Ured za reviziju institucija BiH završio je ciklus finansijskih revizija za institucije BiH za 2018. godinu. Revidirane su 74 institucije, saopćeno je iz Ureda.
Ured za reviziju vodiče i metodologiju koju primjenjuje, zasniva na Okviru standarda Međunarodne organizacije vrhovnih revizionih institucija te u izvještajima o finansijskoj reviziji daje dva odvojena mišljenja – pri čemu se prvo odnosi na tačnost, odnosno fer-prikaz i istinitost finansijskih izvještaja, dok se drugo mišljenje odnosi na usklađenost aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija institucija sa zakonima i drugim propisima kojima su regulirane.
Od 74 revidirane institucije, Ured za reviziju je za njih šest dao mišljenja s rezervom (dva mišljenja s rezervom i četiri s rezervom i skretanjem pažnje) - pri čemu su tri institucije dobile mišljenje s rezervom na usklađenost sa zakonima i propisima, jedna institucija na finansijske izvještaje te dvije institucije i na usklađenost i na finansijske izvještaje - 55 pozitivnih mišljenja uz skretanje pažnje te 12 čisto pozitivnih mišljenja.
U jednom slučaju, usljed ograničenosti obima revizije, Ured se suzdržao od davanja mišljenja.
Ukupno izvršenje budžeta revidiranih institucija za 2018. godinu iznosilo je 935.014.410 KM.
Ured za reviziju pojasnio je osnove za izražavanje mišljenja s rezervom:
Direkcija za evropske integracije
Direkcija je interno i eksterno premjestila državne službenike u periodu trajanja probnog rada, a za popunjavanje upražnjenih radnih mjesta nakon premještaja aktivirala je rezervnu listu uspješnih kandidata i na taj način na raspisani konkurs za tri radna mjesta primila osam državnih službenika, s tim da je dva državna službenika nakon samo tri mjeseca eksterno premjestila u drugu instituciju.
Jedinica za implementaciju projekta gradnje Zavoda za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH
Nadzorni odbor Zavoda nije imenovan i nije funkcionirao u 2018. godini te samim tim nije izvršena kontrola finansijskih poslova niti je izvještaj o tome predočen Ministarstvu pravde BiH i Vijeću ministara BiH;
Problematika tehničkog prijema prouzrokovala je dodatno kašnjenje u realizaciji Projekta gradnje Državnog zatvora. Vijeće ministara BiH nije donijelo Odluku o početku rada Zavoda u roku za imenovanje rukovodioca budućeg Zavoda niti je, nakon izvršenog tehničkog prijema objekta Zavoda, donijelo odluke o prestanku rada Jedinice, Upravnog odbora i Nadzornog odbora, kako je to propisano Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju Zavoda za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH.
Ministarstvo vanjskih poslova BiH
Ministarstvo je vršilo interne premještaje, unapređenja i eksterne premještaje državnih službenika u periodu probnog rada, što je za posljedicu imalo aktiviranje rezervnih lista uspješnih kandidata.
Usljed utvrđenih nedostataka, pri popisu sredstava i obaveza nismo bili u mogućnosti potvrditi tačnost bilansnih pozicija u dijelu potraživanja, obaveza i stalnih sredstava Ministarstva.
Ministarstvo odbrane BiH
Dio pokretne perspektivne vojne imovine nije vrijednosno evidentiran u poslovne knjige Ministarstva s obzirom na to da proces procjene imovine još nije završen, što direktno utječe na tačnost bilansnih pozicija.
Institut za akreditiranje BiH
Kratkoročna potraživanja po osnovu obavljenih usluga iskazana u glavnoj knjizi Instituta, ne slažu se sa pomoćnom evidencijom potraživanja, a prema evidencijama kod kupaca, postoje značajna odstupanja u odnosu na stanje iskazano kod Instituta; prilikom godišnjeg popisa potraživanja Institut nije popisao pojedinačne nenaplaćene stavke potraživanja, koje čine saldo ukupnih potraživanja.
Služba za poslove sa strancima
Služba je izvršila interne premještaje državnih službenika u toku probnog rada, a tako upražnjena radna mjesta popunila aktiviranjem rezervne liste uspješnih kandidata.
U zabilješkama uz finansijske izvještaje Služba nije konstatirala da postoje razlike između prihoda iskazanih u godišnjem izvještaju (Glavnoj knjizi) i pomoćnoj evidenciji Službe; Služba ne vrši mjesečno sravnjenje prihoda iz pomoćne evidencije sa prihodima iz Glavne knjige pa nisu navedena obrazloženja za razliku između značajno većeg iznosa naplaćenih prihoda u odnosu na stanje iz pomoćnih evidencija.