Predstavnici „četvorke“ danas su predstavili program nove skupštinske većine u KS.
Strane potpisnice zalažu se za saradnju zasnovanu na principima i mjerama kojima bi u periodu 2021. – 2022. unaprijedile kvalitetu života građana i građanki Kantona Sarajevo.
- Ovaj dokument postavlja suštinski okvir saradnje između stranaka potpisnica i postavlja temelje vizije Kantona Sarajevo, kao istinskog glavnog grada Bosne i Hercegovine, građanskih vrijednosti i multietničkih temelja, s modernom, efikasnom i transparentnom upravom uz osnovnu pretpostavku da građani i građanke Kantona Sarajevo zaslužuju sigurno i kvalitetno životno okruženje kao optimalan ambijent za ostvarenje vlastitih potencijala i ambicija – stoji u dokumentu.
Sporazumne strane čvrsto su usmjerene ka kreiranju političkog ambijenta i kulture upravljanja zasnovane na temeljima dobre uprave po principima Evropske unije, stručnosti, jednakih šansi i inkluzivnosti te potpune implementacije građanskih prava, koja pravno podrazumijevaju i međunarodne obaveze Bosne i Hercegovine.
- Sporazumne strane svjesne su da pojedine mjere i projekti zahtijevaju višemandatni dugoročni angažman, ali su spremne raditi na njima kako bi što prije bile realizovane. Svjesne su i da određene mjere obuhvataju nadležnosti drugih nivoa vlasti, ali su odlučne u namjeri da kao Kanton dogovaraju i iniciraju realizaciju tih mjera prema drugim nivoima vlasti te da pružaju punu saradnju i pomoć drugim nivoima vlasti pri provođenju tih mjera – navodi se.
Na osnovu pregovora o principima i mjerama zakonodavne vlasti u Kantonu Sarajevo, pregovarački timovi Naše stranke, Naroda i pravde, Socijaldemokratske partije, Nezavisne bosanskohercegovačke liste i nezavisnih zastupnika u Skupštini KS su utvridili principe.
Principi
● Primarno fokusiranje u djelovanju Skupštine, Vlade i institucija Kantona Sarajevo na sanaciju
zdravstvenih, socijalnih i ekonomskih posljedica pandemije bolesti COVID-19;
● Svi učesnici i učesnice u formiranju skupštinske većine potpisuju usaglašen dokument u
kojem će biti navedeni osnovni principi djelovanja, set zakona i podzakonskih akata te mjera i
inicijativa. Potpisani dokument, u svom punom obliku, bit će dostupan javnosti;
● Formiranje skupštinske većine na kantonalnom nivou niti obavezuje niti isključuje koaliranje
na višim ili nižim nivoima vlasti niti koaliranje na istom nivou u ostalim kantonima;
● Vlada Kantona Sarajevo će biti formirana na programskim načelima, konkretnim mjerama,
zakonima i javnim politikama;
● Nastavak jasne opredijeljenosti za borbu protiv korupcije;
● Opredijeljenost za punu institucionalnu podršku EU integracijama BiH kod procesa koji su u
nadležnosti Kantona Sarajevo;
● Uvođenje radikalnih mjera s ciljem podizanja kvalitete životne sredine, smanjenja
onečišćenja zraka i sprečavanja drugih ekoloških rizika;
● Racionalizacija svih nadzornih i upravnih odbora i skupština firmi pod ingerencijom Kantona
Sarajevo;
● Zaštita javnih ustanova, institucija, zavoda i firmi od stranačke kontrole i stranačkog
upravljanja uz uspostavu stručnosti i etičnosti kao osnovnih kriterija;
● Pojačana prava, obaveze i odgovornost ministara i ministrica za funkcioniranje svih pravnih
subjekata iz njihovih resora;
● Zalaganje za rodnu i etničku izbalansiranost u upravljačkim strukturama i izvršnoj vlasti;
● Vlada Kantona Sarajevo će prilikom provođenja presuda Ustavnog suda i reformi
Ustava težiti da Grad Sarajevo i Kanton Sarajevo postanu jedan nivo vlasti prema uzoru na
brojne prijestolnice zemlja Evropske unije;
● Finansiranje udruženja građana mora se provoditi isključivo na konkursnom i projektnom
osnovu, a po unaprijed utvrđenim kriterijima;
● Djelovanje javne uprave usklađeno s EU principima:
a. Široke javne konsultacije pri donošenju akata,
b. OECD smjernice za korporativno upravljanje u državnim firmama,
c. e-uprava;
● Povećanje efikasnosti, transparentnosti i odgovornosti rada Skupštine Kantona Sarajevo kao
i zastupnika i zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo, što podrazumijeva izmjene poslovnika
i drugih akata;
● Reforma i depolitizacija obrazovanja;
● Revitalizacija komunalne infrastrukture u nadležnosti Kantona Sarajevo;
● Poboljšanje uvjeta rada i snažnija zaštita radničkih prava;
● Unapređenje poslovnog okruženja;
● Unapređenje položaja mladih;
● Zalaganje za pronatalitetne politike i podršku porodici;
● Smanjenje troškova javne uprave i administracije u Kantonu Sarajevo;
● Vlada Kantona Sarajevo će težiti da na osnovu nezavisnih stručnih analiza ozdravljena
preduzeća iz komunalne privrede potencijalno spoji u “Sarajevski Holding”;
● Pojačana kontrola javnih nabavki i centralizacija tamo gdje je moguće;
● Imenovanje stručnih rukovodilaca i rukovoditeljica u svim preduzećima, ustanovama,
zavodima, fondovima i ostalim institucijama čiji je osnivač Kanton Sarajevo, bez obzira na
stranačku pripadnost;
● Depolitizacija javne uprave.
Prioritetne mjere
Hitne mjere uslijed pandemije bolesti COVID-19
● Hitno pristupanje izradi rebalansa budžeta u skladu s ekonomskim uvjetima izazvanim
pandemijom bolesti COVID-19, sa fokusom na racionalizaciju svih izdataka izuzev onih koji
služe očuvanju postojećih i otvaranju novih radnih mjesta u privredi;
● Novi programi masovnog zapošljavanja u toku pandemijske krize s fokusom na reformirane
programe, javne radove, zapošljavanje mladih i teže upošljivih radnica i radnika;
● Realizacija zaključaka 28. radne sjednice Skupštine Kantona Sarajevo od 25. 8. 2020. na
prijedlog klubova zastupnika NS, SDP, NiP, NBL i samostalnih zastupnika i zastupnica;
● Osigurati aktivnu psihološku i savjetodavnu podršku i pomoć licima oboljelim od korone i
njihovim porodicama;
● Osigurati materijalnu i kadrovsku podršku svim ustanovama i institucijama KS s ciljem
nesmetane organizacije rada u otežanim uvjetima pandemije bolesti COVID-19;
● Velika kampanja s ciljem povećanja individualne svijesti i značajno povećanje kontrole
poštivanja i kazni za nepoštivanje mjera za suzbijanje pandemije bolesti COVID-19 s posebnim
akcentom na sezonu gripa i period značajnijeg zagađenja zraka;
● Omogućiti rad zdravstvenih ustanova punim kapacitetom uz poštivanje individualnih mjera
zaštite od zaraze virusom Sars-Cov-2;
● Transparentno praćenje priliva i podjele sredstava namijenjenih za sprečavanje širenja i
saniranje posljedica pandemije bolesti COVID-19;
● Definitivno kadrovsko, materijalno i lokacijsko rješavanje potreba Kantona za liječenje
zaraznih bolesti, uključujući uspostavljanje izolatorija;
● Ograničenje upotrebe svih beneficija i privilegija koje koriste izabrani dužnosnici i
dužnosnice zaposlenici i zaposlenica u javnom sektoru, uključujući upotrebu službenih vozila,
telefona, itd;
● Ukidanje naknada službenicima i službenicama te izabranim profesionaliziranim
dužnosnicima i dužnosnicama za aktivnosti koje se obavljaju u toku radnog vremena;
● Odabir projekata javnih radova u svrhu kreiranja privrednog zamaha i bržeg prevazilaženja
posljedica pandemije;
● Formirati krizni štab za ekonomska i privredna pitanja na području Kantona Sarajevo i
uključiti predstavnike i predstavnice obrtničke i privredne komore, sindikata, udruženja
poslodavaca i udruženja freelancera, odnosno freelancerki;
● Realizacija svih zaključaka Tematske sjednice o mladima Skupštine Kantona Sarajevo od 20.
