U trgovinama, buticima, tržnim centrima danas počinje „Black Friday“, vikend akcijskih prodaja, što je uzrokovalo velike gužve u glavnom gradu BiH. Ulice u centru grada zakrčene su automobilima, a trenutno je obustavljen i tramvajski saobraćaj.
Ljudi su s nestrpljenjem čekali sniženja, jer svaka ušteđena marka dobro dođe.
Prodavnice obuće, odjeće, namještaja, kućanskih aparata već danima najavljuju nezapamćena sniženja, negdje i do 70 posto. No, pitanje je hoćemo li danas moći s malo novca kupiti mnogo.
Zato iz udruženja za zaštitu potrošača pozivaju na oprez, a predsjednik Udruženja „Futura“ Marin Bago kaže da su domaći kupci postali mudri i više ne nasjedaju na puku reklamu.
- Prema zakonu, trgovac mora sniziti cijene 25 posto artikala, a kod na sniženje stavi nekoliko njih i zalijepe ogromna slova na izlog. U Evropi i SAD ovaj je vikend prilika da se rafe isprazne od prošlogodišnje robe - rekao je Bago i dodao da je kod nas „Black Friday“ više reklama nego sniženje.
I sami smo se uvidjeli u to. Ušli smo u nekoliko trgovina i u jednoj su već pripremljeni artikli s akcijom i do 70 posto, ali je u ponudi ljetna garderoba. U drugoj radnji na polici piše da je sniženje 60 posto, ali riječ je o tek jednom artiklu, dok su drugi sniženi tek od 15 do 35 posto.
Udruženja za zaštitu potrošača upozoravaju da se događa i da trgovine dignu cijenu prije sniženja, pa onda svaki popust dobro dođe. Drugi opet snižavaju artikle koji se slabo prodaju, a treći nude sniženja na kasi, tako da zapravo kupac i ne zna koliko će i hoće li uopće dobiti jeftiniji proizvod.
Širom svijeta to je, međutim, druga priča. U trgovinama bukvalno počinje rat za svaki komad.
„Black Friday“ u Americi je aktuelan još od 1952. godine, a ubrzo je ova pomama zaživjela i širom Evrope, ali i u Australiji, Indiji, Kini.
Održava se posljednjeg četvrtka u novembru, kada se u SAD obilježava i Dan zahvalnosti.
Desetljećima se ovaj dan smatra kao početak božićne kupovine u SAD.