Do 15. aprila na snazi je obaveza posjedovanja zimske opreme na vozilima. Za desetak dana potrebno je promijeniti gume, a na ljetnim je dovoljno samo da guma ima minimalnu dubinu profila, a starost i namjena – sve je ostavljeno vozaču na volju.
Zimske gume treba na vrijeme zamijeniti, jer se na visokim temperaturama brzo troše, produžava se zaustavni put kod kočenja, a značajno se povećava i potrošnja goriva.
Međutim, treba znati da zimske gume pokazuju brojne nedostatke na visokim temperaturama.
Glavni problem je osjetno duži kočioni put. Stručnjaci su izračunali da zimskim gumama na suhoj cesti u nekim situacijama treba do 16 metara više da zaustave vozilo, odnosno oko četiri dužine automobila.
Ništa manja opasnost je slabija upravljivost, posebno u krivinama i situacijama kada je automobil opterećen.
Zimske gume – zbog potrebe za postizanjem boljeg trenja na klizavoj podlozi i niskim temperaturama – imaju veći otpor kotrljanju što donosi povećanje potrošnje goriva, minimalno 15 procenata.
Ekonomski argument za zadržavanjem zimskih guma postaje besmislen uz podatak da se na visokim temperaturama znatno više troše što im skraćuje životni vijek, ali i smanjuje sposobnost u zimskim uvjetima.