12. 2019. Uvođenje pozitivnih domaćih i međunarodnih praksi u procesu institucionalne brige
o mladima;
● Revizija zakonskog okvira za pokretanje javno-privatnog partnerstva;
● Kreiranje mjera za sufinansiranje obrtnika i obrtnica koji su na bolovanju ili u samoizolaciji;
● Uputiti inicijativu ka Vladi FBiH za donošenje novog Zakona o ublažavanju negativnih
ekonomskih posljedica sa većim obuhvatom i opsežnijim mjerama;
● Nastavak sufinansiranja troškova plata u svrhu očuvanja radnih mjesta prema precizno
utvrđenim kriterijima;
● Poticaj hotelskoj industriji putem Turističke zajednice kroz programe privlačenja turista i
turistkinja iz cijele BiH;
● Obrtnicima/obrtnicama i privrednicima/privrednicama u slučaju nemogućnosti izmirivanja
obaveza omogućiti umanjeno plaćanje režijskih troškova prema javnim komunalnim
preduzećima u vrijeme trajanja pandemije i krize uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19;
● Izvršiti analizu i reviziju svih dokumenata/procedura u vezi sa postupanjem u stanju prirodne
nesreće u cilju izrade odgovarajućih protokola i procedura za postupanje u
kriznim situacijama (COVID-19 i druge krizne situacije koje se mogu pojaviti u
budućnosti);
● Napraviti “korona semafor” sa potpunom digitalnom upravom za praćenje nastavnog procesa
do juna 2021. godine (napraviti po austrijskom modelu praćenje svih škola u Kantonu u toku
cijele godine);
● Obuka direktora/direktorica i nastavnika/nastavnica za sticanje kompetencija za rad u
uvjetima nesigurnosti i neizvjesnosti;
● Uspostaviti COVID-19 edukativni (ekspertski barometar) sa ciljem stručnog savjetovanja
učesnika i učesnica u procesu obrazovanja koji će vršiti koordinaciju svih aktivnosti (rad sa
roditeljima, NVO, međunarodne organizacije itd.);
● Postavljenje procjene rizika nastavnog procesa u srednjem obrazovanju, pogotovo u srednjim
stručnim školama;
● Adaptacija kurikuluma i izvođenja nastavnog procesa u uvjetima pandemije, uz primjenu
online i hibridne nastave u sklopu pokrenute kurikularne reforme;
● Projekat partnerstva kao osnove za kvalitet u procesu prenosa znanja na svim nivoima;
● Odgovarajući program partnerstva za djecu sa teškoćama u razvoju s uvođenjem svih onih
mjera koje će im omogućiti nesmetano učešće u procesu obrazovanja;
● Izrada programa prilagođavanja škola uvjetima pandemije (adaptacije; stvaranje vanjskih
učionica, adaptacija mokrih čvorova, zajedničkih prostorija), opremanje škola za ove uvjete;
● Nabavka nedostajuće informatičke opreme;
● Optimizacije zimske i ljetne škole za dopunu znanja;
● Hitna uspostava drive-in punktova za brza testiranja oboljelih;
● Unapređenje komunikacije otežane zagušenjem telefonskih linija između zdravstvenih
ustanova i pacijenata/pacijentica;
● Revizija rada kriznog štaba i formiranje novog kriznog štaba uz pojačanu transparentnost
rada;
● Uspostavljanje i kontinuirano unapređenje online nastave na svim fakultetima Univerziteta u
Sarajevu.
Skupština Kantona Sarajevo
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Izmjene Poslovnika o radu Skupštine koje će omogućiti veću prohodnost amandmana na
zakone i zakona koje predlažu zastupnici i zastupnice, te osigurati pravovremeno davanje
odgovora istima;
● Kreiranje modela finansiranja skupštinskih zastupnika i zastupnica koji bi ovisio o njihovom
prisustvu i učešću u radu skupštinskih sjednica i sjednica i aktivnosti radnih tijela Skupštine;
● Uvesti jasan i pregledan sistem glasanja po imenima svih zastupnika i zastupnica po svim
tačkama dnevnog reda na svim sjednicama;
● Podizanje javnih rasprava na viši nivo, gdje će se građanima i građankama omogućiti da se
obrate zastupnicima zastupnicama kao i članicama i članovima Vlade; da se organizuju uživo
javne rasprave o najvažnijim pitanjima, sve s ciljem boljeg uvezivanja i jačanja demokratske
svijesti i demokratskih kapaciteta, a u skladu sa epidemiološkom situacijom;
● Inicirati prema Parlamentarnoj skupštini BiH donošenje Zakona o Glavnom gradu Bosne i
Hercegovine;
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Obavezno obraćanje predstavnika i predstavnica komisije i javno razmatranje stavova
komisija i odbora Skupštine u razmatranju izvještaja javnih ustanova i javnih preduzeća;
● Napraviti prečišćene tekstove svih akata Kantona Sarajevo.
Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Osiguravanje finansijske samostalnosti i optimalnih uvjeta za rad Ureda za borbu protiv
korupcije i upravljanje kvalitetom;
● Intenzivirati rad na donošenju novih propisa i zakonsko normiranje u vezi sa zaštitom lica
koja prijave korupciju;
● Normiranje sukoba interesa u javnom sektoru Kantona Sarajevo;
● Razvijanje javne svijesti o štetnosti korupcije u skladu sa strateškim dokumentima
Strategijom i Akcionim planom;
● Nastavak započetih aktivnosti na uspostavi baza podataka (baza javnih nabavki, registar
imenovanih lica, registar zaposlenih u javnom sektoru...) po različitim segmentima te
uvezivanje baza radi praćenja i analitike u svrhu prevencije;
● Propisivanje procedura za saradnju svih organa uprave i institucija čiji je osnivač Kanton
Sarajevo s Uredom za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom u cilju pojačane
prevencije i rane identifikacije potencijalnih koruptivnih radnji;
● Intenzivirati rad na donošenju etičkog zakona o prevenciji korupcije uz intenziviranje
kampanja kojima se ukazuje na štetnost korupcije;
● Korištenje revizorskih izvještaja, inspekcijskih nalaza i nalaza internih revizora i uočenih
nezakonitosti za otkrivanje i provjeru koruptivnih radnji;
● Uskladiti redovne izvještaje imenovanih i izabranih lica sa poreskim rokovima;
● Pooštriti nadzor nad radom na usmenim istupima na konkursima, uz obavezno snimanje
usmenih ispita, uz mogućnost da svaki kandidat i kandidatkinja ima uvid u usmeni dio ispita
svih kandidatkinja i kandidata;
● Završetak procesa revizije diploma u Kantonu Sarajevo i stvaranje pretpostavki za dalje
aktivnosti po otkrivenim neusklađenostima u saradnji sa Ministarstvom pravde i uprave;
● Koordinacija uvođenja antikoruptivnog ISO standarda 37001-2016 u rad svih institucija.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Proširenje podataka u Registru zaposlenih u javnom sektoru u KS sa podacima s općinskog
nivoa.
Vlada i Ministarstvo finansija
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Dovršetak procesa ukidanja i umanjenja kantonalnih parafiskalnih nameta. Revizija
oporezivanja poklona i nasljeđa i preispitivanje politike prema nekorištenim privatnim i
poslovnim nekretninama;
● Završetak projekta “Boljom upravom do bržeg ekonomskog rasta u Bosni i Hercegovini”;
● Izrada studije Future Studies (Studija budućnosti) Kantona Sarajevo u cilju poboljšanja
strateških, ekonomskih i kulturnih prednosti Kantona Sarajevo, identifikacija potencijalnih
budućih izazova i mogućnosti, jačanje sposobnosti izvršne i upravne vlasti za suočavanje s
izazovima i provođenje efikasnih reformi, nalaženje odgovarajućih metodoloških alata koje
Vlada Kantona Sarajevo treba razvijati;
● Uspostava Registra finansijskih obaveza u Kantonu Sarajevo i usvajanje Zakona o registru
finansijskih obaveza;
● Implementacija modula stalnih sredstava u okviru cloud sistema za trezorsko poslovanje;
● Uspostava Registra finansijskih potraživanja u Kantonu Sarajevo. Uspostavljanje jedinstvene
evidencije potraživanja u Kantonu Sarajevo, poboljšanje metodologije i dinamike naplate
potraživanja, definisanje mjera prema dužnicima i dužnicama koji ne izmiruju svoje obaveze
prema Kantonu Sarajevo, sa krajnjim općim ciljem povećanja budžetskih prihoda;
● Izmjenama i dopunama Zakona o robnim rezervama, te njegovim usklađivanjem sa zakonima
na višim nivoima osigurati da rad Direkcije za robne rezerve bude transparentniji i efikasniji,
naročito u pogledu procedure nabavki i organizacije Direkcije;
● Izgradnja kapaciteta Direkcije za robne rezerve u oblasti intervencija na tržištu u slučaju
poremećaja snabdjevenosti stanovništva i privrede;
● Analiza i sistematizacija radnih mjesta u svim javnim ustanovama;
● Objedinjavanje procesa javnih nabavki kako Vlade, tako i Skupštine Kantona Sarajevo;
● Reduciranje i strožija kontrola dodjele sredstava iz tekućih transfera, jednokratne pomoći i
interventnih sredstva;
● Transformacija Zavoda za izgradnju i Zavoda za planiranje razvoja u smislu osnaženja
Zavoda za izgradnju da vodi i nadzire projekte svih kantonalnih resora i osnaženja Zavoda za
planiranje u polju razvojne politike i kapaciteta za ispunjenje obaveza iz polja evropskih
integracija;
● Osnaživanje budžetske inspekcije radi efikasnijeg praćenja utroška budžetskih sredstava;
● Analitički prikaz finansiranja projekata koje ujedno finansira Kanton Sarajevo i drugi nivoi
vlasti;
● Donošenje kantonalnog zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih
i drugih nesreća;
● Donošenje kantonalnog zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu;
● Proširiti nadležnosti Ureda za zakonodavstvo Vlade Kantona Sarajevo na davanje mišljenja
o usklađenosti propisa sa pravnom stečevinom EU.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Donošenje propisa kojima se, kao osnov za prijevremeno razrješenje organa upravljanja,
rukovođenja i nadzora u institucijama kojima je osnivač Kanton Sarajevo predviđa i situacija
kada se ne poštuju Vladine i/ili preporuke/nalozi Ureda u domenu prevencije i borbe protiv
korupcije;
● Jačanje kapaciteta Uprave za inspekcijske poslove s posebnim naglaskom na inspekciju rada
i tržišno-turističku inspekciju;
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Priprema Ministarstva finansija za prelazak na programsko, rodno odgovorno i projektno
budžetiranje;
● Osiguranje minimalno desetodnevnih zaliha primarnih robnih rezervi za područje Kantona
Sarajevo.
