Do početka nove školske godine ostalo je nešto više od mjesec i po, a ono što već sada uveliko muči roditelje školaraca, ali i njihovih nastavnika i profesora je pitanje hoće li se djeca od jeseni vratiti u školske klupe ili će se ponovo pribjeći online nastavi.
Iako će povratak u učionice zavisiti od situacije skoronavirusom, ipak u manjem bh. entitetu pripremaju se za nastavu koja će u Republici Srpskoj 1. septembra početi u školskim klupama.
- Do kraja jula definirat ćemo jasne smjernice za nastavni proces u novoj školskoj godini, kao i mjere zaštite od koronavirusa u obrazovnim ustanovama. Svakako ćemo postupiti prema mjerama i preporukama Ministarstva zdravstva i socijalne zaštite i Instituta za javno zdravstvo RS, ali tražit ćemo najbolje rješenje koje će zadovoljiti i obrazovnu i zdravstvenu komponentu u obrazovanju u uvjetima koje nam nameće koronavirus - rečeno nam je u Ministarstvu prosvjete RS.
Rješenja se traže i u Federaciji BiH, pa je tako u Federalnoj vladi održana tematska sjednica Koordinacije ministara obrazovanja i nauke o temi “Online nastava u FBiH - izazovi i perspektiva”.
Kako nam je kazala Nadija Bandić, pomoćnica federalnog ministra u Sektoru za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, kantonalni ministri su iznijeli prijedloge za različite modalitete odvijanja nastave u septembru.
No, kako je istaknula, konačni izgledni scenarij za narednu školsku godinu u ovom trenutku nije moguće donijeti zbog neizvjesne epidemiološke situacije.
- Ipak, razgovarano je o nekoliko mogućih scenarija za odvijanje nastavno-obrazovnog procesa. Jedan je da u potpunosti ponovo zaživi klasičan model nastave, a da se u njoj iskoriste sva pozitivna iskustva stečena u online nastavi. Postoji i opcija mješovitog modela nastave u kojem će samo učenici nižih razreda imati nastavu u školi, a svi drugi online. Tu je i smanjivanje broja učenika u razredu i rad u manjim grupama kako bi se mogli ispoštovati infrastrukturni kapaciteti škole i zaštita učenika, a opcija je i nastavak online nastave u septembru ako se epidemiološka situacija pogorša - pojasnila je Bandić.
Slavko Lauš, dugogodišnji prosvjetni radnik i predsjednik Sindikata učitelja HNK, mišljenja je, kao i brojne njegove kolege, da online nastava ne smije i ne može biti isključivi oblik obrazovnog procesa.
- Moraju se naći modeli koji će omogućiti da djeca budu u učionicama, da, ako ništa drugo, s nama imaju kontakt dva do tri puta sedmično. Online nastava ne može dati rezultate kakve svi želimo i tvrdim da nastava kakvu smo imali od marta nije polučila rezultate u obrazovnom segmentu, a da ne govorimo o odgojnom - kazao nam je Lauš.
Na Koordinaciji u Vladi FBiH dogovoreno je da se uradi sveobuhvatna analiza i da se sve informacije s kantonalnog nivoa objedine na nivou Federacije BiH.
- Razgovarano je i o mogućnosti uspostavljanja zajedničke platforme za razmjenu digitalnih sadržaja, a svi prijedlozi bit će upućeni i Vladi FBIH na razmatranje - rekla nam je Bandić.