Aviokompanija „FlyBosnia“ zahtijevala je od Uprave Aerodroma Sarajevo da u narednih deset godina bude oslobođena plaćanja svih aerodromskih taksi i operativnih troškova, a zauzvrat će u Sarajevo godišnje prevesti čak milion putnika, otkriva „Dnevni avaz“.
Injekcija državi
Pismo koje potpisuje Nudžejma Skenderović, osnivač i član Uprave „FlyBosnie“, poslano je krajem februara na adresu direktora Aerodroma Sarajevo Armina Kajmakovića i svih članova Nadzornog odbora.
U zahtjevu za „podršku“ navedeno je da će za tri godine „FlyBosnia“ u Sarajevo, budu li joj ukinute takse, prevesti i do tri miliona putnika, a da će država inkasirati više od dvije milijarde eura.
Prema navodima Uprave, prosječni putnik kojeg preveze ova kompanija tokom svog boravka u zemlji potrošit će najmanje 1.000 eura. No, od pisma iz februara do danas iza ove aviokompanije ostao je samo dug Aerodromu Sarajevo, o čemu smo već pisali, veći od miliona maraka. I to za putnički servis, avijacijske usluge i ketering.
Kako stvari stoje, firma koja prevozi putnike, većinom iz zemalja Bliskog istoka, nalazi se u velikim problemima. Mjesecima ne plaća obaveze, a prijedlog koji joj je ponudila Uprava Aerodroma za plaćanje duga još je na dugom štapu.
Ova firma je od 23. septembra do danas platila manje od 100.000 KM duga. No, upitno je šta će biti s bankovnom garancijom od pola miliona KM, kako bi se Aerodrom osigurao za naplatu.
Pitanje je zašto Uprava Aerodroma pomalo stihijski pristupa ovom problemu, s obzirom na to da je riječ o dugovima koji idu na teret države. U međuvremenu, iz "FlyBosnia" danas su se oglasili saopćenjem u kojem navode kako razmišljaju da se presele na aerodrom u Tuzli ili Mostaru. Pitanje je mogu li otići a da ne plate milionska dugovanja Sarajevskom aerodromu.
Tajni podaci
Nezvanično nam je rečeno da su iz „FlyBosnie“ odgovorili na prijedloge, ali da su ti podaci poslovna tajna. Očekuje se rješenje problema u narednim danima, ali nije precizirano na koji će način i u kojem roku „FlyBosnia“ platiti dug.
Kandže na avione
Saznajemo da članovi Nadzornog odbora Aerodroma smatraju da se, kada se o dugovima najmlađe aviokompanije radi, ne treba progledati kroz prste. Oni su čak predlagali striktnije mjere, poput stavljanja kandži na avione, a sve kako bi dug što prije bio naplaćen.
Prema nezvaničnim podacima, pojedini članovi osoblja „FlyBosnije“ napustili su ovu kompaniju, a na njihovo mjesto dovedeni su piloti iz Ukrajine.