Ministarstvo kulture i sporta
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Donijeti strategiju razvoja kulture u Kantonu Sarajevo 2022 – 2026;
● Donijeti strategiju razvoja sporta u Kantonu Sarajevo 2022 – 2026;
● Donošenje zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sportu;
● Donošenje zakona o kulturi;
● Pooštravanje i unapređenje interne kontrole u oblasti kulture i sporta;
● Povećanje stepena transparentnosti u finansiranju programa i projekata Ministarstva;
● Unapređenje Uredbe o kriterijima za finansiranje programa i projekata udruženja koja
se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Kantona Sarajevo, Pravilnika o procedurama i
kriterijima za izbor korisnika sredstava tekućih grantova za oblast kulture i umjetnosti,
Pravilnika za podršku finansiranja javnog interesa u sportu Kantona Sarajevo;
● Revidiranje uspješnosti rada pojedinih JU kulture sa ciljem optimizacije finansiranja i
realizacijom namijenjene kulturne funkcije;
● Revidiranje liste i obaveza istaknutih samostalnih umjetnika i umjetnica u cilju podrške
onima koji uistinu zaslužuju taj status;
● Prepoznavanje kategorije slobodnog umjetnika i umjetnice, uključujući i status uličnog
umjetnika/ulične umjetnice;
● Proglašenje KSC Skenderija arhitektonskim i kulturnim spomenikom prvog reda uz
kontinuiranu revitalizaciju ovog objekta;
● Uvođenje balansa u finansiranju sporta i kulture u Kantonu Sarajevo;
● Programi finansiranja vrhunskih individualnih sportista i sportistkinja;
● Aktivnije učešće odgovarajuće skupštinske komisije pri nadzoru nad finansiranjem i
utroškom sredstava projekata Ministarstva kulture i sporta;
● Preuzimanje održavanja spomenika historijskim ličnostima od značaja u Kantonu Sarajevo;
● Unapređenje i modernizacija rada JU Biblioteka Sarajeva;
● Mapiranje sportskih i kulturnih manifestacija i infrastrukture;
● Poboljšane internet stranice Ministarstva tako da prezentira sve potrebne informacije koje bi
olakšale rad kulturnim radnicima/cama i umjetnicima/cama i upoznala ih sa njihovim pravima;
● Izvršiti reviziju registra istaknutih umjetnika i umjetnica;
● Program podrške plasiranju domaćih autorskih djela na strana tržišta, sa posebnim naglaskom
na podršku za prevođenje domaćih djela na strane jezike;
● Pružiti priliku lokalnim umjetnicima i umjetnicama da osmisle i ožive javni prostor i tako
pomognu razvoj kulture i turizma. U ovu svrhu napraviti registar javnih prostora za ovu
namjenu;
● Po UNESCO standardima sačiniti listu nematerijalne kulturne baštine Kantona Sarajevo;
● Omogućiti internet posjete muzejima, spomenicima, istorijskim mjestima i objektima i na taj
način olakšati pristup kulturnoj baštini Kantona Sarajevo;
● Podizanje razine svih vrsta pismenosti i poticanje čitanja kroz provođenje ciljanih
promotivnih aktivnosti JU Biblioteke Sarajeva;
● Kontinuirana podrška kulturnim sadržajima i manifestacijama poput književnih promocija,
čitalačkih programa, književnih radionica za djecu i mlade, koncertima, izložbama,
predstavama, performansima, akcijama, multimedijalnim događajima, posebno onima koje
organizuju akademije i fakulteti, srednje i druge umjetničke škole;
● Osigurati odgovarajući organizacijski oblik bibliotečke djelatnosti u svim lokalnim
zajednicama u skladu sa Zakonom o bibliotečkoj djelatnosti, te poticati djelovanje postojećih i
osnivanje novih pozajmnih odjeljenja biblioteke;
● Omogućiti besplatan pristup internetu i savremenoj informacijskoj i komunikacijskoj opremi
u bibliotekama.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Završetak procesa registracije i formiranja Galerije Collegium artisticum i njenog
kapacitiranja za nesmetan rad u skladu sa zakonom, kao i izvršiti neophodne građevinske
radove na održavanju Galerije;
● Uključivanje djece iz ranjivih kategorija stanovništva u sportske aktivnosti kroz besplatne
programe;
● Izgradnja, obnova i održavanje objekata od interesa za kulturu i sport;
● Pretvaranje prostora u vlasništvu Kantona Sarajevo u umjetničke centre s ateljeima i
radionicama za čije će korištenje aplicirati umjetnici i umjetnice;
● Podrška projektu ljevaonice Akademije likovne umjetnosti za izvođenje praktične nastave;
● Vraćanje sporta na ulice: akcija izgradnje desetina sportskih igrališta koja bi, u saradnji sa
Ministarstvom saobraćaja i prostornog uređenja, mogla postati obavezni i standardizirani detalj
na krovovima svih budućih parking garaža;
● Donošenje odluke o klubovima od strateškog interesa za Kanton Sarajevo i kreiranje okvira
finansiranja klubova od strateškog interesa;
● Relizacija projekta rekonstrukcije i sanacija stare željezničke stanice Ilidža u saradnji sa
lokalnom zajednicom, uključujući rješavanje imovinsko-pravnih odnosa;
● Podrška projektima jačanja povezanosti djece i mladih sa kulturnim ustanovama.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Usmjeravanje grantova za promociju individualnosti, ohrabrivanje originalnosti i poticanje
na autorstvo i produkciju novih autorskih djela u muzici, pozorišnoj i vizuelnoj umjetnosti;
● Kanton Sarajevo mora preuzeti na sebe pregovaračku misiju i posredovati između drugih
gradova da se u sedam državnih institucija, kojima nastoji novčano pomoći, angažiraju najbolji
kadrovi iz čitave BiH kako bi se i ostatak BiH animirao u izdvajanju sredstava za ove institucije;
● Uspostavljanje standarda i certificiranje restorana koji ispunjavaju te standarde kako bi uopće
mogli reklamirati svoju hranu kao tradicionalnu domaću kuhinju. (Zavod za očuvanje i zaštitu
kulturno-historijskog i prirodnog bogatstva) te tako pospješiti domaću proizvodnju u Kantonu;
● Nastavak aktivnosti na pripremi za izgradnju muzeja Ars Aevi;
● Izrada spomenika značajnim historijskim ličnostima BiH uz obavezne konsultacije i rasprave
sa historičarima i historičarkama umjetnosti, urbanistima i urbanisticama te umjetnicima i
umjetnicama (Isa-beg Ishaković, Kralj Tvrtko I, Kulin Ban, itd.);
● Izgradnja koncertne dvorane, koja realno odgovara potrebama Sarajeva, uključujući rješenje
smještaja Sarajevske filharmonije;
● Izrada projekta izgradnje pozorišta na lokaciji izvan općina Centar i Stari Grad;
● Konačno rješavanje problema smještaja Historijskog arhiva u skladu sa preporukama struke
iz arhivske oblasti;
● Pojačane aktivnosti Zavoda za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo.
