ČETVORKA

Nova vlast u Sarajevu predstavila program djelovanja: Ovo su prioriteti

Strane potpisnice zalažu se za saradnju zasnovanu na principima i mjerama kojima bi u periodu 2021. – 2022. unaprijedile kvalitetu života građana i građanki Kantona Sarajevo

Program predstavljen na konferenciji. Printscreen

Piše: M. Aš.

4.12.2020

Predstavnici „četvorke“ danas su predstavili program nove skupštinske većine u KS.

Strane potpisnice zalažu se za saradnju zasnovanu na principima i mjerama kojima bi u periodu 2021. – 2022. unaprijedile kvalitetu života građana i građanki Kantona Sarajevo.

- Ovaj dokument postavlja suštinski okvir saradnje između stranaka potpisnica i postavlja temelje vizije Kantona Sarajevo, kao istinskog glavnog grada Bosne i Hercegovine, građanskih vrijednosti i multietničkih temelja, s modernom, efikasnom i transparentnom upravom uz osnovnu pretpostavku da građani i građanke Kantona Sarajevo zaslužuju sigurno i kvalitetno životno okruženje kao optimalan ambijent za ostvarenje vlastitih potencijala i ambicija – stoji u dokumentu.

Sporazumne strane čvrsto su usmjerene ka kreiranju političkog ambijenta i kulture upravljanja zasnovane na temeljima dobre uprave po principima Evropske unije, stručnosti, jednakih šansi i inkluzivnosti te potpune implementacije građanskih prava, koja pravno podrazumijevaju i međunarodne obaveze Bosne i Hercegovine.

- Sporazumne strane svjesne su da pojedine mjere i projekti zahtijevaju višemandatni dugoročni angažman, ali su spremne raditi na njima kako bi što prije bile realizovane. Svjesne su i da određene mjere obuhvataju nadležnosti drugih nivoa vlasti, ali su odlučne u namjeri da kao Kanton dogovaraju i iniciraju realizaciju tih mjera prema drugim nivoima vlasti te da pružaju punu saradnju i pomoć drugim nivoima vlasti pri provođenju tih mjera – navodi se.

Na osnovu pregovora o principima i mjerama zakonodavne vlasti u Kantonu Sarajevo, pregovarački timovi Naše stranke, Naroda i pravde, Socijaldemokratske partije, Nezavisne bosanskohercegovačke liste i nezavisnih zastupnika u Skupštini KS su utvridili principe.

Principi

● Primarno fokusiranje u djelovanju Skupštine, Vlade i institucija Kantona Sarajevo na sanaciju

zdravstvenih, socijalnih i ekonomskih posljedica pandemije bolesti COVID-19;

● Svi učesnici i učesnice u formiranju skupštinske većine potpisuju usaglašen dokument u

kojem će biti navedeni osnovni principi djelovanja, set zakona i podzakonskih akata te mjera i

inicijativa. Potpisani dokument, u svom punom obliku, bit će dostupan javnosti;

● Formiranje skupštinske većine na kantonalnom nivou niti obavezuje niti isključuje koaliranje

na višim ili nižim nivoima vlasti niti koaliranje na istom nivou u ostalim kantonima;

● Vlada Kantona Sarajevo će biti formirana na programskim načelima, konkretnim mjerama,

zakonima i javnim politikama;

● Nastavak jasne opredijeljenosti za borbu protiv korupcije;

● Opredijeljenost za punu institucionalnu podršku EU integracijama BiH kod procesa koji su u

nadležnosti Kantona Sarajevo;

● Uvođenje radikalnih mjera s ciljem podizanja kvalitete životne sredine, smanjenja

onečišćenja zraka i sprečavanja drugih ekoloških rizika;

● Racionalizacija svih nadzornih i upravnih odbora i skupština firmi pod ingerencijom Kantona

Sarajevo;

● Zaštita javnih ustanova, institucija, zavoda i firmi od stranačke kontrole i stranačkog

upravljanja uz uspostavu stručnosti i etičnosti kao osnovnih kriterija;

● Pojačana prava, obaveze i odgovornost ministara i ministrica za funkcioniranje svih pravnih

subjekata iz njihovih resora;

● Zalaganje za rodnu i etničku izbalansiranost u upravljačkim strukturama i izvršnoj vlasti;

● Vlada Kantona Sarajevo će prilikom provođenja presuda Ustavnog suda i reformi

Ustava težiti da Grad Sarajevo i Kanton Sarajevo postanu jedan nivo vlasti prema uzoru na

brojne prijestolnice zemlja Evropske unije;

● Finansiranje udruženja građana mora se provoditi isključivo na konkursnom i projektnom

osnovu, a po unaprijed utvrđenim kriterijima;

● Djelovanje javne uprave usklađeno s EU principima:

a. Široke javne konsultacije pri donošenju akata,

b. OECD smjernice za korporativno upravljanje u državnim firmama,

c. e-uprava;

● Povećanje efikasnosti, transparentnosti i odgovornosti rada Skupštine Kantona Sarajevo kao

i zastupnika i zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo, što podrazumijeva izmjene poslovnika

i drugih akata;

● Reforma i depolitizacija obrazovanja;

● Revitalizacija komunalne infrastrukture u nadležnosti Kantona Sarajevo;

● Poboljšanje uvjeta rada i snažnija zaštita radničkih prava;

● Unapređenje poslovnog okruženja;

● Unapređenje položaja mladih;

● Zalaganje za pronatalitetne politike i podršku porodici;

● Smanjenje troškova javne uprave i administracije u Kantonu Sarajevo;

● Vlada Kantona Sarajevo će težiti da na osnovu nezavisnih stručnih analiza ozdravljena

preduzeća iz komunalne privrede potencijalno spoji u “Sarajevski Holding”;

● Pojačana kontrola javnih nabavki i centralizacija tamo gdje je moguće;

● Imenovanje stručnih rukovodilaca i rukovoditeljica u svim preduzećima, ustanovama,

zavodima, fondovima i ostalim institucijama čiji je osnivač Kanton Sarajevo, bez obzira na

stranačku pripadnost;

● Depolitizacija javne uprave.

Prioritetne mjere

Hitne mjere uslijed pandemije bolesti COVID-19

● Hitno pristupanje izradi rebalansa budžeta u skladu s ekonomskim uvjetima izazvanim

pandemijom bolesti COVID-19, sa fokusom na racionalizaciju svih izdataka izuzev onih koji

služe očuvanju postojećih i otvaranju novih radnih mjesta u privredi;

● Novi programi masovnog zapošljavanja u toku pandemijske krize s fokusom na reformirane

programe, javne radove, zapošljavanje mladih i teže upošljivih radnica i radnika;

● Realizacija zaključaka 28. radne sjednice Skupštine Kantona Sarajevo od 25. 8. 2020. na

prijedlog klubova zastupnika NS, SDP, NiP, NBL i samostalnih zastupnika i zastupnica;

● Osigurati aktivnu psihološku i savjetodavnu podršku i pomoć licima oboljelim od korone i

njihovim porodicama;

● Osigurati materijalnu i kadrovsku podršku svim ustanovama i institucijama KS s ciljem

nesmetane organizacije rada u otežanim uvjetima pandemije bolesti COVID-19;

● Velika kampanja s ciljem povećanja individualne svijesti i značajno povećanje kontrole

poštivanja i kazni za nepoštivanje mjera za suzbijanje pandemije bolesti COVID-19 s posebnim

akcentom na sezonu gripa i period značajnijeg zagađenja zraka;

● Omogućiti rad zdravstvenih ustanova punim kapacitetom uz poštivanje individualnih mjera

zaštite od zaraze virusom Sars-Cov-2;

● Transparentno praćenje priliva i podjele sredstava namijenjenih za sprečavanje širenja i

saniranje posljedica pandemije bolesti COVID-19;

● Definitivno kadrovsko, materijalno i lokacijsko rješavanje potreba Kantona za liječenje

zaraznih bolesti, uključujući uspostavljanje izolatorija;

● Ograničenje upotrebe svih beneficija i privilegija koje koriste izabrani dužnosnici i

dužnosnice zaposlenici i zaposlenica u javnom sektoru, uključujući upotrebu službenih vozila,

telefona, itd;

● Ukidanje naknada službenicima i službenicama te izabranim profesionaliziranim

dužnosnicima i dužnosnicama za aktivnosti koje se obavljaju u toku radnog vremena;

● Odabir projekata javnih radova u svrhu kreiranja privrednog zamaha i bržeg prevazilaženja

posljedica pandemije;

● Formirati krizni štab za ekonomska i privredna pitanja na području Kantona Sarajevo i

uključiti predstavnike i predstavnice obrtničke i privredne komore, sindikata, udruženja

poslodavaca i udruženja freelancera, odnosno freelancerki;

● Realizacija svih zaključaka Tematske sjednice o mladima Skupštine Kantona Sarajevo od 20.

