Dobra komunikacija unutar kompanije temelj je dobrog poslovanja i njene uspješnosti i kod nas se mora promijeniti način komunikacije ostao iz starog sistema socijalnog samoupravljanja na koji su navikle pogotovo državne firme.
Istakla je ovo u razgovoru za „Avaz“ Jasna Duraković, profesorica na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, čija će knjiga „Poslovno komuniciranje u novomedijskom okruženju“ biti promovirana 23. oktobra.
- Knjiga je poruka da trebamo konstantno unapređivati svoja znanja i komunikacijske vještine da bismo bili uspješni, sebi olakšali svakodnevni život, a i poslovno okruženje zadovoljili na način da radimo timski, motiviramo jedni druge. Govori kako se ponašati u poslovnom okruženju, razgovarati s kolegama, rješavati sukobe, smirivati tenzije - kazala je Duraković.
Napomenula je da je od koristi i za širu javnost, ne samo za studente koje uči vještinama koje su im potrebne da bi sutra što lakše našli posao.
- Kod nas poslodavci malo ulažu u ljudski kapital koji je nezamjenjiv. Kada imate zadovoljnog radnika, sigurno imate napredak u poslovanju. Trebamo se vratiti civilizacijskom iskonu, a to je komunikacija, jer više nema ni kulture dijaloga, ni neke opće pismenosti. Današnje vrijeme diktira novu brzinu gdje ne možete stići završiti sve obaveze i trebamo znati kako se ponašati u takvom ambijentu i svaki izazov okrenuti kao priliku - naglasila je Duraković.
Kazala je da se ne mogu primjenjivati klasične metode, pa i režimske, gdje poslodavac ugnjetava uposlene zato što može, već treba raditi na kreiranju povoljnijeg ambijenta za zaposlene zato što će dati maksimum ako se osjećaju korisno.
- Nije motivacija samo povećati plaću. I s većom plaćom možete trpjeti mobing, biti nezadovoljni. Poenta je da kao menadžer uključite ljude i da svako ima svoju ulogu u procesu organizacije rada, da nemate ljude koji se osjećaju zapostavljeno i čiji se prijedlozi ne uvažavaju. Pametan čovjek se savjetuje s više ljudi, a glup smatra da ima apsolutno znanje - naglasila je Duraković.
Jednostavan jezik, praktični primjeri
Profesorica Duraković ističe da niti jedan domaći autor nije obradio ovu tematiku u cijelosti.
- Široko je postavljena, ali pisana jednostavnim jezikom, s praktičnim primjerima. Govorim i o interkulturalnoj komunikaciji, neverbalnoj, koja je vrlo važna, o javnom nastupu, navodim vježbe kako se oslobađati od treme, govorim o poslovnom bontonu... - rekla je Duraković.