Više od četiri mjeseca od stravične željezničke nesreće u Jablanici u kojoj su poginuli Jasmin Ćerenić i Fehmin Turčinović, a nekoliko dana poslije podlegao i Haris Karić, nema rezultata istrage koju vodi Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona.
Istragu o ovoj velikoj nesreći vodi Područno tužilaštvo u Konjicu, to jest tužiteljica Sanja Šurković.
Duševne boli
Kako saznajemo, određene informacije proslijeđene su u „Željeznice Federacije BiH“, ali je još u toku vještačenje određenih uređaja, odnosno željezničke opreme.
U međuvremenu, Nermin Turčinović, brat poginulog mašinovođe Fehmina, potvrdio je u kratkoj izjavi za naš list da je tužio „Željeznice FBiH“.
- Tužio sam ih zbog gubitka brata, odnosno duševne boli. To je sve što u ovom trenutku mogu kazati - dodao je Turčinović.
U iščekivanju rezultata istrage i otkrivanja odgovornog za nesreću u kojoj su ugašena tri života, pojavilo se nekoliko teorija o uzrocima tragedije.
Razlozi sudara
Jedna od teorija jeste da je do sudara vozova došlo i zbog toga što na tom dijelu pruge nisu radile balize, autostop uređaji.
Ugrađeni autostop uređaji, naime, trebaju upozoriti mašinovođu da smanji brzinu voza, da zaustavi voz naglim kočenjem ako mašinovođa ne postupi prema proceduri, odnosno ako iz bilo kojeg razloga prolazi pod crvenim svjetlom.
Ko je dao zeleno svjetlo
Postavlja se i pitanje ko je mašinovođi voza iz Drežnice rekao: “Imaš slobodan prolaz kroz Jablanicu”, nakon čega je voz ubrzao na 120 kilometara na sat.
Dobro upućeni smatraju da mašinovođa ne bi ni u ludilu dizao brzinu bez prethodne upute da mu je prolaz čist.