12. 2019. Uvođenje pozitivnih domaćih i međunarodnih praksi u procesu institucionalne brige

o mladima;

● Revizija zakonskog okvira za pokretanje javno-privatnog partnerstva;

● Kreiranje mjera za sufinansiranje obrtnika i obrtnica koji su na bolovanju ili u samoizolaciji;

● Uputiti inicijativu ka Vladi FBiH za donošenje novog Zakona o ublažavanju negativnih

ekonomskih posljedica sa većim obuhvatom i opsežnijim mjerama;

● Nastavak sufinansiranja troškova plata u svrhu očuvanja radnih mjesta prema precizno

utvrđenim kriterijima;

● Poticaj hotelskoj industriji putem Turističke zajednice kroz programe privlačenja turista i

turistkinja iz cijele BiH;

● Obrtnicima/obrtnicama i privrednicima/privrednicama u slučaju nemogućnosti izmirivanja

obaveza omogućiti umanjeno plaćanje režijskih troškova prema javnim komunalnim

preduzećima u vrijeme trajanja pandemije i krize uzrokovane pandemijom bolesti COVID-19;

● Izvršiti analizu i reviziju svih dokumenata/procedura u vezi sa postupanjem u stanju prirodne

nesreće u cilju izrade odgovarajućih protokola i procedura za postupanje u

kriznim situacijama (COVID-19 i druge krizne situacije koje se mogu pojaviti u

budućnosti);

● Napraviti “korona semafor” sa potpunom digitalnom upravom za praćenje nastavnog procesa

do juna 2021. godine (napraviti po austrijskom modelu praćenje svih škola u Kantonu u toku

cijele godine);

● Obuka direktora/direktorica i nastavnika/nastavnica za sticanje kompetencija za rad u

uvjetima nesigurnosti i neizvjesnosti;

● Uspostaviti COVID-19 edukativni (ekspertski barometar) sa ciljem stručnog savjetovanja

učesnika i učesnica u procesu obrazovanja koji će vršiti koordinaciju svih aktivnosti (rad sa

roditeljima, NVO, međunarodne organizacije itd.);

● Postavljenje procjene rizika nastavnog procesa u srednjem obrazovanju, pogotovo u srednjim

stručnim školama;

● Adaptacija kurikuluma i izvođenja nastavnog procesa u uvjetima pandemije, uz primjenu

online i hibridne nastave u sklopu pokrenute kurikularne reforme;

● Projekat partnerstva kao osnove za kvalitet u procesu prenosa znanja na svim nivoima;

● Odgovarajući program partnerstva za djecu sa teškoćama u razvoju s uvođenjem svih onih

mjera koje će im omogućiti nesmetano učešće u procesu obrazovanja;

● Izrada programa prilagođavanja škola uvjetima pandemije (adaptacije; stvaranje vanjskih

učionica, adaptacija mokrih čvorova, zajedničkih prostorija), opremanje škola za ove uvjete;

● Nabavka nedostajuće informatičke opreme;

● Optimizacije zimske i ljetne škole za dopunu znanja;

● Hitna uspostava drive-in punktova za brza testiranja oboljelih;

● Unapređenje komunikacije otežane zagušenjem telefonskih linija između zdravstvenih

ustanova i pacijenata/pacijentica;

● Revizija rada kriznog štaba i formiranje novog kriznog štaba uz pojačanu transparentnost

rada;

● Uspostavljanje i kontinuirano unapređenje online nastave na svim fakultetima Univerziteta u

Sarajevu.

Skupština Kantona Sarajevo

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Izmjene Poslovnika o radu Skupštine koje će omogućiti veću prohodnost amandmana na

zakone i zakona koje predlažu zastupnici i zastupnice, te osigurati pravovremeno davanje

odgovora istima;

● Kreiranje modela finansiranja skupštinskih zastupnika i zastupnica koji bi ovisio o njihovom

prisustvu i učešću u radu skupštinskih sjednica i sjednica i aktivnosti radnih tijela Skupštine;

● Uvesti jasan i pregledan sistem glasanja po imenima svih zastupnika i zastupnica po svim

tačkama dnevnog reda na svim sjednicama;

● Podizanje javnih rasprava na viši nivo, gdje će se građanima i građankama omogućiti da se

obrate zastupnicima zastupnicama kao i članicama i članovima Vlade; da se organizuju uživo

javne rasprave o najvažnijim pitanjima, sve s ciljem boljeg uvezivanja i jačanja demokratske

svijesti i demokratskih kapaciteta, a u skladu sa epidemiološkom situacijom;

● Inicirati prema Parlamentarnoj skupštini BiH donošenje Zakona o Glavnom gradu Bosne i

Hercegovine;

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Obavezno obraćanje predstavnika i predstavnica komisije i javno razmatranje stavova

komisija i odbora Skupštine u razmatranju izvještaja javnih ustanova i javnih preduzeća;

● Napraviti prečišćene tekstove svih akata Kantona Sarajevo.

Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Osiguravanje finansijske samostalnosti i optimalnih uvjeta za rad Ureda za borbu protiv

korupcije i upravljanje kvalitetom;

● Intenzivirati rad na donošenju novih propisa i zakonsko normiranje u vezi sa zaštitom lica

koja prijave korupciju;

● Normiranje sukoba interesa u javnom sektoru Kantona Sarajevo;

● Razvijanje javne svijesti o štetnosti korupcije u skladu sa strateškim dokumentima

Strategijom i Akcionim planom;

● Nastavak započetih aktivnosti na uspostavi baza podataka (baza javnih nabavki, registar

imenovanih lica, registar zaposlenih u javnom sektoru...) po različitim segmentima te

uvezivanje baza radi praćenja i analitike u svrhu prevencije;

● Propisivanje procedura za saradnju svih organa uprave i institucija čiji je osnivač Kanton

Sarajevo s Uredom za borbu protiv korupcije i upravljanja kvalitetom u cilju pojačane

prevencije i rane identifikacije potencijalnih koruptivnih radnji;

● Intenzivirati rad na donošenju etičkog zakona o prevenciji korupcije uz intenziviranje

kampanja kojima se ukazuje na štetnost korupcije;

● Korištenje revizorskih izvještaja, inspekcijskih nalaza i nalaza internih revizora i uočenih

nezakonitosti za otkrivanje i provjeru koruptivnih radnji;

● Uskladiti redovne izvještaje imenovanih i izabranih lica sa poreskim rokovima;

● Pooštriti nadzor nad radom na usmenim istupima na konkursima, uz obavezno snimanje

usmenih ispita, uz mogućnost da svaki kandidat i kandidatkinja ima uvid u usmeni dio ispita

svih kandidatkinja i kandidata;

● Završetak procesa revizije diploma u Kantonu Sarajevo i stvaranje pretpostavki za dalje

aktivnosti po otkrivenim neusklađenostima u saradnji sa Ministarstvom pravde i uprave;

● Koordinacija uvođenja antikoruptivnog ISO standarda 37001-2016 u rad svih institucija.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Proširenje podataka u Registru zaposlenih u javnom sektoru u KS sa podacima s općinskog

nivoa.

Vlada i Ministarstvo finansija

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Dovršetak procesa ukidanja i umanjenja kantonalnih parafiskalnih nameta. Revizija

oporezivanja poklona i nasljeđa i preispitivanje politike prema nekorištenim privatnim i

poslovnim nekretninama;

● Završetak projekta “Boljom upravom do bržeg ekonomskog rasta u Bosni i Hercegovini”;

● Izrada studije Future Studies (Studija budućnosti) Kantona Sarajevo u cilju poboljšanja

strateških, ekonomskih i kulturnih prednosti Kantona Sarajevo, identifikacija potencijalnih

budućih izazova i mogućnosti, jačanje sposobnosti izvršne i upravne vlasti za suočavanje s

izazovima i provođenje efikasnih reformi, nalaženje odgovarajućih metodoloških alata koje

Vlada Kantona Sarajevo treba razvijati;

● Uspostava Registra finansijskih obaveza u Kantonu Sarajevo i usvajanje Zakona o registru

finansijskih obaveza;

● Implementacija modula stalnih sredstava u okviru cloud sistema za trezorsko poslovanje;

● Uspostava Registra finansijskih potraživanja u Kantonu Sarajevo. Uspostavljanje jedinstvene

evidencije potraživanja u Kantonu Sarajevo, poboljšanje metodologije i dinamike naplate

potraživanja, definisanje mjera prema dužnicima i dužnicama koji ne izmiruju svoje obaveze

prema Kantonu Sarajevo, sa krajnjim općim ciljem povećanja budžetskih prihoda;

● Izmjenama i dopunama Zakona o robnim rezervama, te njegovim usklađivanjem sa zakonima

na višim nivoima osigurati da rad Direkcije za robne rezerve bude transparentniji i efikasniji,

naročito u pogledu procedure nabavki i organizacije Direkcije;

