Iako su se „Željeznice FBiH“ u februaru pohvalile da su prema evropskim standardima remontovale dvije lokomotive preduzeća „Hrvatske željeznice Cargo“ (HŽ Cargo) i ostvarile prihod od 600.000 eura, ubrzo je uslijedio hladan tuš.
Naopake klapne
Kako saznaje ''Dnevni avaz“, Uprava ''HŽ Carga'' iz Zagreba uputila je dva dopisa Upravi „Željeznica FBiH“, u kojima se navodi da su ''sfušerili'' posao, tačnije poslali su reklamacijske zapisnike, u kojima su izrekli brojne primjedbe koje su ustanovili nakon što su remontovane lokomotive stigle u Zagreb.
U dopisu se navodi da su s izvršenom probnom vožnjom bez opterećenja i s opterećenjem utvrđene nepravilnosti i neurednosti koje su se trebale otkloniti prije otpreme ovom željezničkom operateru.
Pojašnjeno je da je 3. aprila obavljeno carinjenje u BiH te da je jedna lokomotiva dovezena „HŽ Cargu“ dan kasnije na lokaciju u Zagrebu.
- Prilikom pregleda lokomotive instruktori vuče i šef Službe za tehnologiju vuče i održavanje lokomotiva utvrdili su dodatne nepravilnosti. To ne daje sliku povjerenja i kvalitete izvršenih radova - stoji u dopisu.
Dalje se navode sve primjedbe koje su uočene pa, između ostalog, i ta da nedostaje ručica za birač napona, da su fontovi oznake brojeva na boku lokomotive i čelu različiti, da je prednja strana lokomotive različite simetričnosti naljepnica i da nisu identične, da su se naljepnice kod vrata počele odljepljivati, da je temeljna farba na pojedinim mjestima naborana, da je vijak klime napola pritegnut, a klapne naopako okrenute.
Između ostalog je navedeno da je fleksibilno crijevo puklo kod kompresora usljed stezanja šelne, da je kod jedne slavine za opasnost u upravljačnici puknuta podloga od pleksiglasa...
Neispravan voltmetar
- Ugrađeni su retrovizori s grijačem te imaju priključak. Trebalo ih je spojiti da bi imali punu fleksibilnost - stoji u primjedbi.
Isto važi i za drugu lokomotivu, koja je, također, bila na popravci u Rajlovcu. Između ostalog, za nju navode da je rasvjeta pogrešno spojena, voltmetar neispravan, da ne radi ispitna signalizacija tabli, da su neispravni indirektni kočnici...
Šta je tvrdio direktor Enis Džafić
Pokušali smo kontaktirati direktora „Željeznica FBiH“ Enisa Džafića, ali nije odgovarao na naše pozive. No, nekoliko mjeseci ranije direktor ŽFBiH je tvrdio:
- Ponosni smo što su ovaj posao uradili naši željezničari koji imaju potrebna znanja i što lokomotive izlaze iz naših pogona u Rajlovcu prema evropskim standardima.