Više od 18 posto mladih u BiH nikada nije pročitalo knjigu, 26 posto njih ne bavi se nikakvim sportom, a 41 posto mladih tvrdi da nikada nisu bili u inozemstvu. Pokazalo je ovo veliko istraživanje provedeno na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu uz podršku Fondacije „Friedrich-Ebert-Stiftung“. Osim u BiH, istraživanje je provedeno i u još deset država jugoistočne Evrope.
Televiziju gledaju rijetko, novine ne čitaju
Da su ovi rezultati zabrinjavajući upozoravaju i stručnjaci, koji ističu da će, ukoliko se nastavi taj trend, mladi ljudi više nego ikada imati želju za trajnim napuštanjem zemlje.
U ovom istraživanju učestvovalo je hiljadu mladih od 14 do 29 godina. Rezultati su pokazali i da se mladi u BiH ne razlikuju značajno od svojih vršnjaka u regionu.
Jusuf Žiga, sociolog i jedan od stručnjaka koji su radili na istraživanju, kazao je da je ovakva vrsta ispitivanja mišljenja mladih u društvu od ključnog značaja.
- Za jedno društvo ništa nije vrednije od ljudi, naročito mladih i obrazovanih. Društvene zajednice koje vode računa o sebi i svojoj budućnosti posebno nastoje sačuvati i zadržati upravo mlade i obrazovane osobe - istakao je Žiga.
Način provođenja slobodnog vremena utječe na kvalitet života mladih osoba. Slobodno vrijeme je od ključnog značaja za funkcioniranje jedinke i lične sreće. Kako pokazuje istraživanje, mladi prije biraju društvene mreže nego posjete određenim kulturnim institucijama.
- Više od 80 posto njih koristi društvene mreže. Svoje slobodno vrijeme provode u kafićima, ne odlaze na kulturne manifestacije i u malom broju bave se sportom. Više od 26 posto mladih uopće se ne bavi sportom, dok njih 23 posto to rijetko radi - navodi se u istraživanju.
Lejla Turčilo, profesorica na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, ističe da društvene mreže predstavljaju mladima glavni izvor informacija o društvenim, ali i političkim dešavanjima.
- Televiziju rijetko gledaju da bi došli do informacija, dok novine ne čitaju uopće ili veoma rijetko. U ovom segmentu nema većih promjena, budući da je ovogodišnje istraživanje pokazalo da 27,4 posto mladih nikada ne čita novine, a 33,8 posto to radi jednom mjesečno ili rjeđe – kaže Turčilo.
Samo 22 posto radi puno radno vrijeme
Na društveno povjerenje se gleda kao na sponu društva u cjelini. Jedna od glavnih karakteristika mladih ljudi u BiH je da društveni kapital uglavnom grade na familijarnim vezama, dok veze s članovima porodice samo djelimično postoje.