● Izgradnja kapaciteta Direkcije za robne rezerve u oblasti intervencija na tržištu u slučaju

poremećaja snabdjevenosti stanovništva i privrede;

● Analiza i sistematizacija radnih mjesta u svim javnim ustanovama;

● Objedinjavanje procesa javnih nabavki kako Vlade, tako i Skupštine Kantona Sarajevo;

● Reduciranje i strožija kontrola dodjele sredstava iz tekućih transfera, jednokratne pomoći i

interventnih sredstva;

● Transformacija Zavoda za izgradnju i Zavoda za planiranje razvoja u smislu osnaženja

Zavoda za izgradnju da vodi i nadzire projekte svih kantonalnih resora i osnaženja Zavoda za

planiranje u polju razvojne politike i kapaciteta za ispunjenje obaveza iz polja evropskih

integracija;

● Osnaživanje budžetske inspekcije radi efikasnijeg praćenja utroška budžetskih sredstava;

● Analitički prikaz finansiranja projekata koje ujedno finansira Kanton Sarajevo i drugi nivoi

vlasti;

● Donošenje kantonalnog zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih

i drugih nesreća;

● Donošenje kantonalnog zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu;

● Proširiti nadležnosti Ureda za zakonodavstvo Vlade Kantona Sarajevo na davanje mišljenja

o usklađenosti propisa sa pravnom stečevinom EU.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Donošenje propisa kojima se, kao osnov za prijevremeno razrješenje organa upravljanja,

rukovođenja i nadzora u institucijama kojima je osnivač Kanton Sarajevo predviđa i situacija

kada se ne poštuju Vladine i/ili preporuke/nalozi Ureda u domenu prevencije i borbe protiv

korupcije;

● Jačanje kapaciteta Uprave za inspekcijske poslove s posebnim naglaskom na inspekciju rada

i tržišno-turističku inspekciju;

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Priprema Ministarstva finansija za prelazak na programsko, rodno odgovorno i projektno

budžetiranje;

● Osiguranje minimalno desetodnevnih zaliha primarnih robnih rezervi za područje Kantona

Sarajevo.

Ministarstvo kulture i sporta

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Donijeti strategiju razvoja kulture u Kantonu Sarajevo 2022 – 2026;

● Donijeti strategiju razvoja sporta u Kantonu Sarajevo 2022 – 2026;

● Donošenje zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sportu;

● Donošenje zakona o kulturi;

● Pooštravanje i unapređenje interne kontrole u oblasti kulture i sporta;

● Povećanje stepena transparentnosti u finansiranju programa i projekata Ministarstva;

● Unapređenje Uredbe o kriterijima za finansiranje programa i projekata udruženja koja

se finansiraju i sufinansiraju iz budžeta Kantona Sarajevo, Pravilnika o procedurama i

kriterijima za izbor korisnika sredstava tekućih grantova za oblast kulture i umjetnosti,

Pravilnika za podršku finansiranja javnog interesa u sportu Kantona Sarajevo;

● Revidiranje uspješnosti rada pojedinih JU kulture sa ciljem optimizacije finansiranja i

realizacijom namijenjene kulturne funkcije;

● Revidiranje liste i obaveza istaknutih samostalnih umjetnika i umjetnica u cilju podrške

onima koji uistinu zaslužuju taj status;

● Prepoznavanje kategorije slobodnog umjetnika i umjetnice, uključujući i status uličnog

umjetnika/ulične umjetnice;

● Proglašenje KSC Skenderija arhitektonskim i kulturnim spomenikom prvog reda uz

kontinuiranu revitalizaciju ovog objekta;

● Uvođenje balansa u finansiranju sporta i kulture u Kantonu Sarajevo;

● Programi finansiranja vrhunskih individualnih sportista i sportistkinja;

● Aktivnije učešće odgovarajuće skupštinske komisije pri nadzoru nad finansiranjem i

utroškom sredstava projekata Ministarstva kulture i sporta;

● Preuzimanje održavanja spomenika historijskim ličnostima od značaja u Kantonu Sarajevo;

● Unapređenje i modernizacija rada JU Biblioteka Sarajeva;

● Mapiranje sportskih i kulturnih manifestacija i infrastrukture;

● Poboljšane internet stranice Ministarstva tako da prezentira sve potrebne informacije koje bi

olakšale rad kulturnim radnicima/cama i umjetnicima/cama i upoznala ih sa njihovim pravima;

● Izvršiti reviziju registra istaknutih umjetnika i umjetnica;

● Program podrške plasiranju domaćih autorskih djela na strana tržišta, sa posebnim naglaskom

na podršku za prevođenje domaćih djela na strane jezike;

● Pružiti priliku lokalnim umjetnicima i umjetnicama da osmisle i ožive javni prostor i tako

pomognu razvoj kulture i turizma. U ovu svrhu napraviti registar javnih prostora za ovu

namjenu;

● Po UNESCO standardima sačiniti listu nematerijalne kulturne baštine Kantona Sarajevo;

● Omogućiti internet posjete muzejima, spomenicima, istorijskim mjestima i objektima i na taj

način olakšati pristup kulturnoj baštini Kantona Sarajevo;

● Podizanje razine svih vrsta pismenosti i poticanje čitanja kroz provođenje ciljanih

promotivnih aktivnosti JU Biblioteke Sarajeva;

● Kontinuirana podrška kulturnim sadržajima i manifestacijama poput književnih promocija,

čitalačkih programa, književnih radionica za djecu i mlade, koncertima, izložbama,

predstavama, performansima, akcijama, multimedijalnim događajima, posebno onima koje

organizuju akademije i fakulteti, srednje i druge umjetničke škole;

● Osigurati odgovarajući organizacijski oblik bibliotečke djelatnosti u svim lokalnim

zajednicama u skladu sa Zakonom o bibliotečkoj djelatnosti, te poticati djelovanje postojećih i

osnivanje novih pozajmnih odjeljenja biblioteke;

● Omogućiti besplatan pristup internetu i savremenoj informacijskoj i komunikacijskoj opremi

u bibliotekama.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Završetak procesa registracije i formiranja Galerije Collegium artisticum i njenog

kapacitiranja za nesmetan rad u skladu sa zakonom, kao i izvršiti neophodne građevinske

radove na održavanju Galerije;

● Uključivanje djece iz ranjivih kategorija stanovništva u sportske aktivnosti kroz besplatne

programe;

● Izgradnja, obnova i održavanje objekata od interesa za kulturu i sport;

● Pretvaranje prostora u vlasništvu Kantona Sarajevo u umjetničke centre s ateljeima i

radionicama za čije će korištenje aplicirati umjetnici i umjetnice;

● Podrška projektu ljevaonice Akademije likovne umjetnosti za izvođenje praktične nastave;

● Vraćanje sporta na ulice: akcija izgradnje desetina sportskih igrališta koja bi, u saradnji sa

Ministarstvom saobraćaja i prostornog uređenja, mogla postati obavezni i standardizirani detalj

na krovovima svih budućih parking garaža;

● Donošenje odluke o klubovima od strateškog interesa za Kanton Sarajevo i kreiranje okvira

finansiranja klubova od strateškog interesa;

● Relizacija projekta rekonstrukcije i sanacija stare željezničke stanice Ilidža u saradnji sa

lokalnom zajednicom, uključujući rješavanje imovinsko-pravnih odnosa;

● Podrška projektima jačanja povezanosti djece i mladih sa kulturnim ustanovama.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Usmjeravanje grantova za promociju individualnosti, ohrabrivanje originalnosti i poticanje

na autorstvo i produkciju novih autorskih djela u muzici, pozorišnoj i vizuelnoj umjetnosti;

● Kanton Sarajevo mora preuzeti na sebe pregovaračku misiju i posredovati između drugih

gradova da se u sedam državnih institucija, kojima nastoji novčano pomoći, angažiraju najbolji

kadrovi iz čitave BiH kako bi se i ostatak BiH animirao u izdvajanju sredstava za ove institucije;

● Uspostavljanje standarda i certificiranje restorana koji ispunjavaju te standarde kako bi uopće

mogli reklamirati svoju hranu kao tradicionalnu domaću kuhinju. (Zavod za očuvanje i zaštitu

kulturno-historijskog i prirodnog bogatstva) te tako pospješiti domaću proizvodnju u Kantonu;

● Nastavak aktivnosti na pripremi za izgradnju muzeja Ars Aevi;

● Izrada spomenika značajnim historijskim ličnostima BiH uz obavezne konsultacije i rasprave

sa historičarima i historičarkama umjetnosti, urbanistima i urbanisticama te umjetnicima i

umjetnicama (Isa-beg Ishaković, Kralj Tvrtko I, Kulin Ban, itd.);

● Izgradnja koncertne dvorane, koja realno odgovara potrebama Sarajeva, uključujući rješenje

smještaja Sarajevske filharmonije;

● Izrada projekta izgradnje pozorišta na lokaciji izvan općina Centar i Stari Grad;

● Konačno rješavanje problema smještaja Historijskog arhiva u skladu sa preporukama struke

iz arhivske oblasti;

● Pojačane aktivnosti Zavoda za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo.

