RAZGOVOR

Pametan čovjek se savjetuje s više ljudi, a glup smatra da ima apsolutno znanje

Knjiga profesorice Duraković „Poslovno komuniciranje u novomedijskom okruženju“ bit će promovirana 23. oktobra

Jasna Duraković. Avaz

Piše: M. Rener-Smajović / Avaz.ba

20.10.2019

Dobra komunikacija unutar kompanije temelj je dobrog poslovanja i njene uspješnosti i kod nas se mora promijeniti način komunikacije ostao iz starog sistema socijalnog samoupravljanja na koji su navikle pogotovo državne firme.

Istakla je ovo u razgovoru za „Avaz“ Jasna Duraković, profesorica na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, čija će knjiga „Poslovno komuniciranje u novomedijskom okruženju“ biti promovirana 23. oktobra.

Smirivati tenzije

- Knjiga je poruka da trebamo konstantno unapređivati svoja znanja i komunikacijske vještine da bismo bili uspješni, sebi olakšali svakodnevni život, a i poslovno okruženje zadovoljili na način da radimo timski, motiviramo jedni druge. Govori kako se ponašati u poslovnom okruženju, razgovarati s kolegama, rješavati sukobe, smirivati tenzije - kazala je Duraković.

Napomenula je da je od koristi i za širu javnost, ne samo za studente koje uči vještinama koje su im potrebne da bi sutra što lakše našli posao.

quote
<p>Knjiga je, kaže prof.Duraković, produkt dugogodišnje analize, istraživanja, rada sa studentima, medijima, praćenja svjetskih trendova, prijeke potrebe da se to sveobuhvatno utemelji u naučnom djelu.</p>

- Kod nas poslodavci malo ulažu u ljudski kapital koji je nezamjenjiv. Kada imate zadovoljnog radnika, sigurno imate napredak u poslovanju. Trebamo se vratiti civilizacijskom iskonu, a to je komunikacija, jer više nema ni kulture dijaloga, ni neke opće pismenosti. Današnje vrijeme diktira novu brzinu gdje ne možete stići završiti sve obaveze i trebamo znati kako se ponašati u takvom ambijentu i svaki izazov okrenuti kao priliku - naglasila je Duraković.

Dat će maksimum

Kazala je da se ne mogu primjenjivati klasične metode, pa i režimske, gdje poslodavac ugnjetava uposlene zato što može, već treba raditi na kreiranju povoljnijeg ambijenta za zaposlene zato što će dati maksimum ako se osjećaju korisno.

- Nije motivacija samo povećati plaću. I s većom plaćom možete trpjeti mobing, biti nezadovoljni. Poenta je da kao menadžer uključite ljude i da svako ima svoju ulogu u procesu organizacije rada, da nemate ljude koji se osjećaju zapostavljeno i čiji se prijedlozi ne uvažavaju. Pametan čovjek se savjetuje s više ljudi, a glup smatra da ima apsolutno znanje - naglasila je Duraković.

Jednostavan jezik, praktični primjeri

Profesorica Duraković ističe da niti jedan domaći autor nije obradio ovu tematiku u cijelosti.

- Široko je postavljena, ali pisana jednostavnim jezikom, s praktičnim primjerima. Govorim i o interkulturalnoj komunikaciji, neverbalnoj, koja je vrlo važna, o javnom nastupu, navodim vježbe kako se oslobađati od treme, govorim o poslovnom bontonu... - rekla je Duraković.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.