NA LICU MJESTA

Završena poddionica Drivuša – Klopče na Koridoru 5C

Brojni problemi i izazovi uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom tla

D. PAŠALIĆ

9.6.2019

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+4

Završeni su svi radovi na prvim kilometrima Zeničke zaobilaznice, odnosno poddionici Drivuša – Klopče autoputa na Koridoru 5C, koji je najveći projekt i gradilište u cijeloj BiH.

Fascinantan pogled

I dok su radovi na prvoj poddionici, kojom će budući autoput A1 zaobilaziti Zenicu, završeni, a pogled s obližnjih zeničkih naselja fascinira, sva energija i ljudstvo usmjereni su na drugu poddionicu. Onu od Klopča do Donje Gračanice.

U to smo se uvjerili i prilikom naše posjete trenutno najvećem gradilištu u BiH, ali i na trasi Koridora 5C, gdje smo, na temperaturi od 33 stepena, koliko je pokazivao gradski displej u Zenici, zatekli vrijedne radnike kako užurbano rade na vijaduktu Babina rijeka.

Radnici na vijaduktu Babina rijeka

Riječ je o jednom od najzahtjevnijih građevinskih objekata na kompletnoj trasi budućeg Koridora 5C, koji se veže za vijadukt Pehare, nakon čega slijede tunel i vijadukt Ričice te tunel Pečuj.

Prema riječima Reufa Kadrića, predstavnika “Autocesta FBiH”, na gradilištu je trenutno angažirano 500 radnika, a dionicu, istakao je i ovaj put, karakteriziraju brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom tla.

Kadrić: Nova rješenja

Zenica sjever

- Ali, u proteklom periodu riješili smo sve te geološke probleme i donijeli rješenja koja obezbjeđuju dugotrajnost naših objekata. Shodno tome, pojačali smo radove na poddionici Klopče – Donja Gračanica, što možete vidjeti i sami - kaže Kadrić, naglašavajući da sve teče planiranom dinamikom.

Izlaskom iz tunela u Pečuj završava i druga poddionica zeničke zaobilaznice Klopče - Donja Gračanica, a zatim slijedi posljednja poddionica Zenica sjever, odnosno Donja Gračanica - Donja Vraca.

Poseban izazov vijadukt Babina rijeka

Poseban izazov za sve je gradnja vijadukta Babina rijeka, koji se radi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

- To podrazumijeva da se prvobitno sagrade centralni stubovi, a onda se rasponska, odnosno glavna konstrukcija vijadukta, gradi konzolom. Najviša visina vijadukta je 120 metara - pojašnjava Kadrić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.