Ministarstvo pravde i uprave

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Utvrđivanje amandmana na Ustav Kantona Sarajevo u cilju donošenja Zakona o lokalnoj

samoupravi;

● Utvrđivanje amandmana na Ustav Kantona Sarajevo kojim se uspostavlja pravo na vodu za

sve stanovnike KS;

● Donošenje Zakona o nepotizmu i stranačkom zapošljavanju;

● Kreiranje pravnih pretpostavki za digitalizaciju javne uprave u Kantonu Sarajevo;

● Uspostavljanje baze nevladinih organizacija (korisnika sredstava) od strane Ministarstva

pravde i uprave KS, s podacima o dobijenim sredstvima sa svih nivoa vlasti;

● Provođenje obaveza BiH iz programa Partnerstvo za otvorenu vladu i provođenje Strategije

za borbu protiv korupcije u BiH. Uključivanje u borbu protiv korupcije u saradnji s Uredom za

kvalitet i borbu protiv korupcije;

● Jačanje kontrolnih mehanizama u provođenju Uredbe o postupku objavljivanja propisa i

javnosti rada sa ciljem jačanja kapaciteta javnog sektora i osiguranja transparentnosti u

poslovanju;

● Uređenje zakonskog okvira u vezi sa zaštitom lica koja prijavljuju korupciju uz preporuke

Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom KS;

● Uspostava sistema brže razmjene informacija između policije i tužilaštva;

● Izrada preporuka za kaznenu politiku uz saradnju s vanjskim konsultantima, Općinskim i

Kantonalnim sudom u Sarajevu, Tužilaštvom Kantona Sarajevo i agencijama za zaštitu

zakonitosti, poštujući načela nezavisnosti pravosuđa;

● Smanjenje učešća usmenog ispita u ukupnom bodovanju na konkursima u kantonalne

institucije i uvođenje sistema nasumičnog izbora pitanja za pismene ispite.

● Iniciranje prema državnom nivou vlasti rješavanja pitanja certificiranja tumača znakovnog

jezika;

● Stvaranje zakonskog okvira i pretpostavki za postupanje nakon završetka procesa revizije

diploma u KS;

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata);

● Zakon o upravljanju javnim sektorom u Kantonu Sarajevo (propis kojim bi se na jedinstven

način uredilo planiranje, upravljanje, kadrovsko planiranje, izvještavanje, odgovornost i druga

pitanja od značaja);

● Donošenje Zakona o platama Kantona Sarajevo;

● Provođenje Uredbe o kontroli javnih nabavki uz dvostepeni nadzor;

● Unapređenje sistema edukacija i ocjenjivanja zaposlenih u javnom sektoru KS;

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Revidiranje normative kojom se uređuje programiranje i izvještavanje u javnom sektoru, u

cilju osiguranja funkcionalnog i efikasnog upravljanja kadrovima, uz smanjivanje prostora za

korupciju u procesu zapošljavanja;

● Jačanje kapaciteta redovnih sudova u Kantonu Sarajevo za rješavanje sporova koji nastanu

tokom privrednog poslovanja;

● Mapiranje koraka potrebnih za ustavno-pravnu reformu Kantona Sarajevo s ciljem

transformacije kantona u Sarajevo grad-kanton po uzoru na brojne evropske prijestolnice;

● Rješavanje pitanja nagomilanih sudskih komunalnih predmeta.

Ministarstvo privrede

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Zaštita šuma na području Kantona Sarajevo uz pojačane aktivnosti inspekcijskih organa uz

saradnju sa MUP-om KS;

● Izmjena Zakona o šumama u cilju rješavanja problema čuvara šuma;

● Realizacija projekta urbanih šuma kao dio globalne UN inicijative Great Green Walls for

Cities i vid rješenja za problem aerozagađenja.

● Izrada studija ekonomske održivosti svakog od kantonalnih javnih preduzeća;

● Izrada strategije za razvoj ključnih industrija u okolnostima nastalim uslijed pandemije;

● Unapređenje industrijskih i poslovnih zona i poboljšanje pogodnosti poslovanja u njima u

saradnji s lokalnom zajednicom;

● Podrška razvoju centara za poduzetništvo, poduzetničkih inkubatora, klastera, tehnoloških

parkova, zona male privrede i start-up firmi;

● Podrška pristupu kapitalu pod povoljnim uvjetima finansiranja za potrebe prevazilaženja

krize likvidnosti i revitalizacije poslovanja;

● Analiza efekata dosadašnjih programa podrške privredi;

● Analiza efekata programa razvojne agencije SERDA, koji su finansirani sredstvima Kantona

Sarajevo;

● Razvoj novih i revidiranje postojećih programa poticaja podrške privrednicima i

privrednicama i razvoju poduzetništva s posebnim naglaskom na akvizicije novih tehnologija,

podrške inovacijama, razvoju ljudskog kapitala, razvoju “inter-firm” kolaboracije te

promoviranja vertikalne integracije;

● Uspostaviti program podrške digitalizaciji poslovanja obrta i mikropreduzeća;

● U saradnji s općinama, uz mogućnost sufinansiranja, redefinisati dinamiku i/ili način plaćanja

“zemljišne rente” i drugih naknada po osnovu kupovine/korištenja zemljišta za potrebe

etabliranja novih i proširenja prerađivačkih/proizvodnih kapaciteta;

● U saradnji s Ministarstvom obrazovanja, nauke i mladih podržati programe uvezivanja

obrazovnih institucija sa strateškim granama industrije, s ciljem obuke i zapošljavanja

neophodnih ljudskih resursa;

● Izmjena Zakona o turizmu; racionalizirati broj ljudi u upravljačkim strukturama Turističke

zajednice s ciljem finansijske održivosti, a zbog pada prihoda iz osnovnih izvora (članarina,

boravišne takse);

● Kreiranje uvjeta i programa za razvoj socijalnog poduzetništva.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Razvoj strategije za privlačenje direktnih investicija u KS;

● Posebne olakšice za freelancere i freelancerke u Sarajevu. Stvaranje ambijenta koji će ih

privući u Sarajevo i kreirati regionalni grad-hub za ovu granu privrede i kreativnu industriju;

● Izmjena Zakona o koncesijama s ciljem unapređenja kriterija dodjele, pooštravanja naplate i

objave registra koncesionara te uspostava registra javnih dobara koja mogu biti predmetom

koncesije;

● Uspostaviti efikasnije lovno i ribolovno gazdovanje s ciljem obogaćenja turističke ponude;

● Dosljedno propisati i naplatiti korištenja prirodnih resursa, uključujući crpljenje vode u

komercijalne svrhe i jasno razdvojiti upotrebu tehničke od pitke vode;

● Osiguranje povoljnih uvjeta za korištenje neiskorištenih javnih resursa i to: poslovnih

prostora, građevinskih objekata, poljoprivrednih površina u vlasništvu Kantona Sarajevo, a u

cilju razvoja socijalnog poduzetništva;

● Intenzivirati turističku promociju Sarajeva unutar i van granica BiH, uključujući izradu

strategije za razvoj turističke ponude u konkretnim “COVID” i “postCOVID” uvjetima;

● Uspostava programa podrške poduzetništvu putem fonda koji će osigurati privlačenje

investicija sa brojem novih radnih mjesta kao prvim kriterijem;

● Podrška projektima sa fokusom na privlačenje investitora i investitorki iz dijaspore;

● Intenziviranje aktivnosti na osposobljavanju ledene dvorane u Sarajevu tokom cijele godine;

● Revizija i implementacija Strategije razvoja kreativne industrije KS te projektno finansiranje

udruženja iz te oblasti;

● Uspostavljanje tehnološkog parka u naselju Šip u saradnji sa lokalnom zajednicom.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Restrukturiranje javnih preduzeća s ciljem modernizacije rada, infrastrukture i ponude;

Institucija: Ministarstvo privrede u skladu sa smjernicama OECD-a.

