Ministarstvo finansija Federacije, s Jelkom Milićević na čelu, dalo je jučer „Autocestama FBiH“ pozitivno mišljenje na kreditni aranžman s EBRD-om, koji se odnosi na izgradnju Koridora 5C prema Hercegovini, saznaje „Dnevni avaz“.
Saznajemo da je, ustvari, podržan draft mandatnog pisma EBRD-a za izgradnju dionice vrijedne 840 miliona eura. Radi se o sredstvima za dionicu dugu 51 kilometar, od Ovčara do juga Mostara, na kojoj je planirana i izgradnja tunela Prenj.
Na mišljenje Ministarstva finansija Federacije, koje je ključno da se, uz saglasnost Vlade FBiH, krene u raspisivanje tendera s međunarodnim kreditorima, čekalo se mjesecima.
- Čim Vlada na narednoj sjednici da saglasnost, odmah se kreće u raspisivanje jednog tendera, s dva lota - rečeno nam je iz „Autocesta FBiH“.
Prema informacijama našeg lista, saglasnost Vlade je čista formalnost, ključno je bilo da Ministarstvo finansija odobri zaduženje za ovu dionicu, s jasnim uvjetima otplate kredita, a u pregovorima su učestvovali i predstavnici EBRD-a.
Ova dionica autoputa bit će najskuplja na Koridoru 5C i ovo je najveći tender koji raspisuju „Autoceste“, a izgradnjom tunela i ove dionice put do mora će biti kraći za više od 18 kilometara.
Samo radovi na tunelu Prenj, dužine 12 kilometara, vrijedni su 250 miliona eura (pola milijarde KM). Tunel „Prenj“ okvalificiran je kao megaprojekt u BiH, radit će se o devetom najdužem tunelu u Evropi.
Izgradnja tunela ''Prenj'' je dio dionice autoceste Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever, a zajedno, kako u finansijskom tako i praktičnom dijelu, tunel prati i gradnja poddionice Mostar sjever - Mostar jug. Planirano je da gradnja traje šest godina.