Iako je rekonstrukcija tunela “Crnaja” na magistralnoj cesti Sarajevo - Mostar trebala početi sredinom prošlog mjeseca, Federalna vlada je zbog svojevrsnog pritiska Udruženja poslodavaca, odnosno novonastalih okolnosti poslovanja uzrokovanih situacijom s koronavirusom, od preduzeća “Ceste FBiH” zatražila da prema kreditorima pokrenu inicijativu za razmatranje mogućnosti odgode tog projekta.
Međutim, paralelno s tom procedurom, u “Cestama FBiH”, a što im je, također, Vlada FBiH dala kao zaduženje, otpočeli su sa simulacijom izvođenja radova u tunelu s naizmjeničnim odvijanjem prometa.
Riječ je o dodatnim snimanjima intenziteta prometa naizmjeničnim propuštanjem vozila, a nakon čega će “Ceste FBiH” predložiti dinamiku izvođenja radova.
Iako je krajem avgusta urađena simulacija izvođenja radova s naizmjeničnim odvijanjem prometa te su za potrebe snimanja postavljeni digitalni semafori s obje strane tunela, iz pravca Sarajeva i iz pravca Mostara, sada se rade dodatna snimanja, s ciljem osiguranja minimalne potpune obustave saobraćaja, kao i drugih neophodnih pripremnih aktivnosti.
Tunel “Crnaja” predstavlja svojevrsnu “crnu tačku” u normalnom odvijanju saobraćaja na magistralnom putu M-17, na dionici Konjic - Jablanica.
Dug je 550 metara, a izgrađen je šezdesetih godina prošlog stoljeća na terenu s ozbiljnim geološkim i hidrogeološkim problemima zbog postojanja aktivnog klizišta. To su razlozi lošeg stanja kolovozne konstrukcije, tunelske obloge, smanjenog gabarita svijetlog profila i zbog svega toga tunel već duže vrijeme predstavlja ozbiljnu prijetnju.
Ako se ne uradi sveobuhvatna obnova, stručnjaci upozoravaju da prijeti potpuno zatvaranje tunela.