Nedavno je „Sberbank grupacija“ objavila polugodišnje rezultate poslovanja. Profit od 5,9 milijardi eura je vrlo impresivan rezultat.
Možete li nam približiti poslovanje „Sberbanke“ na našem tržištu, pitali smo Jasmina Spahića, predsjednika Uprave Sberbank BH, članice ove grupacije u Bosni i Hercegovini.
- „Sberbank“ je, u ukupnom poretku, najveća bankarska grupacija u centralnoj i istočnoj Evropi. U našoj regiji smo organizirani kroz „Sberbank Europe“ sa sjedištem Beču. Članice bilježe konstantan rast broja klijenata i posluju s profitom. U BiH, od dolaska do danas, „Sberbank BH“ je uložila značajna sredstva te ostvarila impozantan rast u većini parametara prema kojim se banke uspoređuju. Dodamo li još dimenziju da imamo i sestrinsku banku u Banjoj Luci, „Sberbank grupacija“ je nesporno nezaobilazan faktor na bankarskom tržištu BiH.
Ostvareni ciljevi
Sveobuhvatno gledano, možemo reći da smo u proteklom periodu ostvarili strateške ciljeve. Kontinuirano bilježimo rast u svim segmentima. Ponosni smo na činjenicu da smo jedna od banaka s najvećom stopom rasta depozita na tržištu u proteklim godinama. Uspjeli smo pridobiti povjerenje naših klijenata koji su nam povjerili svoju imovinu na čuvanje. Paralelno s tim, kroz napredan i sofisticiran način upravljanja rizicima, uspjeli smo očuvati kvalitetu kreditnog portfolija i danas smo među bankama s najnižim udjelom nekvalitetnih kredita. Iz prethodno navedenog, može se zaključiti da je naš primarni cilj zaštita interesa štediša kroz kvalitetan sistem upravljanja svim oblicima rizika.
Mi u „Sberbank“ istinski se veselimo kada vidimo kvalitetne investicije u BiH. Želja nam je da i dalje budemo jedan od aktivnih učesnika i generator razvoja privrede i tržišta u cijelini.
Bankarsko tržište se digitalizira i poslovanje prebacuje na online i mobilne platforme. Koliko ste spremni za tu transformaciju?
- Sjajno je raditi unutar velikih bankarskih grupacija. Jednostavno, otvaraju vam se mogućnosti razvoja po najsavremenijim standardima struke. Lakše možete primijeniti iskustva drugih te vlastitim primjerom poticati razvoj lokalnog tržišta.
„Global Finanace magazine“ proglasio je „Sberbank“ za najinovativniju digitalnu banku u centralnoj i istočnoj Evropi. Naravno, pripadnost snažnim grupacijama je privilegija, ali ujedno i velika obaveza. Da biste održali tu kondiciju, morate konstanto tražiti vlastitu inspiraciju kako unaprijediti poslovanje. Upravo razvoj digitalnog bankarstva omogućuje kreiranje novog poretka u kojem će se možda i najviše ogledati razlika među bankama. Mi tu vidimo vlastitu šansu dodatnog diferenciranja u odnosu na konkurenciju.
Međutim, trenutni zakonski okvir ne ostavlja mogućnost veće ekspanzije u digitalnom bankarstvu. Ipak, optimista sam da će vrijeme koje dolazi unaprijediti ambijent te omogućiti bankama, ali i ukupnoj ekonomiji, veći prostor za uvođenje novih tehnologija. Također, svjesni smo da paralelno s procesom digitalizacije moramo nastaviti odgovorno upravljati podacima, posvetiti se kvaliteti istih, zadovoljiti sve sigurnosne aspekte.
Nastavit ćemo uvoditi nove servise iz domene digitalnog bankarstva te graditi vlastiti disruptivni model u ovom segmentu poslovanja.
Kamatne stope na potrošačke i hipotekarne kredite su u stalnom padu. Hoće li se taj trend nastaviti?
- Kamatne stope na kredite, ali i depozite, bilježe pad. Prema statistici i trendu kretanja, pad kamatnih stopa može se očekivati i u narednom periodu, iako su one već sada, historijski gledano, na najnižem nivou. Trenutne kamatne stope u BiH na potrošačke i hipotekarne kredite su najniže u odnosu na zemlje regije.
