Enver Imamović, ugledni profesor, historičar i arheolog, na društvenim mrežama objavio je tekst pod naslovom "Čija je Aja Sofija".
Osvrnuo se na negativne reakcije svjetskih medija i zbog odluke turskih vlasti da se Aja Sofija ponovo stavi u funkciju džamije.
- Nedavno vraćanje nekadašnje crkve Aja Sofije u funkciju džamije izazvalo je neviđene reakcije širom svijeta. Kako se i očekivalo, u islamskom svijetu to se uglavnom odobrava, u kršćanskom se osuđuje. Osuđuje se iz razloga što se nekadašnja najpoznatija crkva u svijetu pretvara u džamiju. Historijski gledano, taj čin ne predstavlja ništa neobično kada su u pitanju stari vjerski objekti. Kada je sultan Mehmed II El fatih nakon zauzeća Konstantinopolisa (Carigrada) 1453. godine ušao u Aja Sofiju nije se mogao nadiviti njenoj ljepoti. Po običaju tog vremena, naredio je da se to prelijepo zdanje preinači u džamiju. Od tada je postala glavna džamija Turskog Carstva. Tako je bilo sve do 1935. godine kada ju je onovremeni turski predsjednik Kemal Ataturk pretvorio u muzej čime je pobrao simpatije šire svjetske, mahom kršćanske, javnosti. Odlukom sadašnjih turskih vlasti Aja Sofija je ponovo postala top tema svjetske javnosti - napisao je Imamović.
Dodao je da se postavlja pitanje da li je potez Turske opravdan te da, historijski gledano, to nije sporno, iz razloga što je u bližoj i daljoj prošlosti do sličnih dešavanja često dolazilo u svijetu.
- Najviše u kršćanskoj Evropi, kada je na hiljade džamija pretvoreno u crkve, ali se češće dešavalo da su temeljno rušene. U tome se posebno izdvajaju zemlje kao što su Španija, Portugal, Austrija, Mađarska, Italija i zemlje jugoistočne Evrope. Kada se o ovome govori ne smije se zanemariti činjenica da se Turska kroz svoju historiju odnosila prema neislamskim bogomoljama sasvim drugačije. Sultan Mehmed II nije porušio ni Aja Sofiju ni stotine drugih crkava u tom gradu niti igdje. Sultani nisu rušili ni na Bliskom istoku, Africi, Evropi, nigdje dokle se prostirala turska vlast. U rijetkim slučajevima, kada su bila u pitanju remek djela kao što je slučaj s Aja Sofijom, crkve su pretvarane u džamije iz razloga da njihova ljepota i nadalje bude u službi Svevišnjeg kojem se moli na drugačiji način. I ne samo to. Brojni su primjeri da su turske vlasti u svojim pokrajinama sa neislamskim većinskim stanovništvom same gradile ili popravljale njihove bogomolje. Obnavljale su i ugašene crkvene institucije kakav je slučaj s Pećkom patrijaršijom u Srbiji. Pod posebnom zaštitom vlasti bili su mnogi kršćanski samostani i manastiri bilo u Sinaju, Egiptu ili Grčkoj... - kazao je Imamović.