 30 godina, koliko je trajala proizvodnja, s linija je izašlo 923.478 ovih četverotočkaša, čiji se posljednji proizvedeni primjerak čuva u “Zastavinom” muzeju.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.