Ministarstvo vanjskih poslova BiH omogućilo je povratak više od polovine građana koji su iskazali namjeru za povratak u domovinu tokom pandemijske krize COVID-19
.
Sumirajući preliminarne rezultate Štaba za krizne situacije MVP-a BiH, uspostavljenog prije dva mjeseca (15. marta 2020. godine) u odgovoru na globalnu pandemiju, konstatirano je da su, usprkos izazovnom zdravstveno-epidemiološkom okruženju, ali i kompleksnom političkom stanju, ostvareni više nego zadovoljavajući učinci u sferi funkcioniranja Ministarstva u specifičnim okolnostima, koordinacije međunarodne pomoći te repatrijacije naših državljana iz inozemstva, ali i stranih državljana iz BiH u njihove matične zemlje.
Ministrica Bisera Turković posebno je istakla rad Tima za krizne situacije unutar Štaba koji je, zajedno s diplomatsko-konzularnom mrežom, iznio veliki teret koordinacije s bh. građanima koji su se našli u nezavidnoj situaciji u inozemstvu tokom pandemijske krize.
Na otvorene kontakt linije koje su stalno radile, samo u sjedištu odgovoreno je na više hiljada upućenih e-mailova i telefonskih poziva, pri čemu su uposlenici nastojali izaći u susret sugrađanima u inozemstvuali i stranim državljanima koji su se u vrijeme krize zadesili u BiH.
U bliskoj saradnji i iskazanom zalaganju, koje je u prvom redu ispoljeno od Ministarstva sigurnosti BiH, ali i ostalih nadležnih institucija na svim nivoima vlasti, Tim za krizne situacije uspio je organizirati povratak 1.210 bh. državljana iz inozemstva od ukupno 2.134, koliko ih je izrazilo želju za povratak s različitih destinacija u svijetu.
U isto vrijeme, organizirano je izmještanje 976 stranih državljana iz BiH, tako da je napravljen i određeni balans kako se ne bi preopteretio rad naših zdravstveno-epidemioloških ustanova u vrijeme pandemije.
Poseban senzibilitet i napor iskazan je za najmlađe sugrađane kojima je u nekoliko navrata omogućen avio i kopneni transfer u medicinske ustanove u inozemstvu.
Naglašeno je da je Ministarstvo svjesno da nije bilo u mogućnosti, u datim okolnostima, izaći u susret svim bh. državljanima kojima je bila potrebna pomoć države te da složen sistem odlučivanja i koordinacije u ovim haotičnim i nezabilježenim okolnostima nije dozvoljavao bolji sistemski pristup.
Ipak, to se pokušalo nadomjestiti samoinicijativnim požrtvovanjem i humanošću uposlenika. Pojedini ambasadori su tako sugrađanima pružali gostoprimstvo u svojim domovima, solidarno novčano i materijalno im pomagali te bili konstantno na raspolaganju s ciljem rješavanja njihovih statusnih pitanja i organizacije njihovih transfera ili pružanja raznih vidova podrške u teškim vremenima.
Paralelno s ovim aktivnostima, značajan angažman Ministarstva bio je usmjeren i na koordinaciju humanitarne podrške koja je putem bilateralne i međunarodne pomoći stizala u BiH te omogućavanje nesmetanog zračnog prometa u skladu s ograničenjima.
Redovan kontakt MVP je održavao i s diplomatskim osobljem akreditiranim u BiH s ciljem pružanja pravovremenih informacija i osiguranja adekvatne međunarodne zaštite u vanrednim okolnostima, u skladu s obavezama zemlje prijema.