Ministarstvo pravde i uprave
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Utvrđivanje amandmana na Ustav Kantona Sarajevo u cilju donošenja Zakona o lokalnoj
samoupravi;
● Utvrđivanje amandmana na Ustav Kantona Sarajevo kojim se uspostavlja pravo na vodu za
sve stanovnike KS;
● Donošenje Zakona o nepotizmu i stranačkom zapošljavanju;
● Kreiranje pravnih pretpostavki za digitalizaciju javne uprave u Kantonu Sarajevo;
● Uspostavljanje baze nevladinih organizacija (korisnika sredstava) od strane Ministarstva
pravde i uprave KS, s podacima o dobijenim sredstvima sa svih nivoa vlasti;
● Provođenje obaveza BiH iz programa Partnerstvo za otvorenu vladu i provođenje Strategije
za borbu protiv korupcije u BiH. Uključivanje u borbu protiv korupcije u saradnji s Uredom za
kvalitet i borbu protiv korupcije;
● Jačanje kontrolnih mehanizama u provođenju Uredbe o postupku objavljivanja propisa i
javnosti rada sa ciljem jačanja kapaciteta javnog sektora i osiguranja transparentnosti u
poslovanju;
● Uređenje zakonskog okvira u vezi sa zaštitom lica koja prijavljuju korupciju uz preporuke
Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS;
● Uspostava sistema brže razmjene informacija između policije i tužilaštva;
● Izrada preporuka za kaznenu politiku uz saradnju s vanjskim konsultantima, Općinskim i
Kantonalnim sudom u Sarajevu, Tužilaštvom Kantona Sarajevo i agencijama za zaštitu
zakonitosti, poštujući načela nezavisnosti pravosuđa;
● Smanjenje učešća usmenog ispita u ukupnom bodovanju na konkursima u kantonalne
institucije i uvođenje sistema nasumičnog izbora pitanja za pismene ispite.
● Iniciranje prema državnom nivou vlasti rješavanja pitanja certificiranja tumača znakovnog
jezika;
● Stvaranje zakonskog okvira i pretpostavki za postupanje nakon završetka procesa revizije
diploma u KS;
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata);
● Zakon o upravljanju javnim sektorom u Kantonu Sarajevo (propis kojim bi se na jedinstven
način uredilo planiranje, upravljanje, kadrovsko planiranje, izvještavanje, odgovornost i druga
pitanja od značaja);
● Donošenje Zakona o platama Kantona Sarajevo;
● Provođenje Uredbe o kontroli javnih nabavki uz dvostepeni nadzor;
● Unapređenje sistema edukacija i ocjenjivanja zaposlenih u javnom sektoru KS;
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Revidiranje normative kojom se uređuje programiranje i izvještavanje u javnom sektoru, u
cilju osiguranja funkcionalnog i efikasnog upravljanja kadrovima, uz smanjivanje prostora za
korupciju u procesu zapošljavanja;
● Jačanje kapaciteta redovnih sudova u Kantonu Sarajevo za rješavanje sporova koji nastanu
tokom privrednog poslovanja;
● Mapiranje koraka potrebnih za ustavno-pravnu reformu Kantona Sarajevo s ciljem
transformacije kantona u Sarajevo grad-kanton po uzoru na brojne evropske prijestolnice;
● Rješavanje pitanja nagomilanih sudskih komunalnih predmeta.
Ministarstvo privrede
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Zaštita šuma na području Kantona Sarajevo uz pojačane aktivnosti inspekcijskih organa uz
saradnju sa MUP-om KS;
● Izmjena Zakona o šumama u cilju rješavanja problema čuvara šuma;
● Realizacija projekta urbanih šuma kao dio globalne UN inicijative Great Green Walls for
Cities i vid rješenja za problem aerozagađenja.
● Izrada studija ekonomske održivosti svakog od kantonalnih javnih preduzeća;
● Izrada strategije za razvoj ključnih industrija u okolnostima nastalim uslijed pandemije;
● Unapređenje industrijskih i poslovnih zona i poboljšanje pogodnosti poslovanja u njima u
saradnji s lokalnom zajednicom;
● Podrška razvoju centara za poduzetništvo, poduzetničkih inkubatora, klastera, tehnoloških
parkova, zona male privrede i start-up firmi;
● Podrška pristupu kapitalu pod povoljnim uvjetima finansiranja za potrebe prevazilaženja
krize likvidnosti i revitalizacije poslovanja;
● Analiza efekata dosadašnjih programa podrške privredi;
● Analiza efekata programa razvojne agencije SERDA, koji su finansirani sredstvima Kantona
Sarajevo;
● Razvoj novih i revidiranje postojećih programa poticaja podrške privrednicima i
privrednicama i razvoju poduzetništva s posebnim naglaskom na akvizicije novih tehnologija,
podrške inovacijama, razvoju ljudskog kapitala, razvoju “inter-firm” kolaboracije te
promoviranja vertikalne integracije;
● Uspostaviti program podrške digitalizaciji poslovanja obrta i mikropreduzeća;
● U saradnji s općinama, uz mogućnost sufinansiranja, redefinisati dinamiku i/ili način plaćanja
“zemljišne rente” i drugih naknada po osnovu kupovine/korištenja zemljišta za potrebe
etabliranja novih i proširenja prerađivačkih/proizvodnih kapaciteta;
● U saradnji s Ministarstvom obrazovanja, nauke i mladih podržati programe uvezivanja
obrazovnih institucija sa strateškim granama industrije, s ciljem obuke i zapošljavanja
neophodnih ljudskih resursa;
● Izmjena Zakona o turizmu; racionalizirati broj ljudi u upravljačkim strukturama Turističke
zajednice s ciljem finansijske održivosti, a zbog pada prihoda iz osnovnih izvora (članarina,
boravišne takse);
● Kreiranje uvjeta i programa za razvoj socijalnog poduzetništva.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Razvoj strategije za privlačenje direktnih investicija u KS;
● Posebne olakšice za freelancere i freelancerke u Sarajevu. Stvaranje ambijenta koji će ih
privući u Sarajevo i kreirati regionalni grad-hub za ovu granu privrede i kreativnu industriju;
● Izmjena Zakona o koncesijama s ciljem unapređenja kriterija dodjele, pooštravanja naplate i
objave registra koncesionara te uspostava registra javnih dobara koja mogu biti predmetom
koncesije;
● Uspostaviti efikasnije lovno i ribolovno gazdovanje s ciljem obogaćenja turističke ponude;
● Dosljedno propisati i naplatiti korištenja prirodnih resursa, uključujući crpljenje vode u
komercijalne svrhe i jasno razdvojiti upotrebu tehničke od pitke vode;
● Osiguranje povoljnih uvjeta za korištenje neiskorištenih javnih resursa i to: poslovnih
prostora, građevinskih objekata, poljoprivrednih površina u vlasništvu Kantona Sarajevo, a u
cilju razvoja socijalnog poduzetništva;
● Intenzivirati turističku promociju Sarajeva unutar i van granica BiH, uključujući izradu
strategije za razvoj turističke ponude u konkretnim “COVID” i “postCOVID” uvjetima;
● Uspostava programa podrške poduzetništvu putem fonda koji će osigurati privlačenje
investicija sa brojem novih radnih mjesta kao prvim kriterijem;
● Podrška projektima sa fokusom na privlačenje investitora i investitorki iz dijaspore;
● Intenziviranje aktivnosti na osposobljavanju ledene dvorane u Sarajevu tokom cijele godine;
● Revizija i implementacija Strategije razvoja kreativne industrije KS te projektno finansiranje
udruženja iz te oblasti;
● Uspostavljanje tehnološkog parka u naselju Šip u saradnji sa lokalnom zajednicom.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Restrukturiranje javnih preduzeća s ciljem modernizacije rada, infrastrukture i ponude;
Institucija: Ministarstvo privrede u skladu sa smjernicama OECD-a.