● Posebnu podršku pružiti problemima zanatlija, kroz donošenje podzakonskih akata o

zanatstvu, kojima će se poticati razvoj i unapređivanje zanata i srodnih djelatnosti, zaštititi stare

i tradicionalne zanate te utvrditi mjere za stvaranje boljeg privrednog ambijenta i povoljnijih

uvjeta poslovanja zanatlija-poduzetnika;

Ministarstvo saobraćaja

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Usvajanje Zakona o javnom prevozu KS;

● Usvajanje Zakona o cestama u KS;

● Izmjena i dopuna Zakona o Taxi uslugama u KS;

● Formiranje agencije (direkcije) za JP KS koja će biti titular i nositelj svih procesa u javnom

prevozu;

● Promjena reda i rasporeda linija i uvođenje novih linija JP u KS;

● Izgradnja 24 tramvajska stajališta;

● Uređivanje i jasno definisanje trolejbuskih, autobuskih i minibuskih stajališta;

● Jedinstvena karta/kupon u JP uz mogućnost online kupovine;

● Izgradnja trolejbuske mreže do Vogošće;

● Nabavka novih trolejbusa;

● Poseban fokus na minibuski saobraćaj u padinskim dijelovima grada s aspekta novih linija i

novih vozila na linijama;

● Definisanje upravljanja parking prostorom u KS (upravitelj) i definisanje tarifnog sistema

parking usluge po zonama i vrsti parkinga;

● Implementacija pametnog (smart) parkinga na konsolidiranoj infrastrukturi (ulični parking);

● Završiti dio južne longitudinale od pomoćnog stadiona na Grbavici do zgrade koja se planira

rušiti kao i početak izgradnje zamjenske zgrade;

● Završiti kružni tok na Devetoj transverzali i spojiti ulicu Džemala Bijedića s ulicom Safeta

Zajke;

● Izgraditi Nultu transverzalu od zgrade Parlamenta do mosta Suade i Olge;

● Rekonstrukcija i sanacija lokalnih cesta od značaja za KS u saradnji s općinama isključivo uz

osiguranje građevinske dozvole unaprijed (kod kandidovanja projekata od strane Općine) kako

bi sredstva koja su namijenjena bila realizovana u tekućoj godini shodno planu Direkcije za

ceste;

● Implementacija i postavljanje zaštitnih ograda s aspekta sigurnosti na svim kantonalnim

cestama kao i cestama od značaja za Kanton;

● Rješavanje pitanja nadležnosti održavanja i upravljanja cestama višeg ranga u KS sa

posebnim osvrtom na glavnu gradsku magistralu;

● Usvajanje strategije javnog prevoza do 2030. uz izradu plana razvoja kapaciteta upravljanja

i rada javnog prevoza KS;

● Izrada Plana mobilnosti za KS: stvaranje održivog transportnog sistema u KS sa fokusom na

smanjenje zagađenja zraka, povećanja učinkovitosti i ekonomičnosti u transportnom sistemu i

povećanje sigurnosti i zaštite;

● Stvaranje kvalitetnijeg okruženja za pješake kroz gradnju novih šetnica i pothodnika u

saradnji s općinama i komunalnim preduzećima;

● Izgradnja novih biciklističkih staza u saradnji s općinama kao i proširenje postojećih uz

izgradnju parkinga za bicikle blizu javnih ustanova i stajališta JP;

● Identifikacija i rješavanje problema unutar sektora gradske logistike/distribucije za privredne

subjekte koji rade distribuciju roba;

● Izgradnja punjača za električne automobile u saradnji s općinama;

● Poboljšanje vertikalne i horizontalne signalizacije u KS;

● Uspostava funkcionalne veze javnih parking prostora i sistema javnog gradskog prevoza;

● Regulacija novih prevoznih sredstava, uključujući električne romobile.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Izgradnja saobraćajnog centra za upravljanje JP u KS;

● Promjena tarifnog sistema naplate karata/kupona JP;

● Pojačati mobilnost putnika u JP na način da se JP uskladi sa redovima vožnje prigradskih,

entitetskih i međuentitetskih linija i željezničkih linija u smislu presjedanja sa vangradskog na

gradski saobraćaj;

● Predputno informisanje putnika i putnica (informisanje na stajalištima o vremenskom slijedu

vozila JP) i putno informisanje (ažurirano audio i video informisanje putnika i putnica u

vozilima koje se odnosi na nadolazeću stanicu JP);

● Rekonstrukcija tramvajske pruge Marijin Dvor-Ilidža;

● Nabavka novih tramvaja;

● Adaptivno upravljanje saobraćajem (automatsko i poluautomatsko upravljenje semaforima i

tokovima u saobraćaju);

● Izgradnja podzemnih garaža u saradnji s općinama i upraviteljem ili upraviteljicom parkinga

sa fokusom na gradske zone;

● Prva transverzala: Završiti dio od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begića; Završiti dio od

Šipa do tunela Kobilja glava; Završiti tunel Kobilja glava i rješavanje imovinsko-pravnih

odnosa na dionici od Braće Begića do Šipa;

● Izgradnja dodatne dvije trake u ulici Džemala Bijedića do Otoke;

● Širenje semaforske zvučne signalizacije za slijepe i slabovidne osobe.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Strateško definisanje i pozicioniranje terminala JP u KS (proširenje postojećih i izgradnja

novih) koji će omogućiti kvalitetniju uslugu putnicima u KS;

● Izgradnja tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica;

● Restrukturiranje GRAS-a i pokretanje dugoročne planske sanacije;

● Započeti izgradnju dodatne dvije trake na Dvanaestoj transverzali (Stup-Aerodrom-granica

entiteta) u saradnji sa Cestama Federacije;

● Izgradnja gradskog autoputa u saradnji sa FBiH od Buljakovog Potoka do Buća Potoka, a

nakon toga dalje prema Pofalićima i konačno do spajanja sa Prvom transverzalom;

● Priprema projekta vertikalnog transporta Hrasnica-Igman;

● Kompletna rekonstrukcija i izgradnja regionalnoga puta Dariva-Hreša.

Ministarstvo komunalne privrede i infrastrukture

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Sistematska zaštita izvorišta pitke vode;

● Strateško rješavanje problema odvoza otpada i deponije Smiljevići;

● Adekvatno upravljanje komunalnim otpadom uz uspostavljanje reciklažnih dvorišta,

palionica i plinoelektrane u Kantonu Sarajevu uz primjenu Evropske direktive o deponijama;

● Uvođenje izdavanja elektronskih računa svih komunalnih usluga;

● Pooštravanje kazni za ekološke prekršaje i kriminalitet kao i provođenje mjera za efikasniju

kontrolu ekoloških prekršaja;

● Rješavanje statusa preduzeća BAGS Energotehnika, uključujući i pitanje eksploatisanja vode

iz Peračkog vrela;

● Revidirati komunalne naknade, odnosno metod obračuna troškova odvoza smeća i drugih

komunalnih naknada.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Prva faza osnivanja sarajevskog holdinga kroz restrukturiranje komunalne privrede i

objedinjavanje srodnih komunalnih preduzeća;

● Sarajevo grad pitke vode – Nastavak izgradnje nove i rekonstrukcije kompletne vodovodne i

kanalizacione mreže i pokretanje generacijskog projekta novog sarajevskog vodovoda;

● Provesti mjere za trajno sređivanje prostorno-planske dokumentacije i uspostavu učinkovitog

sistema za upravljanje bazama podataka o stanju i raspoloživosti komunalne infrastrukture;

● Uvođenje jedinstvenog računa za komunalne usluge.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Projekt saradnje s lokalnom zajednicom na uvođenju naselja Rakovica, Osjek, Blažuj,

Dobroševići i Bojnik u sistem kanalizacije KS, kao i rješavanje vodosnabdijevanja za navedena

naselja.

Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Kontinuirana implementacija mjera energetske efikasnosti na javnim objektima; Sprovedba

Modela EE – realizacija mjera energetske efikasnosti na objektima individualnog i kolektivnog

stanovanja prema javnom pozivu iz 2019 godine; Implementacija mjera energetske efikasnosti

na objektima koja koriste lica u stanju socijalne potrebe s akcentom na izmjenu sistema

zagrijavanja ako se energija proizvodi iz fosilnih goriva i goriva koja pogoršavaju stanje

kvaliteta zraka;

● Kontinuirana realizacija sanacije objekata oštećenih uslijed ratnog dejstva prema Registru iz

2019. godine, nakon usvojenog Pravilnika o kriterijima, načinu i izboru objekata;

● Kreiranje Registra objekata u KS koji su građeni azbestnim ili drugim štetnim materijalima

za život stanovnika;

● Uspostava Centra za upravljanje kvalitetom zraka pri Ministarstvu na osnovu Elaborata iz

2019. i Kantonalnog ekološkog akcionog plana kao prelazni oblik do osnivanja samostalne

institucije;

● Donošenje Odluke o izmjeni i dopuni odluke o zaštiti kvalitete zraka uvažavajući preporuke

iz Studije o sistemima daljinskog grijanja i Studije o zaštiti urbanih ventilacionih koridora;

● Donošenje Zakona o poticajnoj stanogradnji i Zakona o stambenom fondu s ciljem

olakšavanja troškova života za ciljane kategorije stanovništva, poput mladih bračnih parova;

● Donošenje novog Zakona o prostornom uređenju uz prateće podzakonske akte;

● Izrada Strateške procjene utjecaja na okoliš na četiri urbanistička plana koja su u procesu

izrade u Zavodu za planiranje s ciljem definisanja potrebne infrastrukture za održiv razvoj i

podizanje kvalitete života;

