Zbog kolapsa saobraćaja, kilometarskih kolona i sati čekanja zbog radova na tunelu Vranduk, koji traju od novembra prošle godine, privrednici su najavili tužbu protiv „Cesta FBiH“. Predsjednik Udruženja poslodavaca Federacije BiH Adnan Smailbegović kazao je za „Avaz“ da su tužbe već u pripremi.
On je ranije istakao da se dnevna šteta po privredu procjenjuje na skoro milion maraka, pa će tužbom tražiti da im se taj novac nadoknadi. Radovi će trajati godinu, pa je moguće da će privrednici potraživati desetine miliona KM za štetu.
Milion dnevno
Iz Udruženja tvrde da su im ogromni gubici. A kao primjer navode da stajanje jednog kamiona s cisternom ili hladnjačom koja mora raditi nekoliko sati, košta 200 maraka.
Prema njegovim riječima, firme će pojedinačno dokazati štetu, a napravit će se grupna tužba.
- Nećemo ići kao Udruženje, jer su nam tako advokati sugerirali. Mnogo smo optimistični, jer se zaista radi o nemaru. Nisu pokušali napraviti alternativu niti ispuniti obećano. Na sudu ne moramo dokazati milion KM štete dnevno, ali sigurno ćemo moći dokazati znatne sume - kazao je Smailbegović.
Ugledni sarajevski advokat Muhidin Kapo potvrdio je za „Avaz“ da privrednici imaju velike osnove da tuže „Ceste FBiH“.
- Čekanje dovodi do velikih gubitaka, dakle sve je do nesrazmjernog čekanja, nepredviđenog i to se konstantni ponavlja. Ljudi trpe štetu, a oni mogu tu štetu dokazati. Potraživanje će biti osnovano, a navedena vrijednost spora mora se postaviti tužbenim zahtjevom ili se mora u početku odrediti iznos koji će se naknadno utvrditi s vještacima odgovarajuće struke - istakao je Kapo.
S druge strane, iz „Cesta FBiH“ kazali su nam da svako ima pravo na tužbu ako smatra da za to postoji zakonski osnov.
Uobičajena pojava
- Izvođenje radova na putnim pravcima u regionu uobičajena je pojava, pa čak i višesatna čekanja. No, koliko nam je poznato, tamo epilog nisu bili zahtjevi za nadoknade štete zbog čekanja niti eventualne tužbe protiv države, grada ili slično. Završetak radova na ovoj dionici očekuje se u oktobru – rekli su iz „Cesta“.
Sedam ili 18 mjeseci
Smailbegović dodaje da je za privrednike upitna i dužina rokova za izvođenje radova na rekonstrukciji tunela Vranduk od 18 mjeseci. Naročito, kaže, ako se ima u vidu činjenica da je davnih pedesetih godina prošlog stoljeća, bez moderne mehanizacije i savremenih materijala, tunel sagrađen i stavljen u promet za sedam mjeseci.