Osim cijena koje su izuzetno bitne, banke bi se vrednovati na osnovu pouzdanosti, kvalitete proizvoda i usluge te odnosu prema klijentima. U našem slučaju, osim cjenovne konkurentnosti, fokus u narednom periodu će u prvom redu biti podizanje zadovoljstva naših klijenata koristeći vlastitu agilnost.
Koji je to proizvod kojim se izdvajate od ostalih?
- Ako usporedimo naš katalog proizvoda, sa sigurnošću mogu reći da bi nam na tome mogle pozavidjeti ne samo banke na lokalnom tržištu već i šire. Težimo da naši proizvodi imaju dodatnu vrijednost, „extra sastojak“, da budu u skladu sa svojim vremenom i, možda najbitnije, da budu isporučeni pravovremeno.
Ipak, ako bih morao izdvojiti jedan proizvod, onda bi to bilo naše mobilno bankarstvo. Kako je savremena komunikacija nezamisliva bez pametnih telefona i online platformi, u proteklom periodu razvili smo jedinstvene usluge koje su dobro prihvaćene kod klijenta. Tako, naprimjer, kroz uslugu „Click Pay“ naši klijenti više ne moraju sami unostiti naloge za plaćanje računa. Računi se automatski importiraju u inbox mobilnog bankarstva te po prijemu SMS notifikacije jednim klikom plaćaju.
Putem usluge „Top up“ klijenti mogu nadopuniti prepaid račune telekom operatera. Jednostavno, želite li nadopuniti vaš ili tuđi prepaid broj mobitela, to možete uraditi kad god i gdje god to poželite.
„mCash“ je usluga beskartičnog podizanja gotovine, i to putem mobitela, a koja omogućava svim klijentima „Sberbank“ aplikacije mobilnog bankarstva da pošalju novac bilo kome u BiH. Novac je moguće podići na bankomatima „Sberbanka“ pomoću koda koji se isporučuje SMS porukom na mobilni telefon primaoca.
„Sberbank BH“ je prisutna na našem tržištu već pet godina. Jeste li uspjeli privući nove klijente u ovom periodu?
- Sama činjenica da smo prilikom dolaska na bh. tržište, preuzimanjem „Volksbank BH“ prije pet godina, bili među prvih 10 banka, a da smo danas među top 5, dovoljno je validan argument o našem uspjehu. Naravno, za to su u prvom redu najzaslužniji naši zaposlenici. Sve banke nude prilično slične proizvode i usluge, ipak kvaliteta servisa čini se kao naša najveća konkurentna prednost. Klijenti to prepoznaju i cijene. Želimo biti prepoznati kao banka otvorenog eksluziviteta, progresivna kompanija koja upravo kroz korisničko iskustvo pokazuje bezrezervnu orijentiranost ka klijentima. Rezultati prethodnih godina i kontinuiran rast broja klijenata svjedoče da smo na dobrom putu.
Snažna podrška privredi i građanima BiH
Šta klijenti banke mogu očekivati od vas već danas, ali i u skorijem periodu?
- Želimo biti snažna podrška privredi i građanima u BiH. U tom smislu, nastavit ćemo praksu kreiranja dodatnih vrijednosti kako za naše klijente tako i za naše zaposlenike.
Jesen je uvijek period veće potrošnje. U tom smislu, kroz jesenju kampanju klijentima nudimo i akcijske uvjete kredita, dok ćemo u saradnji s našim partnerima korisnicama Kartice na rate osigurati bolje uvjete kupovine na selektiranim lokacijama.
Dodatne pogodnosti u narednom periodu
- U narednom periodu klijenti mogu očekivati dodatne pogodnosti korištenjem mobilnog i internet-bankarstva. Korištenje digitalnih kanala je cjenovno povoljnije, sigurnije i brže za naše klijente. Već sada je zadovoljstvo naših klijenatana visokom nivou, a mi ćemo se i dalje truditi da nadmašimo njihova očekivanja.