Privatni mediji više nego javni izvještavaju o izbornoj kampanji, a ono što je zabrinjavajući pokazatelj je da veliki dio od ukupnih izbornih sadržaja u medijima pripada strankama koje su na vlasti, dok su nove stranke i nezavisni kandidati gotovo nevidljivi.
Ovo su neki od rezultata monitoringa bh. medija u prve dvije sedmice predizborne kampanje koji su proveli Udruženje „BH novinari“, Konzorcij „Boram“ i Koalicija „Pod lupom“.
Monitoring je obuhvatio 30 medija, a jedan od osnovnih zaključaka je da mediji ne daju građanima dovoljno informacija koje bi im omogućile informiranu odluku na izborima.
- Na izborne sadržaje u ukupnom broju informativnih sadržaja u medijima iznose 18 posto – prezentirala je danas profesorica Lejla Turčilo, voditeljica tima koji radi ovaj monitoring.
Navela je da, kada je riječ o kandidatima, Milorad Dodik kao kandidat SNSD-a ima nesrazmjerno veći broj pojavljivanja u medijima, čak i u odnosu na stranačke kolege.
- Pristrasnost je u najvećoj mjeri prisutna na internet-portalima. Ali čak 205 slučajeva pristrasnosti i navijačkog novinarstva zabilježen je u elektronskim medijima, što je alarmantan pokazatelj. Kada je riječ o javnim servisima, najveći stepen pristrasnosti je na RTRS – dodala je Turčilo.
Istakla je da je pravo na odgovor najviše uskraćeno na online medijima, dok je neprikladan govor poput huškanja i diskriminacije zabilježen u 11 posto od ukupnog broja analiziranih sadržaja u medijima. Kandidatkinje su prisutne u 19 posto sadržaja.