● Izmjena Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrada s akcentom na pojačan

inspekcijski nadzor u navedenoj oblasti i edukaciju predstavnika etažnih vlasnika;

● Uspostava novog zaštićenog prirodnog područja prirodna cjelina “Misoča i Čemerska

planina” nakon okončanja Studije o valorizaciji;

● Razmotriti uspostavljanje novih zaštićenih prirodnih područja na lokalitetima Bjelašnice,

Igmana, Visočice i Treskavice, s ciljem zaštite vodnih i šumskih resursa i biodiverziteta;

● Realizacija projekta “Nova Dariva” u saradnji s Općinom Stari Grad;

● Izgradnja turističko-rekreativnih sadržaja u Zaštićenom području Trebević s akcentom na

održivi razvoj, uključujući botaničke bašte, sankališta i adrenalin park;

● Gradnja edukaciono-rekreacionog Eko Kampa na Bijambarama;

● Izmjena Zakona o javnim površinama u cilju lakšeg i bržeg postavljanja punionica za

električna vozila;

● U saradnji sa Turističkom zajednicom i Zavodom za planiranje razvoja mapirati izletišta i

zaštićena područja i ažurirati turističku signalizaciju radi disperzije posjetilaca i posjetiteljica i

pristupačnijeg informisanja o dostupnosti lokacija i sadržaja;

● Implementacija preporuka i elemenata Studije o urbanim ventilacionim koridorima u smislu

stvaranja zelenih koridora prema Elaboratu o parkovskim površinama;

● Izrada Studije o porijeklu emisija, uključujući sve izvore, i to: industriju, kotlovnice,

saobraćaj, mala ložišta koja koriste ugalj, teška ulja, čvrsto gorivo;

● Uspostava odvojenog sistema prikupljanja otpada u svim institucijama KJP, KJU, zavodima

i fondovima;

● Odrediti zone od historijskog gradskog jezgra pa dalje i regulisati zakonom pristup vozilima

koja ne ispunjavaju zadate eko norme;

● Izgradnja javnih parkova od kojih jedan mora biti pet hektara veličine.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Uspostava nacionalnog parka na području Bjelašnice-Visočice-Treskavice-Kanjona

Rakitnice shodno Prostornom planu SR BiH iz 1980. koji je još uvijek važeći Prostorni plan na

teritoriji FBiH sa kojima moraju biti usklađeni svim ostali prostorni planovi nižeg reda;

● U zakonsku nomenklaturu ubaciti termin “zelena gradska površina”, a potom kao takvu i u

urbanistički plan Sarajeva i regulacione planove gradskih općina, kako “zelena gradska

površina” ne bi mogla i dalje biti regulacionim planom proizvoljno i regularno pretvarana u

građevinsko zemljište što je trenutno slučaj;

● Kontinuirana podrška projekata zamjena peći i kotlova na čvrsta goriva, uključujući projekte

nevladinog sektora;

● Pretvaranje lokaliteta Barice u turističko-sportsko-rekreativni centar uz saradnju lokalnih

zajednica Centar i Stari Grad;

● Kupovina vozila za presađivanje odraslih stabala drveća.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Podizanje ekološke svijesti kroz resorna ministarstva obrazovanja, prostornog uređenja,

kulture i sporta i kantonalne televizije tako što će se zajednički pomoći i osmisliti program,

animirajući i pozivajući umjetnice i umjetnike Sarajeva iz svih branši da honorarno učestvuju

u njemu;

● Izrada i implementacija strategije o ograničavanju korištenja čvrstih goriva u sarajevskoj

kotlini;

● Pristupiti odabiru lokacije i gradnji postrojenja u cilju smanjena količina otpada koje se

odlažu na RCUO Smiljevići, te samim tim stvaranju nove vrijednosti;

● Realizacija prve faze projekta uređenja područja Stojčevac;

● Podrška projektima uređenja i razvoja područja Vrela Bosne;

● U saradnji sa jedinicama lokalne samouprave implementacija Elaborata o lokacijama zelenih

otoka, niša i reciklažnih dvorišta s ciljem selektivnog prikupljanja otpada, kao i podjela kanti

za dvolinijski sistem.

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Puna implementacija Inicijative povezane sa strukturalnom reformom uređenja javne

sigurnosti, koju je Skupština Kantona Sarajevo usvojila na svojoj 26. radnoj sjednici od 16. 6.

2020;

● Izrada novog Zakona o mirnim okupljanjima;

● Izraditi studiju potrebe Kantona Sarajevo u smislu broja ljudskih, materijalnih i

organizacionih potreba i djelovati u skladu sa preporukama studije, uz sveobuhvatnu analizu i

usklađivanje svih strateških dokumenata koji imaju isključive ili djelimične sigurnosne

sadržaje;

● Izvršiti analizu i reviziju svih dokumenata/procedura kad je riječ o postupanju u vezi sa

migracijama;

● Rješavanje problema osiguranja adekvatnog prostora za smještaj privremeno oduzetih vozila

i imovine;

● Jačanje operativnih kapaciteta i ulaganje u bolju tehničku opremljenost policije;

● Implementacija Zakona o policijskim službenicima KS u smislu uvođenja i jačanja struke

(vrste i stepena stručne spreme) kojima će se omogućiti prijem policijskih službenika stručno

osposobljenih iz oblasti koje su usko povezane s obavljanjem policijskih zadataka;

● Provesti aktivnosti u cilju kontinuirane zastupljenosti adekvatne stručne i profesionalne

zastupljenosti specifičnih zanimanja koja su usko povezana s poslovima sigurnosti i istraživanja

krivičnih djela;

● Uspostavljanje transparentnog i pravičnog sistema nagrada, pohvala i odlikovanja za

najhrabrije i najefikasnije službenike i službenice u radu;

● Inicirati usvajanje dodatnih propisa u oblasti sigurnosti saobraćaja s ciljem povećanja

prevencije i oštrijeg sankcioniranja rizičnih ponašanja u saobraćaju;

● Donošenje Zakona o platama i naknadama policijskih službenika i službenica u Kantonu

Sarajevo;

● Nastavak reformskih aktivnosti kroz izmjene i dopune Zakona o unutrašnjim poslovima i

Zakona o policijskim službenicima i usklađivanje podzakonskih akata s relevantnim zakonima.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Analiza pojedinih zakonskih odredbi koje se odnose na postupanje policijskih službenika i

službenica u krivičnom i prekršajnom postupku s ciljem donošenja eventualne inicijative za

izmjene i dopune relevantnih zakona radi omogućavanja efikasnijeg i djelotvornijeg djelovanja

policijskog organa, odnosno policije u tim postupcima;

● Popunjavanje Uprave policije MUP-a KS nedostajućim policijskim službenicima i

službenicama i stvaranje neophodnih zakonskih, podzakonskih i drugih uvjeta, kako za

zapošljavanje, tako i unapređenje;

● Potpuna implementacija Akcionog plana za prevenciju teških krađa motornih vozila i sistema

videonadzora;

● Izgradnja zgrade Uprave policije/MUP-a KS sa modernim operativnim centrom i svim

drugim pratećim sadržajima neophodnim za rad policije;

● Nadogradnja objekta Prve PU i dogradnja objekta IV PU;

● Jačanje antikoruptivnih kapaciteta policije te digitalizacija u skladu sa mogućnostima svih

segmenata policijskog rada i djelovanja, ali i drugih službi uključujući nabavku i instalaciju

opreme u radnim prostorima s ciljem efikasnijeg rada, ali i prevencije korupcije i koruptivnog

ponašanja;

● Sistemske aktivnosti na projektu uspostavljanja helikopterske jedinice MUP-a KS te stvaranje

neophodnih uvjeta za nabavku višenamjenskog helikoptera za operativne poslove MUP-a kao

i za civilne potrebe – podrška za medicinske intervencije, elementarne nepogode, požare,

poplave, zemljotres i sl;

● Uvođenje videonadzora na veći broj turistički atraktivnih lokacija u Sarajevu.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Donošenje uredbe o radnim mjestima državnih službenika/službenica i

namještenika/namještenica na kojima se obavljaju poslovi pod posebnim uvjetima i

odgovornostima uz analizu eventualnih prijedloga svakog radnog mjesta;

Ministarstvo za boračka pitanja

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Bolje informisanje boraca i borkinja o pravima, mogućnostima i načinu njihovog ostvarenja;

● Uspostava jedinstvene baze boračkih udruženja, projekata, aktivnosti i finansiranja tih

udruženja na svim nivoima;

● Utvrditi mjere ekonomskog osnaživanja pripadnika i pripadnica boračke populacije kroz

specifične modele samozapošljavanja, socijalnog poduzetništva, boračke zadruge i slično;

● Nastojati ostvariti potpunu koordinaciju i saradnju s općinama u vezi s boračkim pitanjima;

● Planski pristupiti obnovi spomen-obilježja u saradnji s općinama i Gradom Sarajevom;

● Provesti reviziju u vezi s Pravilnikom za utvrđivanje prava na banjsko i klimatsko liječenje

(medicinska rehabilitacija);

● Podrška prekvalifikaciji i profesionalnoj edukaciji boračke populacije s ciljem zapošljavanja;

● Nastavak procesa stambenog zbrinjavanja boračke populacije i članova/članica njihovih

porodica prema jasnijim i transparentnijim kriterijima;

● Jačanje kantonalnog stipendijskog Fonda „Ikre“ za stipendiranje djece pripadnika i

pripadnica boračke populacije te stipendiranje i drugog ciklusa studija;

● Nastavak i finalizacija programa zapošljavanja sve djece šehida i poginulih boraca u KS.

