Prašina koja se digla zbog utroška milionskih sredstava za organizaciju Evropskog olimpijskog festivala mladih (EYOF) ne sliježe se, a zbog svega su u svojevrsni klinč ušli gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka i predsjedavajući Skupštine Kantona Sarajevo Elmedin Konaković.
Upravo je Skaka sam sebe reklamirao kao nosioca projekta organizacije EYOF-a, za koji je skršeno više od 12 miliona KM.
Najveći ulagač
Prema ranijim procjenama, cijeli događaj trebao je koštati oko tri miliona, a u posljednje vrijeme na vidjelo su izlazile i druge sumnje u transparentno trošenje novca. Novac su uplaćivali svi nivou vlasti, a upravo je KS s pet miliona KM najveći ulagač.
Konaković je na sjednici Skupštine prvi otvorio pitanje utroška novca.
Nakon toga oglasio se i Skaka, koji nije htio pretjerano komentirati sve navode niti davati pojašnjenje, iako je sav novac lijegao na račun Grada, kojim on upravlja.
- Ne bih komentirao poslanička pitanja iz Skupštine KS. Vlada Kantona Sarajevo od je samog početka bila uključena i ima institucionalni način da prati utrošak sredstava od relevantnih pravnih osoba koje su bile organizatori EYOF-a. Ali, čini mi se da se ovdje ne radi o tome. Ja bih volio vidjeti da ova nova vlast u Kantonu Sarajevo konačno napravi, izgradi ili organizira nešto pa da onda možemo svi mi građani KS pitati kako su to uradili i kako je novac utrošen. Najlakše je iz parlamentarne hladovine kritizirati i prozivati – kazao je Skaka.
Jakne i nabavke
Ubrzo je stigao i odgovor Konakovića putem društvene mreže Facebook.
- Samo ti nama objasni gdje su pare. Kako 2,5 miliona smještaj za 1.500 ljudi, sedam dana. Kako otvaranje milion, kako agencija koja je radila spot za stranku, bez drugih iskustava. Kasnije ćemo o hladovini, projektima, muzeju, ko ih je finansirao... Ovo ti nama živ bio objasni. Jakne i još neke nabavke – napisao je Konaković.
Istrage SIPA-e
Konaković je prvi ukazao na cifru od 2,5 miliona KM za smještaj učesnika, kao i na to da je otvorenje koštalo cijeli milion KM. Poslije toga ispostavilo se da je organizaciju otvorenja vodila kompanija koja je ranije pravila promotivni spot za SDA.
Također, kako smo objavili, još prije održavanja EYOF-a, SIPA je ispitivala dotacije raznih nivoa vlasti za ovaj događaj, kao i to kako je trošen.