Nemanja Simikić, diplomirani pravnik iz Bijeljine, vlasnik je automobila Fiat 1.500 starog 40 godina, koji je prešao oko 100.000 kilometara. Nemanja kaže da je to posljednja verzija automobila koji je među posljednjima sišao s proizvodnih traka kragujevačke „Crvene zastave“ 1979.
Srednja klasa
- Te posljednje serije Fiata bile su 1.500, a ne 1.300. U pitanju je dizajn drugačiji od u to vrijeme popularnog Fiata 1.300. Branici su mu drugačiji, lajsne, interijer, motor malo jači, ali je mehanika identična. U to vrijeme, prvobitno uvožen iz Italije, kasnije proizvođen u Kragujevcu, bio je to najbolji automobil za običnog čovjeka, za takozvanu srednju klasu Jugoslavena. Nekad je i bicikl bio luksuz za običnog čovjeka – kaže Simikić.
Objašnjava da je njegov djed Nedeljko Milivojević imao automobil Fiat 1.300, a kupio ga je 1966. godine od svog preduzeća, Rudnika Ugljevik. Tada je djedov Tristać bio kao danas Mercedes. Auto su u Bogutovom Selu, gdje je djed živio, imali samo on i učitelj.
Vežu ga uspomene
- Vozio ga je do 1979. godine, kada je kupio ovaj automobil, jer je saznao da se gasi proizvodnja Fiata u Kragujevcu. Djed je bio automehaničar po zanimanju. Izuzetno je volio mehaniku. Još čuvam kompletan mjenjač Fiata 1.300 i neke druge dijelove – kaže Nemanja.