Federalna uprava civilne zaštite (FUCZ) danas je stavila u funkciju dvije letjelice kojima će u Sarajevo biti transportovani uzorci osoba testiranih na koronavirus iz udaljenih gradova i mjesta u Bosni i Hercegovini.
Letjelice FUCZ-a danas su bile u Bihaću, gdje je dostavljen i određeni broj testova, nakon čega se uzorci testiranih osoba transportuju u referentnu laboratoriju.
Letjelicom odnosno žirokopterom je upravljao Haris Hadžić, certificirani pilot i instruktor u školi letenja SBA. On je za "Avaz" ispričao, kako mu je od Bihaća do Sarajeva trebalo sat i po.
- Nekada to bude i brže, ovisi o vjetru, vremenu. Zna biti i brže, zavisi od vjetra i vremena, generalno - kaže Hadžić.
Govorio je Hadžić i o osjećaju odgovornosti transporta uzoraka spremnih za testiranje na koronavirus.
- Čovjek je ponosan da može nešto učiniti za opće dobro. U ovakvim situacijama se trudimo provesti sve standarde zaštite, dezinfekcije. Mislim da bi svaki čovjek trebao biti sretan da u ovakvoj situaciji doprinese nešto za dobrobit svog naroda. Mi u ovakvim situacijama radimo dobrovoljno. Inače, naša škola je do sada nebrojeno puta učestvovala u akcijama spašavanja, izviđanja, traganja i to nikada nismo naplatili jer smatramo da ne treba ostvarivati poslovne ciljeve, nego da trebamo pomoći - kaže Hadžić.
Danas je letio 4 sata.
- To smo sve radili za FUCZ. Imamo mi s njima i ugovor, ali kad su ovakve stvari u pitanju, mi to uvijek radimo volonterski. Bavimo se uvozom, servisiranjem i obukom. Prije tri - četiri godine došlo je do priče Evropske komisije i FUCZ i nas o nabavci tih žirokoptera. I tu je direktor Solak pokazao vizionarski pristup jer se na to treba odlučiti. I evo pokazalo se na kraju, da je to bila prava stvar. Krenulo se u taj projekat, Evropska komisija je to finansirala. Radimo obuku, odradili smo uvoz, servisiranje, sve se radi po najvišim bezbjednosnim standardima - kaže Hadžić.
Govoreći o praktičnosti i ekonomičnosti žirokoptera, Hadžić je naglasio da su to letjelice koje koštaju zanemarivo u odnosu na, naprimjer, jedan helikopter.
- Mnogo su jeftinije, a rade 90 posto poslova koje radi i helikopter. To je dobar podatak. Ne koštaju ni 10 posto cijene helikoptera. Jer nije bitna samo nabavka, bitna je i eksploatacija letjelice. Niko ne pita koliko taj helikopter košta u nekom svom životnom vijeku, na godišnjem, ili višegodišnjem nivou i koliko će se koristiti - dodaje Hadžić.
Kaže da je danas za tri sata leta, od Bihaća do Sarajeva i nazad, potrošio 60 litara goriva.
- To je bezolovno gorivo, smiješno za jednu ovakvu misiju da se odradi. Dok bi helikopter potrošio za sedam dana čitavu letjelicu, odnosno cijenu žirokoptera. Letjelice su dvosjedi i mogu transportovati neku lakšu robu - ističe na kraju razgovora Haris Hadžić.
Inače, letovi žirokopterom u vrijeme pandemije koronavirusa bit će aktivirani i s drugih lokaliteta, odnosno gradova.