U sklopu izvještaja za 2018. godinu Centar za sigurnosne studije BiH objavio je svoju procjenu antikorupcijskih kapaciteta.
Kako je navedeno, ovaj izvještaj je rezultat treće godine implementacije projekta ''Izgradnja integriteta i jačanje antikorupcijskih praksi u sektoru sigurnosti – ACroSS'', koji finansira Evropska unija.
U ovogodišnjem izvještaju predstavljene su analize antikorupcijskih kapaciteta 20 institucija pravosudnog sektora s različitih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini, na osnovu kojih su utvrđeni i njihovi antikorupcioni indeksi, od najnižeg 1 do najvišeg 5.
Index predstavlja numeričku vrijednost antikorupcijskih kapaciteta institucija u pet oblasti: planiranje javnih nabavki, provođenje postupaka javnih nabavki, dodjela ugovora i izvještavanje, izvršavanje ugovora te kapaciteti institucije za provođenje postupaka javnih nabavki.
Institucije koje su najbolje ocijenjene su s državnog nivoa vlasti, i to Visoko sudsko i tužilačko vijeće, Sud Bosne i Hercegovine i Ustavni sud BiH.
Kako navode, ove institucije su usvojile unutrašnje pravilnike za provođenje javnih nabavki, imaju viši nivo transparentnosti u pogledu objavljivanja podataka na svojoj internet-stranici, ali su i institucije čiji su službenici prošli edukaciju za službenike za javne nabavke koju organizira Agencija za javne nabavke BiH i koju će službenici svih institucija u narednom periodu pohađati.
Od pravosudnih institucija za koje je vršen monitoring najnižu ocjenu je dobio Kantonalni sud u Bihaću zbog manjka transparentnosti u objavljivanju planiranih nabavki, nepostojanja internih akata kojima bi se reguliralo istraživanje tržišta i provođenje postupaka, kao i neobjavljivanja obrasca za praćenje realizacije ugovora. Iz istih razloga na predzadnjem mjestu nalazi se Općinski sud u Mostaru.
Zajedničkom analizom procjene pet oblasti za 20 institucija sektora pravosuđa, kao i do sada, uočava se da su institucije najbolje ocijenjene u oblasti ''Izvršenje ugovora''. Takav rezultat je ostvaren smanjenjem, odnosno ukidanjem prakse potpisivanja aneksa ugovora, kao i uvođenjem mehanizama kontrole kvalitete isporučene robe, odnosno izvršenih usluga i radova.
Prema CSS-u, najlošije ocijenjena oblast je "Kapaciteti sigurnosne institucije za provođenje postupaka javnih nabavki", što je rezultat nepostojanja adekvatnih kapaciteta, kao i imenovanja jedne stalne komisije za javne nabavke.
Cijeli izvještaj možete pogledati OVDJE.