● Posebnu podršku pružiti problemima zanatlija, kroz donošenje podzakonskih akata o
zanatstvu, kojima će se poticati razvoj i unapređivanje zanata i srodnih djelatnosti, zaštititi stare
i tradicionalne zanate te utvrditi mjere za stvaranje boljeg privrednog ambijenta i povoljnijih
uvjeta poslovanja zanatlija-poduzetnika;
Ministarstvo saobraćaja
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Usvajanje Zakona o javnom prevozu KS;
● Usvajanje Zakona o cestama u KS;
● Izmjena i dopuna Zakona o Taxi uslugama u KS;
● Formiranje agencije (direkcije) za JP KS koja će biti titular i nositelj svih procesa u javnom
prevozu;
● Promjena reda i rasporeda linija i uvođenje novih linija JP u KS;
● Izgradnja 24 tramvajska stajališta;
● Uređivanje i jasno definisanje trolejbuskih, autobuskih i minibuskih stajališta;
● Jedinstvena karta/kupon u JP uz mogućnost online kupovine;
● Izgradnja trolejbuske mreže do Vogošće;
● Nabavka novih trolejbusa;
● Poseban fokus na minibuski saobraćaj u padinskim dijelovima grada s aspekta novih linija i
novih vozila na linijama;
● Definisanje upravljanja parking prostorom u KS (upravitelj) i definisanje tarifnog sistema
parking usluge po zonama i vrsti parkinga;
● Implementacija pametnog (smart) parkinga na konsolidiranoj infrastrukturi (ulični parking);
● Završiti dio južne longitudinale od pomoćnog stadiona na Grbavici do zgrade koja se planira
rušiti kao i početak izgradnje zamjenske zgrade;
● Završiti kružni tok na Devetoj transverzali i spojiti ulicu Džemala Bijedića s ulicom Safeta
Zajke;
● Izgraditi Nultu transverzalu od zgrade Parlamenta do mosta Suade i Olge;
● Rekonstrukcija i sanacija lokalnih cesta od značaja za KS u saradnji s općinama isključivo uz
osiguranje građevinske dozvole unaprijed (kod kandidovanja projekata od strane Općine) kako
bi sredstva koja su namijenjena bila realizovana u tekućoj godini shodno planu Direkcije za
ceste;
● Implementacija i postavljanje zaštitnih ograda s aspekta sigurnosti na svim kantonalnim
cestama kao i cestama od značaja za Kanton;
● Rješavanje pitanja nadležnosti održavanja i upravljanja cestama višeg ranga u KS sa
posebnim osvrtom na glavnu gradsku magistralu;
● Usvajanje strategije javnog prevoza do 2030. uz izradu plana razvoja kapaciteta upravljanja
i rada javnog prevoza KS;
● Izrada Plana mobilnosti za KS: stvaranje održivog transportnog sistema u KS sa fokusom na
smanjenje zagađenja zraka, povećanja učinkovitosti i ekonomičnosti u transportnom sistemu i
povećanje sigurnosti i zaštite;
● Stvaranje kvalitetnijeg okruženja za pješake kroz gradnju novih šetnica i pothodnika u
saradnji s općinama i komunalnim preduzećima;
● Izgradnja novih biciklističkih staza u saradnji s općinama kao i proširenje postojećih uz
izgradnju parkinga za bicikle blizu javnih ustanova i stajališta JP;
● Identifikacija i rješavanje problema unutar sektora gradske logistike/distribucije za privredne
subjekte koji rade distribuciju roba;
● Izgradnja punjača za električne automobile u saradnji s općinama;
● Poboljšanje vertikalne i horizontalne signalizacije u KS;
● Uspostava funkcionalne veze javnih parking prostora i sistema javnog gradskog prevoza;
● Regulacija novih prevoznih sredstava, uključujući električne romobile.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Izgradnja saobraćajnog centra za upravljanje JP u KS;
● Promjena tarifnog sistema naplate karata/kupona JP;
● Pojačati mobilnost putnika u JP na način da se JP uskladi sa redovima vožnje prigradskih,
entitetskih i međuentitetskih linija i željezničkih linija u smislu presjedanja sa vangradskog na
gradski saobraćaj;
● Predputno informisanje putnika i putnica (informisanje na stajalištima o vremenskom slijedu
vozila JP) i putno informisanje (ažurirano audio i video informisanje putnika i putnica u
vozilima koje se odnosi na nadolazeću stanicu JP);
● Rekonstrukcija tramvajske pruge Marijin Dvor-Ilidža;
● Nabavka novih tramvaja;
● Adaptivno upravljanje saobraćajem (automatsko i poluautomatsko upravljenje semaforima i
tokovima u saobraćaju);
● Izgradnja podzemnih garaža u saradnji s općinama i upraviteljem ili upraviteljicom parkinga
sa fokusom na gradske zone;
● Prva transverzala: Završiti dio od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begića; Završiti dio od
Šipa do tunela Kobilja glava; Završiti tunel Kobilja glava i rješavanje imovinsko-pravnih
odnosa na dionici od Braće Begića do Šipa;
● Izgradnja dodatne dvije trake u ulici Džemala Bijedića do Otoke;
● Širenje semaforske zvučne signalizacije za slijepe i slabovidne osobe.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Strateško definisanje i pozicioniranje terminala JP u KS (proširenje postojećih i izgradnja
novih) koji će omogućiti kvalitetniju uslugu putnicima u KS;
● Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica;
● Restrukturiranje GRAS-a i pokretanje dugoročne planske sanacije;
● Započeti izgradnju dodatne dvije trake na Dvanaestoj transverzali (Stup-Aerodrom-granica
entiteta) u saradnji sa Cestama Federacije;
● Izgradnja gradskog autoputa u saradnji sa FBiH od Buljakovog Potoka do Buća Potoka, a
nakon toga dalje prema Pofalićima i konačno do spajanja sa Prvom transverzalom;
● Priprema projekta vertikalnog transporta Hrasnica-Igman;
● Kompletna rekonstrukcija i izgradnja regionalnoga puta Dariva-Hreša.
Ministarstvo komunalne privrede i infrastrukture
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Sistematska zaštita izvorišta pitke vode;
● Strateško rješavanje problema odvoza otpada i deponije Smiljevići;
● Adekvatno upravljanje komunalnim otpadom uz uspostavljanje reciklažnih dvorišta,
palionica i plinoelektrane u Kantonu Sarajevu uz primjenu Evropske direktive o deponijama;
● Uvođenje izdavanja elektronskih računa svih komunalnih usluga;
● Pooštravanje kazni za ekološke prekršaje i kriminalitet kao i provođenje mjera za efikasniju
kontrolu ekoloških prekršaja;
● Rješavanje statusa preduzeća BAGS Energotehnika, uključujući i pitanje eksploatisanja vode
iz Peračkog vrela;
● Revidirati komunalne naknade, odnosno metod obračuna troškova odvoza smeća i drugih
komunalnih naknada.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Prva faza osnivanja sarajevskog holdinga kroz restrukturiranje komunalne privrede i
objedinjavanje srodnih komunalnih preduzeća;
● Sarajevo grad pitke vode – Nastavak izgradnje nove i rekonstrukcije kompletne vodovodne i
kanalizacione mreže i pokretanje generacijskog projekta novog sarajevskog vodovoda;
● Provesti mjere za trajno sređivanje prostorno-planske dokumentacije i uspostavu učinkovitog
sistema za upravljanje bazama podataka o stanju i raspoloživosti komunalne infrastrukture;
● Uvođenje jedinstvenog računa za komunalne usluge.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Projekt saradnje s lokalnom zajednicom na uvođenju naselja Rakovica, Osjek, Blažuj,
Dobroševići i Bojnik u sistem kanalizacije KS, kao i rješavanje vodosnabdijevanja za navedena
naselja.
Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Kontinuirana implementacija mjera energetske efikasnosti na javnim objektima; Sprovedba
Modela EE – realizacija mjera energetske efikasnosti na objektima individualnog i kolektivnog
stanovanja prema javnom pozivu iz 2019 godine; Implementacija mjera energetske efikasnosti
na objektima koja koriste lica u stanju socijalne potrebe s akcentom na izmjenu sistema
zagrijavanja ako se energija proizvodi iz fosilnih goriva i goriva koja pogoršavaju stanje
kvaliteta zraka;
● Kontinuirana realizacija sanacije objekata oštećenih uslijed ratnog dejstva prema Registru iz
2019. godine, nakon usvojenog Pravilnika o kriterijima, načinu i izboru objekata;
● Kreiranje Registra objekata u KS koji su građeni azbestnim ili drugim štetnim materijalima
za život stanovnika;
● Uspostava Centra za upravljanje kvalitetom zraka pri Ministarstvu na osnovu Elaborata iz
2019. i Kantonalnog ekološkog akcionog plana kao prelazni oblik do osnivanja samostalne
institucije;
● Donošenje Odluke o izmjeni i dopuni odluke o zaštiti kvalitete zraka uvažavajući preporuke
iz Studije o sistemima daljinskog grijanja i Studije o zaštiti urbanih ventilacionih koridora;
● Donošenje Zakona o poticajnoj stanogradnji i Zakona o stambenom fondu s ciljem
olakšavanja troškova života za ciljane kategorije stanovništva, poput mladih bračnih parova;
● Donošenje novog Zakona o prostornom uređenju uz prateće podzakonske akte;
● Izrada Strateške procjene utjecaja na okoliš na četiri urbanistička plana koja su u procesu
izrade u Zavodu za planiranje s ciljem definisanja potrebne infrastrukture za održiv razvoj i
podizanje kvalitete života;
● Izmjena Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrada s akcentom na pojačan
inspekcijski nadzor u navedenoj oblasti i edukaciju predstavnika etažnih vlasnika;
● Uspostava novog zaštićenog prirodnog područja prirodna cjelina “Misoča i Čemerska
planina” nakon okončanja Studije o valorizaciji;
● Razmotriti uspostavljanje novih zaštićenih prirodnih područja na lokalitetima Bjelašnice,
Igmana, Visočice i Treskavice, s ciljem zaštite vodnih i šumskih resursa i biodiverziteta;
● Realizacija projekta “Nova Dariva” u saradnji s Općinom Stari Grad;
● Izgradnja turističko-rekreativnih sadržaja u Zaštićenom području Trebević s akcentom na
održivi razvoj, uključujući botaničke bašte, sankališta i adrenalin park;
● Gradnja edukaciono-rekreacionog Eko Kampa na Bijambarama;
● Izmjena Zakona o javnim površinama u cilju lakšeg i bržeg postavljanja punionica za
električna vozila;
● U saradnji sa Turističkom zajednicom i Zavodom za planiranje razvoja mapirati izletišta i
zaštićena područja i ažurirati turističku signalizaciju radi disperzije posjetilaca i posjetiteljica i
pristupačnijeg informisanja o dostupnosti lokacija i sadržaja;
● Implementacija preporuka i elemenata Studije o urbanim ventilacionim koridorima u smislu
stvaranja zelenih koridora prema Elaboratu o parkovskim površinama;
● Izrada Studije o porijeklu emisija, uključujući sve izvore, i to: industriju, kotlovnice,
saobraćaj, mala ložišta koja koriste ugalj, teška ulja, čvrsto gorivo;
● Uspostava odvojenog sistema prikupljanja otpada u svim institucijama KJP, KJU, zavodima
i fondovima;
● Odrediti zone od historijskog gradskog jezgra pa dalje i regulisati zakonom pristup vozilima
koja ne ispunjavaju zadate eko norme;
● Izgradnja javnih parkova od kojih jedan mora biti pet hektara veličine.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Uspostava nacionalnog parka na području Bjelašnice-Visočice-Treskavice-Kanjona
Rakitnice shodno Prostornom planu SR BiH iz 1980. koji je još uvijek važeći Prostorni plan na
teritoriji FBiH sa kojima moraju biti usklađeni svim ostali prostorni planovi nižeg reda;
● U zakonsku nomenklaturu ubaciti termin “zelena gradska površina”, a potom kao takvu i u
urbanistički plan Sarajeva i regulacione planove gradskih općina, kako “zelena gradska
površina” ne bi mogla i dalje biti regulacionim planom proizvoljno i regularno pretvarana u
građevinsko zemljište što je trenutno slučaj;
● Kontinuirana podrška projekata zamjena peći i kotlova na čvrsta goriva, uključujući projekte
nevladinog sektora;
● Pretvaranje lokaliteta Barice u turističko-sportsko-rekreativni centar uz saradnju lokalnih
zajednica Centar i Stari Grad;
● Kupovina vozila za presađivanje odraslih stabala drveća.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Podizanje ekološke svijesti kroz resorna ministarstva obrazovanja, prostornog uređenja,
kulture i sporta i kantonalne televizije tako što će se zajednički pomoći i osmisliti program,
animirajući i pozivajući umjetnice i umjetnike Sarajeva iz svih branši da honorarno učestvuju
u njemu;
● Izrada i implementacija strategije o ograničavanju korištenja čvrstih goriva u sarajevskoj
kotlini;
● Pristupiti odabiru lokacije i gradnji postrojenja u cilju smanjena količina otpada koje se
odlažu na RCUO Smiljevići, te samim tim stvaranju nove vrijednosti;
● Realizacija prve faze projekta uređenja područja Stojčevac;
● Podrška projektima uređenja i razvoja područja Vrela Bosne;
● U saradnji sa jedinicama lokalne samouprave implementacija Elaborata o lokacijama zelenih
otoka, niša i reciklažnih dvorišta s ciljem selektivnog prikupljanja otpada, kao i podjela kanti
za dvolinijski sistem.
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Puna implementacija Inicijative povezane sa strukturalnom reformom uređenja javne
sigurnosti, koju je Skupština Kantona Sarajevo usvojila na svojoj 26. radnoj sjednici od 16. 6.
2020;
● Izrada novog Zakona o mirnim okupljanjima;
● Izraditi studiju potrebe Kantona Sarajevo u smislu broja ljudskih, materijalnih i
organizacionih potreba i djelovati u skladu sa preporukama studije, uz sveobuhvatnu analizu i
usklađivanje svih strateških dokumenata koji imaju isključive ili djelimične sigurnosne
sadržaje;
● Izvršiti analizu i reviziju svih dokumenata/procedura kad je riječ o postupanju u vezi sa
migracijama;
● Rješavanje problema osiguranja adekvatnog prostora za smještaj privremeno oduzetih vozila
i imovine;
● Jačanje operativnih kapaciteta i ulaganje u bolju tehničku opremljenost policije;
● Implementacija Zakona o policijskim službenicima KS u smislu uvođenja i jačanja struke
(vrste i stepena stručne spreme) kojima će se omogućiti prijem policijskih službenika stručno
osposobljenih iz oblasti koje su usko povezane s obavljanjem policijskih zadataka;
● Provesti aktivnosti u cilju kontinuirane zastupljenosti adekvatne stručne i profesionalne
zastupljenosti specifičnih zanimanja koja su usko povezana s poslovima sigurnosti i istraživanja
krivičnih djela;
● Uspostavljanje transparentnog i pravičnog sistema nagrada, pohvala i odlikovanja za
najhrabrije i najefikasnije službenike i službenice u radu;
● Inicirati usvajanje dodatnih propisa u oblasti sigurnosti saobraćaja s ciljem povećanja
prevencije i oštrijeg sankcioniranja rizičnih ponašanja u saobraćaju;
● Donošenje Zakona o platama i naknadama policijskih službenika i službenica u Kantonu
Sarajevo;
● Nastavak reformskih aktivnosti kroz izmjene i dopune Zakona o unutrašnjim poslovima i
Zakona o policijskim službenicima i usklađivanje podzakonskih akata s relevantnim zakonima.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Analiza pojedinih zakonskih odredbi koje se odnose na postupanje policijskih službenika i
službenica u krivičnom i prekršajnom postupku s ciljem donošenja eventualne inicijative za
izmjene i dopune relevantnih zakona radi omogućavanja efikasnijeg i djelotvornijeg djelovanja
policijskog organa, odnosno policije u tim postupcima;
● Popunjavanje Uprave policije MUP-a KS nedostajućim policijskim službenicima i
službenicama i stvaranje neophodnih zakonskih, podzakonskih i drugih uvjeta, kako za
zapošljavanje, tako i unapređenje;
● Potpuna implementacija Akcionog plana za prevenciju teških krađa motornih vozila i sistema
videonadzora;
● Izgradnja zgrade Uprave policije/MUP-a KS sa modernim operativnim centrom i svim
drugim pratećim sadržajima neophodnim za rad policije;
● Nadogradnja objekta Prve PU i dogradnja objekta IV PU;
● Jačanje antikoruptivnih kapaciteta policije te digitalizacija u skladu sa mogućnostima svih
segmenata policijskog rada i djelovanja, ali i drugih službi uključujući nabavku i instalaciju
opreme u radnim prostorima s ciljem efikasnijeg rada, ali i prevencije korupcije i koruptivnog
ponašanja;
● Sistemske aktivnosti na projektu uspostavljanja helikopterske jedinice MUP-a KS te stvaranje
neophodnih uvjeta za nabavku višenamjenskog helikoptera za operativne poslove MUP-a kao
i za civilne potrebe – podrška za medicinske intervencije, elementarne nepogode, požare,
poplave, zemljotres i sl;
● Uvođenje videonadzora na veći broj turistički atraktivnih lokacija u Sarajevu.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Donošenje uredbe o radnim mjestima državnih službenika/službenica i
namještenika/namještenica na kojima se obavljaju poslovi pod posebnim uvjetima i
odgovornostima uz analizu eventualnih prijedloga svakog radnog mjesta;
Ministarstvo za boračka pitanja
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Bolje informisanje boraca i borkinja o pravima, mogućnostima i načinu njihovog ostvarenja;
● Uspostava jedinstvene baze boračkih udruženja, projekata, aktivnosti i finansiranja tih
udruženja na svim nivoima;
● Utvrditi mjere ekonomskog osnaživanja pripadnika i pripadnica boračke populacije kroz
specifične modele samozapošljavanja, socijalnog poduzetništva, boračke zadruge i slično;
● Nastojati ostvariti potpunu koordinaciju i saradnju s općinama u vezi s boračkim pitanjima;
● Planski pristupiti obnovi spomen-obilježja u saradnji s općinama i Gradom Sarajevom;
● Provesti reviziju u vezi s Pravilnikom za utvrđivanje prava na banjsko i klimatsko liječenje
(medicinska rehabilitacija);
● Podrška prekvalifikaciji i profesionalnoj edukaciji boračke populacije s ciljem zapošljavanja;
● Nastavak procesa stambenog zbrinjavanja boračke populacije i članova/članica njihovih
porodica prema jasnijim i transparentnijim kriterijima;
● Jačanje kantonalnog stipendijskog Fonda „Ikre“ za stipendiranje djece pripadnika i
pripadnica boračke populacije te stipendiranje i drugog ciklusa studija;
● Nastavak i finalizacija programa zapošljavanja sve djece šehida i poginulih boraca u KS.