● Donošenje podzakonskih akata o novčanoj egzistencijalnoj naknadi.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Objediniti, unificirati i znatno smanjiti broj podzakonskih akata, a posebno uredbi i pravilnika

koji tretiraju boračku populaciju;

● Isključivo programsko finansiranje boračkih udruženja.

Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih

Odgoj i obrazovanje

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Intenziviranje kurikularne reforma – puna reforma nastavnih planova i programa s fokusom

na dijete;

● Formiranje Instituta za preduniverzitetsko obrazovanje;

● Izrada novih i pravičnih akata i stvaranje uvjeta za potpunu realizaciju inkluzivne nastave;

● Unapređenje i standardizovanje oblasti odgoja te razvoj posebnih odgojnih programa u

školstvu;

● Razvoj kapaciteta za obavezno predškolsko obrazovanje. Nastavak intenzivnog širenja

obuhvata djece u predškolskom obrazovanju i mogućnosti privremenog subvencioniranja

privatnih vrtića do osposobljavanja neophodnih kapaciteta JU djeca Sarajeva;

● Otklanjanje uočenih nedostataka u primjeni eksterne mature u skladu sa kurikularnom

reformom;

● Optimiziranje standarda nastavničkih kompetencija za svaki nivo i vrstu nastavničkog poziva;

● Pokretanje novih programa prekvalifikacije i dokvalifikacije i projekata cjeloživotnog učenja;

● Usvajanje standarda i kriterija za finansiranje predškolskog odgoja i obrazovanja;

● Uvođenje eksperimentalnog programa u bar jedan vrtić u JU Djeca Sarajeva, koji će

korištenjem inovativnih metoda obogatiti kurikulum i dati moguće smjernice i modele novih

inkluzivnih i inovativnih programa za djecu Sarajeva;

● Revizija statusa i uloge centara za obrazovanje djece s invaliditetom;

● Analiza upisne politike u kontekstu društvene i privredne potrebe s ciljem sprečavanja

proizvodnje teško upošljivog srednjoškolskog kadra;

● Dovršetak gradnje i puštanje u funkciju osnovne škole i vrtića na Šipu u saradnji sa lokalnom

zajednicom;

● Grantovi za produkciju programa TVSA, kako naučnih i obrazovnih emisija, tako i programa

za djecu i omladinu; edukativnih crtanih filmova i serija za djecu o očuvanju okoliša, higijeni,

lijepom ponašanju i drugim temama.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Kreiranje udžbeničke politike; osigurati preduvjete da se kreiraju savremeni, kvalitetni

udžbenici i nastavnički materijali, uz uključivanje akademske zajednice u proces;

● Besplatni udžbenici uz prethodno uvođenje standarda za finansiranje;

● Stvaranje uvjeta za otvaranje produženog boravka u svim osnovnim školama;

● Stvoriti mogućnosti pružanja usluga pedagoškog odgoja i obrazovanja u kući, posebno za

djecu mlađu od tri godine;

● Optimizacija i stvaranje uvjeta za primjenu Zakona o obrazovanju odraslih u pravcu

smanjenja ograničenja za subjekte i institucije koje smiju provoditi ovaj vid obrazovanja i

proširiti spisak subjekata (ministarstva, organizacije, institucije) za kreiranje Plana obrazovanja

odraslih;

● Stvoriti uvjete za pokretanje besplatnih univerzalnih škola sporta;

● Obezbijediti kontinuiranu pomoć i po potrebi interventna sredstva udruženjima koja su

involvirana u problematiku djece sa poteškoćama u razvoju dok se ne sprovedu mjere iz ove

oblasti;

● Uvođenje pristupačne zdrave ishrane u odgojne i obrazovne ustanove;

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Nastavak rekonstrukcije i obnove vrtića i povećanje i poboljšanje smještajnih kapaciteta;

● Ukidanje svih arhitektonskih barijera u školama i potpuna pristupačnost školskih prostora

svim učenicima i učenicima;

● Nastavak rekonstrukcije i obnova svih državnih škola uz uspostavljanje standarda

infrastrukturne i tehničke opremljenosti, standardizacija putem podzakonskih akata;

● Potpuna digitalizacija procesa osnovnog i srednjeg obrazovanja, debirokratizacija i smanjenje

papirologije kako bi se obrazovni kadar mogao posvetiti kvaliteti nastave;

● Revidiranje mreže osnovnih škola u cilju efikasnijeg korištenja ljudskih i materijalnih resursa;

● Izgradnja osnovne škole Stup II u saradnji sa lokalnom zajednicom.

Nauka, visoko obrazovanje i mladi

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Saradnja Ministarstva obrazovanja i Ministarstva finansija na uspostavljanju održivog fonda

za nauku čijim sredstvima bi se finansirao naučno-istraživački rad. Uvođenje olakšica za

sredstva koje privatne kompanije iz zemlje i inostranstva ulože u fond;

● Aktivna podrška i intenziviranje borbe protiv šovinizma, rasne, etničke i vjerske mržnje kod

mladih;

● Osnivanje fonda za mlade, kao budžetske stavke ministarstva, bez uvođenja posebnih nameta

za ovu namjenu;

● Stvaranje uvjeta za potpunu akademsku, naučnu i institucionalnu autonomiju Univerziteta i

njegovu pravnu integraciju;

● Analiza upisne politike u kontekstu društvene i privredne potrebe, s ciljem sprečavanja

proizvodnje teško upošljivog kadra;

● Uvođenje budžetskog izdvajanja za potporu naučnim i stručnim istraživanjima u iznosu 1%

budžeta;

● Uspostava fonda za stipendiranje doktorskih disertacija najboljim studentima i studenticama

na UNSA;

● Razdvojiti Zakon o visokom obrazovanju i Zakon o UNSA donošenjem novog Zakona o

visokom obrazovanju i posebnog zakona o UNSA;

● Stipendiranje studenata nastavničkih fakulteta;

● Podržati provođenje dodatnih programa edukacije mladih iz oblasti zdravih stilova života,

prevencije ovisnosti i socijalnih kompetencija;

● Dosljedna primjena obaveza proisteklih iz Zakona o mladima FBiH;

● Podrška interdisciplinarnom modelu visokog obrazovanja.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Modernizacija postojećih studentskih domova i JU Studentski centar u saradnji s višim

nivoima vlasti i drugim kantonima, vraćanje ovih kapaciteta njihovoj primarnoj namjeni;

● Osigurati efikasniji rad savjetodavnih tijela za mlade pri Skupštini i razvijati sisteme podrške

u institucijama izvršne vlasti;

● Objediniti registar stipendija svih nivoa vlasti na području Kantona Sarajevo.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Ukidanje svih arhitektonskih barijera u znanstvenim i visokoobrazovnim institucijama i

potpuna pristupačnost svim učenicima i učenicama;

● Revitalizacija i izgradnja kampusa UNSA;

● Potpuna digitalizacija procesa visokog obrazovanja, debirokratizacija i smanjenje

papirologije kako bi se akademski kadar mogao posvetiti kvaliteti nastave i naučnoistraživačkom radu;

Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Implementacija reforme rada Službe za zapošljavanje na osnovu predloženih reformi

Situacione analize koju je izradilo Vijeće za reformu tržišta rada;

● Donošenje novog Zakona o socijalnoj zaštiti Kantona Sarajevo;

● Transformacija Doma Bjelave i formiranje malih porodičnih domova;

● Završetak druge faze projekta “Socijalna mapa Kantona Sarajevo”;

● Proširenje jedinstvene baze korisnika i korisnica na općine koje prihvate saradnju;

● Uvođenje nove usluge javnog restorana i uvezivanje u sistem javnih kuhinja u Kantonu

Sarajevo;

● Uspostava novog prihvatilišta za beskućnike i beskućnice u Kantonu Sarajevo;

● Pokretanje mreže dnevnih centara za osobe s teškoćama u razvoju u partnerstvu sa nevladinim

organizacijama i udruženjima;

● Pokretanje programa sufinansiranja zapošljavanja i samozapošljavanja djece bez roditeljskog

staranja;

