Prijevozu kombi vozilima na more došao je kraj! Posljednjih 20 godina većina bh. građana putovala je na Jadran nelegalnim kombi vozilima. Uskoro to više neće biti moguće, odlučila je Mješovita komisija za cestovni prijevoz putnika i robe Hrvatske i BiH.
Zakonska rješenja
Ova odluka posebno je obradovala vlasnike legalnih autobuskih linija, jer, kako kažu, godinama se bore kako bi spriječili rad takvih prijevoznika.
Izvršni direktor tehničke funkcije preduzeća „Centrotrans Eurolines“ Ibrahim Kerla kazao je za „Dnevni avaz“ da su do sada pokušavali na razne načine spriječiti prijevoz nacrno.
- To je i razlog zašto smo izgubili dvije linije na relaciji Sarajevo – Makarska. Godinama smo se borili s ovim problemom. Nekad se za Rivijeru išlo autobusima na sprat, a sada malim autobusima. Održali smo desetine razgovora s ministrom prometa, njegovom pomoćnicom, savjetnicima. Ukazali smo i da mi registrirani redovno i zakonski plaćamo Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini porez. Ovo je dobar potez, koji će doprinijeti i manjim gužvama na granicama - kazao je Kerla.
Dodaje da su Srbija i Crna Gora spriječile nelegalne poreznike, a Hrvatska uporno odgađa reguliranje ovog problema.
Granični prijelaz
- Hrvatsku to ne zanima. Njima je bitno da im neko dovede goste na more. Susjedne zemlje Crna Gora i Srbija to su regulirale, kako bismo mi registrirani prijevoznici mogli disati. Nažalost, i inspekcija je ograničena zakonskim rješenjima - kazao je Kerla.
Odluka podrazumijeva da se međunarodni linijski prijevoz putnika smije obavljati samo autobusima, a hrvatska je strana zamoljena da, ako prilikom kontrole bude utvrđeno obavljanje međunarodnog prijevoza kombi vozilima registriranim u BiH, ta vozila vrati u državu registracije, odnosno zabrani daljnje obavljanje prijevoza.
Vlada Srbije 2017. uvela zabranu
Vlada Srbije početkom 2017. uvela je zabranu prijevoza putnika u putničkim vozilima. Tom zabranom prijevoz kombijem od vrata do vrata prestao je s radom. Razlog odluke je sigurnost, dok prijevoznici smatraju da su njihovi kombiji sigurniji nego autobusi stari i po nekoliko desetljeća. To su vozila koja imaju manje od devet sjedišta, što znači da prijevoz kombijem od vrata do vrata prestaje s radom.
BiH i Hrvatska složile su se da će zbog dugih čekanja na graničnim prijelazima zatražiti od nadležnih da se postupak prelaska državne granice u budućnosti ubrza, posebno u linijskom prijevozu putnika.