● Donošenje podzakonskih akata o novčanoj egzistencijalnoj naknadi.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Objediniti, unificirati i znatno smanjiti broj podzakonskih akata, a posebno uredbi i pravilnika
koji tretiraju boračku populaciju;
● Isključivo programsko finansiranje boračkih udruženja.
Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih
Odgoj i obrazovanje
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Intenziviranje kurikularne reforma – puna reforma nastavnih planova i programa s fokusom
na dijete;
● Formiranje Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje;
● Izrada novih i pravičnih akata i stvaranje uvjeta za potpunu realizaciju inkluzivne nastave;
● Unapređenje i standardizovanje oblasti odgoja te razvoj posebnih odgojnih programa u
školstvu;
● Razvoj kapaciteta za obavezno predškolsko obrazovanje. Nastavak intenzivnog širenja
obuhvata djece u predškolskom obrazovanju i mogućnosti privremenog subvencioniranja
privatnih vrtića do osposobljavanja neophodnih kapaciteta JU djeca Sarajeva;
● Otklanjanje uočenih nedostataka u primjeni eksterne mature u skladu sa kurikularnom
reformom;
● Optimiziranje standarda nastavničkih kompetencija za svaki nivo i vrstu nastavničkog poziva;
● Pokretanje novih programa prekvalifikacije i dokvalifikacije i projekata cjeloživotnog učenja;
● Usvajanje standarda i kriterija za finansiranje predškolskog odgoja i obrazovanja;
● Uvođenje eksperimentalnog programa u bar jedan vrtić u JU Djeca Sarajeva, koji će
korištenjem inovativnih metoda obogatiti kurikulum i dati moguće smjernice i modele novih
inkluzivnih i inovativnih programa za djecu Sarajeva;
● Revizija statusa i uloge centara za obrazovanje djece s invaliditetom;
● Analiza upisne politike u kontekstu društvene i privredne potrebe s ciljem sprečavanja
proizvodnje teško upošljivog srednjoškolskog kadra;
● Dovršetak gradnje i puštanje u funkciju osnovne škole i vrtića na Šipu u saradnji sa lokalnom
zajednicom;
● Grantovi za produkciju programa TVSA, kako naučnih i obrazovnih emisija, tako i programa
za djecu i omladinu; edukativnih crtanih filmova i serija za djecu o očuvanju okoliša, higijeni,
lijepom ponašanju i drugim temama.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Kreiranje udžbeničke politike; osigurati preduvjete da se kreiraju savremeni, kvalitetni
udžbenici i nastavnički materijali, uz uključivanje akademske zajednice u proces;
● Besplatni udžbenici uz prethodno uvođenje standarda za finansiranje;
● Stvaranje uvjeta za otvaranje produženog boravka u svim osnovnim školama;
● Stvoriti mogućnosti pružanja usluga pedagoškog odgoja i obrazovanja u kući, posebno za
djecu mlađu od tri godine;
● Optimizacija i stvaranje uvjeta za primjenu Zakona o obrazovanju odraslih u pravcu
smanjenja ograničenja za subjekte i institucije koje smiju provoditi ovaj vid obrazovanja i
proširiti spisak subjekata (ministarstva, organizacije, institucije) za kreiranje Plana obrazovanja
odraslih;
● Stvoriti uvjete za pokretanje besplatnih univerzalnih škola sporta;
● Obezbijediti kontinuiranu pomoć i po potrebi interventna sredstva udruženjima koja su
involvirana u problematiku djece sa poteškoćama u razvoju dok se ne sprovedu mjere iz ove
oblasti;
● Uvođenje pristupačne zdrave ishrane u odgojne i obrazovne ustanove;
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Nastavak rekonstrukcije i obnove vrtića i povećanje i poboljšanje smještajnih kapaciteta;
● Ukidanje svih arhitektonskih barijera u školama i potpuna pristupačnost školskih prostora
svim učenicima i učenicima;
● Nastavak rekonstrukcije i obnova svih državnih škola uz uspostavljanje standarda
infrastrukturne i tehničke opremljenosti, standardizacija putem podzakonskih akata;
● Potpuna digitalizacija procesa osnovnog i srednjeg obrazovanja, debirokratizacija i smanjenje
papirologije kako bi se obrazovni kadar mogao posvetiti kvaliteti nastave;
● Revidiranje mreže osnovnih škola u cilju efikasnijeg korištenja ljudskih i materijalnih resursa;
● Izgradnja osnovne škole Stup II u saradnji sa lokalnom zajednicom.
Nauka, visoko obrazovanje i mladi
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Saradnja Ministarstva obrazovanja i Ministarstva finansija na uspostavljanju održivog fonda
za nauku čijim sredstvima bi se finansirao naučno-istraživački rad. Uvođenje olakšica za
sredstva koje privatne kompanije iz zemlje i inostranstva ulože u fond;
● Aktivna podrška i intenziviranje borbe protiv šovinizma, rasne, etničke i vjerske mržnje kod
mladih;
● Osnivanje fonda za mlade, kao budžetske stavke ministarstva, bez uvođenja posebnih nameta
za ovu namjenu;
● Stvaranje uvjeta za potpunu akademsku, naučnu i institucionalnu autonomiju Univerziteta i
njegovu pravnu integraciju;
● Analiza upisne politike u kontekstu društvene i privredne potrebe, s ciljem sprečavanja
proizvodnje teško upošljivog kadra;
● Uvođenje budžetskog izdvajanja za potporu naučnim i stručnim istraživanjima u iznosu 1%
budžeta;
● Uspostava fonda za stipendiranje doktorskih disertacija najboljim studentima i studenticama
na UNSA;
● Razdvojiti Zakon o visokom obrazovanju i Zakon o UNSA donošenjem novog Zakona o
visokom obrazovanju i posebnog zakona o UNSA;
● Stipendiranje studenata nastavničkih fakulteta;
● Podržati provođenje dodatnih programa edukacije mladih iz oblasti zdravih stilova života,
prevencije ovisnosti i socijalnih kompetencija;
● Dosljedna primjena obaveza proisteklih iz Zakona o mladima FBiH;
● Podrška interdisciplinarnom modelu visokog obrazovanja.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Modernizacija postojećih studentskih domova i JU Studentski centar u saradnji s višim
nivoima vlasti i drugim kantonima, vraćanje ovih kapaciteta njihovoj primarnoj namjeni;
● Osigurati efikasniji rad savjetodavnih tijela za mlade pri Skupštini i razvijati sisteme podrške
u institucijama izvršne vlasti;
● Objediniti registar stipendija svih nivoa vlasti na području Kantona Sarajevo.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Ukidanje svih arhitektonskih barijera u znanstvenim i visokoobrazovnim institucijama i
potpuna pristupačnost svim učenicima i učenicama;
● Revitalizacija i izgradnja kampusa UNSA;
● Potpuna digitalizacija procesa visokog obrazovanja, debirokratizacija i smanjenje
papirologije kako bi se akademski kadar mogao posvetiti kvaliteti nastave i naučnoistraživačkom radu;
Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Implementacija reforme rada Službe za zapošljavanje na osnovu predloženih reformi
Situacione analize koju je izradilo Vijeće za reformu tržišta rada;
● Donošenje novog Zakona o socijalnoj zaštiti Kantona Sarajevo;
● Transformacija Doma Bjelave i formiranje malih porodičnih domova;
● Završetak druge faze projekta “Socijalna mapa Kantona Sarajevo”;
● Proširenje jedinstvene baze korisnika i korisnica na općine koje prihvate saradnju;
● Uvođenje nove usluge javnog restorana i uvezivanje u sistem javnih kuhinja u Kantonu
Sarajevo;
● Uspostava novog prihvatilišta za beskućnike i beskućnice u Kantonu Sarajevo;
● Pokretanje mreže dnevnih centara za osobe s teškoćama u razvoju u partnerstvu sa nevladinim
organizacijama i udruženjima;
● Pokretanje programa sufinansiranja zapošljavanja i samozapošljavanja djece bez roditeljskog
staranja;
● Pokretanje preventivnih programa socijalne zaštite;
● Otvaranje zgrade Porodičnog savjetovališta i povećanje dostupnosti usluga ove ustanove za
veći broj građana KS;
● Osnaživanje i podrška hraniteljstvu kroz jačanje Službe za hraniteljstvo Centra za socijalni
rad;
