U sjedištu Javnog preduzeća „Autoceste FBiH“ u Mostaru danas je potpisan ugovor o izgradnji dionice Poprikuše – Nemila, još jedne dionice iz novog investicionog ciklusa na koridoru 5C.
Ugovor vrijedan 208.059.247,42 eura su potpisali Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH“, kao investitor i u ime izvođača radova, Evren Utku Gok (Gök), projekt menadžer turske kompanije „Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret“ te Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka ispred „Autoceste FBiH“ i Muamer Hajduk kao svjedok u ime izvođača radova.
Iskazavši zadovoljstvo na potpisivanju još jednog ugovora za nastavak izgradnje koridora 5C na sjeveru, Terzić je kazao da su „Autoceste FBiH“ ostvarile ono što su imali u planu i programu za ovu godinu.
- Ovo je ugovor koji je dosta komplikovan, s obzirom na to da se radi o ozbiljnom tunelu, 3600 metara i vijaduktu i spoju na M-17. Mi smo ovaj ugovor iskoristili da zajedno sa ekspertima Evropske banke za obnovu i razvoj uspostavimo jednu dodatnu proceduru kada je u pitanju evaluacija tendera. To je procedura koja se sastoji iz tri koraka, a u kojoj smo obezbijedili da se maksimalno smanje rizici po investitora kada je u pitanju eventualna eskalacija cijena i produženje roka građenja.To je nam je bila i priprema za tenderisanje tunela Prenj. Jer, taj će se tenderisati po ovom principu i mislim da smo uspješno završavajući i potpisivajući ovaj ugovor došli do jasnih spoznaja i procedura kako da, kada bduemo gradili tunel Prenj, kao najveći objekat u regionu i među najvećim u Evropi, imamo proceduru u kojoj će i investitor i izvođač biti zaštićen od svih mogućih rizika - rekao je Terzić.
Naveo je da je ovo deveti ugovor nakon dobivanja Zakona o izmjenama i dopunama zakona prostornog plana sa specijalnim obilježjima na koridoru 5C i nakon dobivanja izmjena i dopuna Zakona o akcizama i putarina u BiH.
Utku Gok je, također, istaknuo da je dionica Poprikuša-Nemila veoma zahtjevna te će se graditi po principu žuti FIDIC-a, odnosno „projektuj i izgradi“.
Rekao je i da će se na ovoj dionici graditi najduži tunel, koji dva puta prolazi rijeku Bosnu, dva puta magistralu i dva puta željeznicu.
Lasić je nakon potpisivanja rekao da je pandemija koronavirusa pogodila mnoge sfere, ali i da postoje dobri primjeri poput cestovne infrastrukture s akcentom na koridor 5C.
- Riječ je o iznimno zahtjevnom projektu, dužine 5,5 kilometara , izrazito zahtjevan tunel, dva vijadukta, dva mosta, petlja Poprikuše i Centar za kontrolu prometa. Ne sumnjam da će dobiveni izvođač, renomirana tvrtka Čengiz u predviđenih 42 mjeseca to uraditi na izrazito visokoj razini, kvalitetno i možda puno brže nego je to predviđeno-kazao je Lasić.
Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstva osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 miliona eura, Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).