● Nove prostorije za Službu socijalne zaštite Novo Sarajevo u saradnji s Općinom Novo
Sarajevo;
● Uvezivanje struke i nauke kroz redovne tematske susrete i naučno-stručne projekte;
● Osigurati radno iskustvo svima kroz akreditiranje svih institucija i donošenje planova prijema
volontera;
● Određivanje i redefiniranje cijena socijalnih usluga;
● Kampanja borbe protiv prosjačenja i trgovine ljudima, u saradnji sa MUP-om;
● Uspostavljanje fleksibilnog sistema socijalnih kratkoročnih i srednjoročnih programa s ciljem
postavljanja pretpostavki za prelazak sa pasivnog sistema socijalnih transfera na aktivni sistem
socijalnih investicija;
● Uspostavljanje mehanizma koordinacije socijalnih politika između Kantona Sarajevo,
Federacije BiH, Grada Sarajeva i općina u Kantonu Sarajevo (uz pretpostavku prihvatanja
saradnje svih aktera);
● Povećanje socijalnih naknada Kantona Sarajevo;
● Donošenje Zakona o Ekonomsko-socijalnom vijeću s ciljem uključivanja sindikata i
poslodavaca i poslodavki u donošenje svih značajnijih odluka u Kantonu Sarajevo;
● Aktivan doprinos u suočavanju s migrantskom krizom kroz redovan rad i djelovanje Tima za
suočavanje sa migrantskom krizom;
● Uvođenje samohranih roditelja kao posebne kategorije u Zakon o socijalnoj zaštiti Kantona
Sarajevo;
● Proaktivno djelovanje Centra za socijalni rad kroz uvođenje jedne preventivne posjete
svakom korisniku i korisnici najmanje jednom godišnje;
● Zdravstveno osiguranje svoj djeci do 18. godina;
● Implementacija procesa supervizije za stručne uposlenike i uposlenice ustanova socijalne
zaštite;
● Implementacija odluke o održavanju spomenika civilnih žrtava rata;
● Kampanja promocije hraniteljstva u kući;
● Završetak svih obaveza Kantona Sarajevo na projektu zatvaranja Kolektivnog centra u
Hrasnici;
● Jednokratna pomoć za socijalno ugrožene porodilje u iznosu od 1.000 KM;
● Uvođenje hraniteljskog dodatka;
● Ušteda budžetskih sredstava rješavanjem imovinsko-pravnih pitanja zgrade za socijalno
stanovanje na Otesu;
● Razdvajanje aktivne i pasivne baze tražitelja i tražiteljica poslova u Službi za zapošljavanje;
● Definiranje mreže socijalne zaštite i puta korisnika i korisnica;
● Povećanje džeparca korisnika i korisnica ustanova socijalne zaštite;
● Inicijativa za uspostavu jedinstvene baze osoba s invaliditetom u saradnji s institucijama
FBiH i BiH;
● Nastaviti sa radom formiranog Vijeća za reformu tržišta rada za područje KS;
● Prava porodilja koje su u radnom odnosu uskladiti sa međunarodnom Konvencijom C103 o
zaštiti majčinstva. Ova Konvencija je ratificirana i dio je Ustava BiH;
● Federaciji BiH uputiti inicijativu za ujednačavanje prava osoba s invaliditetom neovisno o
razlozima nastanka invalidnosti, a u skladu sa ratificiranom međunarodnom konvencijom koja
je dio Ustava BIH;
● Posebni programi pomoći dugoročno nezaposlenim osobama.
Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)
● Transformacija rada Gerontološkog centra s ciljem pojačanja usluge podrške u kućama
korisnika i korisnica;
● Razvoj usluge pomoći u kući;
● Inicijativa za uspostavu jedinstvene baze osoba s invaliditetom u saradnji s institucijama
FBiH i BiH (u ovisnosti od raspoloženja za saradnju).
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Uklanjanje arhitektonskih barijera u svim ustanovama i institucijama Kantona Sarajevo;
● Uspostavljanje međuresorne radne grupe s ciljem rješenja problema istaknutih u analizi
“Životni put osobe s invaliditetom”;
● Revizija statusa i zatvaranje poglavlja interno raseljenih osoba u Kantonu Sarajevo;
● Izgradnja nove zgrade Doma za socijalno zdravstveno zbrinjavanje osoba s invaliditetom i
drugih osoba.
Ministarstvo zdravstva
Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)
● Finansiranje i cjelovita primjena osnovnog paketa zdravstvenih prava za neosigurana lica
shodno Zakonu o zdravstvenom osiguranju FBIH i Odluci o utvrđivanju osnovnog paketa
zdravstvenih prava
● Potpuna informatizacija ustanova javnog i privatnog zdravstvenog sistema u KS;
● Definisati funkcionisanje referalnog sistema zdravstvene zaštite KS u skladu sa zakonskim
odredbama i preporukama struke;
● Broj timova porodične medicine uskladiti sa brojem i potrebama stanovništva u saradnji sa
jedinicama lokalne samouprave – općinama;
● Planirati i obezbijediti nedostajući zdravstveni kadar prema iskazanim potrebama na osnovu
stvarnih analitičkih pokazatelja;
● Svoj insulin ovisnoj djeci u KS obezbijediti aparate za senzorsko mjerenje glukoze u krvi;
● Rebalans finansijskog plana ZZOKS sa ciljem pravične i transparentne raspodjele sredstava
u skladu sa planiranim i pruženim uslugama zdravstvenih ustanova;
● Podržati proces uključenja svih zdravstvenih ustanova KS u nastavni proces fakulteta i škola
medicinske grupacije, kao i za obavljanje propisanih dijelova programa pripravničkog i
specijalizantskog staža;
● Sprovoditi aktivan nadzor rada Ljekarske komore KS u skladu sa propisanim zakonskim
aktima, kao i svih drugih registrovanih komora iz djelatnosti zdravstvene struke;
● Osnažiti ljudske resurse Ministarstva zdravstva KS;
● Obezbijediti nastavak kontinuiranog sufinansiranja Roditeljske kuće u Sarajevu;
● Implementacija Zakona o javno-privatnom partnerstvu zdravstvenog sektora u KS;
● Uspostava registara oboljelih od različitih oboljenja, prvenstveno registra djece sa
poteškoćama u razvoju i registra oboljelih od dijabetesa u svrhu planiranja pomoći ovim
kategorijama, a u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka;
● Osigurati zdravstveno osiguranje svim povratnicima i povratnicama u entitet RS, koji su
prijavljeni u KS.
Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)
● Zdravstveno osiguranje za sve stanovnike i stanovnice Kantona Sarajevo, u saradnji sa
lokalnim zajednicama;
● Donošenje novog Plana restrukturiranja zdravstvene djelatnosti i reorganizacije zdravstvenih
ustanova;
● Revidiranje Odluke o utvrđivanju većeg obima zdravstvenih prava, kao i osnova i mjerila za
ugovaranje po osnovu obaveznog zdravstvenog osiguranja sa zdravstvenim ustanovama;
● Revidiranje postupaka ugovaranja usluga zdravstvene zaštite u skladu sa važećim propisima;
● Povećanje broja i obima preventivnih programa Zavoda za javno zdravstvo, unapređenje
sistema prevencije bolesti i promocije zdravog života. Izrada projekcije zdravstvenih potreba u
KS i preporuka za Zavod zdravstvenog osiguranja i cijeli zdravstveni sistem KS;
● Izrada strategije zadržavanja zdravstvenog kadra na prostoru KS;
● Centralizacija javnih nabavki za potrebe zdravstvenih ustanova u KS;
● Donošenje strategije razvoja Zdravstvenog sistema za KS;
● Analiza i postupna reorganizacija Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta zdravstvenih
javnih ustanova. Postojeće sistematizacije prekomponovati u skladu sa realnim potrebama
ustanova i sistema za naredni desetogodišnji period s utvrđenom dinamikom njihovog stupanja
na snagu, uz očuvanje postojećih radnih mjesta i dugoročno kvalitetnije balansiranje
medicinskog i nemedicinskog kadra;
● Izjednačavanje standarda za javne i privatne zdravstvene ustanove, prakse i laboratorije uz
pojačani inspekcijski nadzor;
● Sprovesti pilot-projekat uspostave DRG sistema finansiranja u odabranim zdravstvenim
ustanovama i za određene grupe pacijenata uz planiranje dalje implementacije;
● Provođenje Odluke o osnovnom paketu zdravstvenih prava u dijelu koji se odnosi na
neosigurana lica u KS;
● Projekti sistematskog skrininga oboljenja kod rizičnih grupa;
● Sufinansiranje edukacija i naučno-istraživačkog rada od strane Ministarstva zdravstva KS;
● Osnivanje kantonalnog hospisa za terminalno oboljele osobe.