● Pokretanje preventivnih programa socijalne zaštite;

● Otvaranje zgrade Porodičnog savjetovališta i povećanje dostupnosti usluga ove ustanove za

veći broj građana KS;

● Osnaživanje i podrška hraniteljstvu kroz jačanje Službe za hraniteljstvo Centra za socijalni

rad;

● Nove prostorije za Službu socijalne zaštite Novo Sarajevo u saradnji s Općinom Novo

Sarajevo;

● Uvezivanje struke i nauke kroz redovne tematske susrete i naučno-stručne projekte;

● Osigurati radno iskustvo svima kroz akreditiranje svih institucija i donošenje planova prijema

volontera;

● Određivanje i redefiniranje cijena socijalnih usluga;

● Kampanja borbe protiv prosjačenja i trgovine ljudima, u saradnji sa MUP-om;

● Uspostavljanje fleksibilnog sistema socijalnih kratkoročnih i srednjoročnih programa s ciljem

postavljanja pretpostavki za prelazak sa pasivnog sistema socijalnih transfera na aktivni sistem

socijalnih investicija;

● Uspostavljanje mehanizma koordinacije socijalnih politika između Kantona Sarajevo,

Federacije BiH, Grada Sarajeva i općina u Kantonu Sarajevo (uz pretpostavku prihvatanja

saradnje svih aktera);

● Povećanje socijalnih naknada Kantona Sarajevo;

● Donošenje Zakona o Ekonomsko-socijalnom vijeću s ciljem uključivanja sindikata i

poslodavaca i poslodavki u donošenje svih značajnijih odluka u Kantonu Sarajevo;

● Aktivan doprinos u suočavanju s migrantskom krizom kroz redovan rad i djelovanje Tima za

suočavanje sa migrantskom krizom;

● Uvođenje samohranih roditelja kao posebne kategorije u Zakon o socijalnoj zaštiti Kantona

Sarajevo;

● Proaktivno djelovanje Centra za socijalni rad kroz uvođenje jedne preventivne posjete

svakom korisniku i korisnici najmanje jednom godišnje;

● Zdravstveno osiguranje svoj djeci do 18. godina;

● Implementacija procesa supervizije za stručne uposlenike i uposlenice ustanova socijalne

zaštite;

● Implementacija odluke o održavanju spomenika civilnih žrtava rata;

● Kampanja promocije hraniteljstva u kući;

● Završetak svih obaveza Kantona Sarajevo na projektu zatvaranja Kolektivnog centra u

Hrasnici;

● Jednokratna pomoć za socijalno ugrožene porodilje u iznosu od 1.000 KM;

● Uvođenje hraniteljskog dodatka;

● Ušteda budžetskih sredstava rješavanjem imovinsko-pravnih pitanja zgrade za socijalno

stanovanje na Otesu;

● Razdvajanje aktivne i pasivne baze tražitelja i tražiteljica poslova u Službi za zapošljavanje;

● Definiranje mreže socijalne zaštite i puta korisnika i korisnica;

● Povećanje džeparca korisnika i korisnica ustanova socijalne zaštite;

● Inicijativa za uspostavu jedinstvene baze osoba s invaliditetom u saradnji s institucijama

FBiH i BiH;

● Nastaviti sa radom formiranog Vijeća za reformu tržišta rada za područje KS;

● Prava porodilja koje su u radnom odnosu uskladiti sa međunarodnom Konvencijom C103 o

zaštiti majčinstva. Ova Konvencija je ratificirana i dio je Ustava BiH;

● Federaciji BiH uputiti inicijativu za ujednačavanje prava osoba s invaliditetom neovisno o

razlozima nastanka invalidnosti, a u skladu sa ratificiranom međunarodnom konvencijom koja

je dio Ustava BIH;

● Posebni programi pomoći dugoročno nezaposlenim osobama.

Srednjoročne mjere (izvršenje preko 20% do kraja mandata)

● Transformacija rada Gerontološkog centra s ciljem pojačanja usluge podrške u kućama

korisnika i korisnica;

● Razvoj usluge pomoći u kući;

● Inicijativa za uspostavu jedinstvene baze osoba s invaliditetom u saradnji s institucijama

FBiH i BiH (u ovisnosti od raspoloženja za saradnju).

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Uklanjanje arhitektonskih barijera u svim ustanovama i institucijama Kantona Sarajevo;

● Uspostavljanje međuresorne radne grupe s ciljem rješenja problema istaknutih u analizi

“Životni put osobe s invaliditetom”;

● Revizija statusa i zatvaranje poglavlja interno raseljenih osoba u Kantonu Sarajevo;

● Izgradnja nove zgrade Doma za socijalno zdravstveno zbrinjavanje osoba s invaliditetom i

drugih osoba.

Ministarstvo zdravstva

Kratkoročne mjere (izvršenje do kraja mandata u jesen 2022.)

● Finansiranje i cjelovita primjena osnovnog paketa zdravstvenih prava za neosigurana lica

shodno Zakonu o zdravstvenom osiguranju FBIH i Odluci o utvrđivanju osnovnog paketa

zdravstvenih prava

● Potpuna informatizacija ustanova javnog i privatnog zdravstvenog sistema u KS;

● Definisati funkcionisanje referalnog sistema zdravstvene zaštite KS u skladu sa zakonskim

odredbama i preporukama struke;

● Broj timova porodične medicine uskladiti sa brojem i potrebama stanovništva u saradnji sa

jedinicama lokalne samouprave – općinama;

● Planirati i obezbijediti nedostajući zdravstveni kadar prema iskazanim potrebama na osnovu

stvarnih analitičkih pokazatelja;

● Svoj insulin ovisnoj djeci u KS obezbijediti aparate za senzorsko mjerenje glukoze u krvi;

● Rebalans finansijskog plana ZZOKS sa ciljem pravične i transparentne raspodjele sredstava

u skladu sa planiranim i pruženim uslugama zdravstvenih ustanova;

● Podržati proces uključenja svih zdravstvenih ustanova KS u nastavni proces fakulteta i škola

medicinske grupacije, kao i za obavljanje propisanih dijelova programa pripravničkog i

specijalizantskog staža;

● Sprovoditi aktivan nadzor rada Ljekarske komore KS u skladu sa propisanim zakonskim

aktima, kao i svih drugih registrovanih komora iz djelatnosti zdravstvene struke;

● Osnažiti ljudske resurse Ministarstva zdravstva KS;

● Obezbijediti nastavak kontinuiranog sufinansiranja Roditeljske kuće u Sarajevu;

● Implementacija Zakona o javno-privatnom partnerstvu zdravstvenog sektora u KS;

● Uspostava registara oboljelih od različitih oboljenja, prvenstveno registra djece sa

poteškoćama u razvoju i registra oboljelih od dijabetesa u svrhu planiranja pomoći ovim

kategorijama, a u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih podataka;

● Osigurati zdravstveno osiguranje svim povratnicima i povratnicama u entitet RS, koji su

prijavljeni u KS.

Dugoročne mjere (izvršenje ispod 20% do kraja mandata)

● Zdravstveno osiguranje za sve stanovnike i stanovnice Kantona Sarajevo, u saradnji sa

lokalnim zajednicama;

● Donošenje novog Plana restrukturiranja zdravstvene djelatnosti i reorganizacije zdravstvenih

ustanova;

● Revidiranje Odluke o utvrđivanju većeg obima zdravstvenih prava, kao i osnova i mjerila za

ugovaranje po osnovu obaveznog zdravstvenog osiguranja sa zdravstvenim ustanovama;

● Revidiranje postupaka ugovaranja usluga zdravstvene zaštite u skladu sa važećim propisima;

● Povećanje broja i obima preventivnih programa Zavoda za javno zdravstvo, unapređenje

sistema prevencije bolesti i promocije zdravog života. Izrada projekcije zdravstvenih potreba u

KS i preporuka za Zavod zdravstvenog osiguranja i cijeli zdravstveni sistem KS;

● Izrada strategije zadržavanja zdravstvenog kadra na prostoru KS;

● Centralizacija javnih nabavki za potrebe zdravstvenih ustanova u KS;

● Donošenje strategije razvoja Zdravstvenog sistema za KS;

● Analiza i postupna reorganizacija Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta zdravstvenih

javnih ustanova. Postojeće sistematizacije prekomponovati u skladu sa realnim potrebama

ustanova i sistema za naredni desetogodišnji period s utvrđenom dinamikom njihovog stupanja

na snagu, uz očuvanje postojećih radnih mjesta i dugoročno kvalitetnije balansiranje

medicinskog i nemedicinskog kadra;

● Izjednačavanje standarda za javne i privatne zdravstvene ustanove, prakse i laboratorije uz

pojačani inspekcijski nadzor;

● Sprovesti pilot-projekat uspostave DRG sistema finansiranja u odabranim zdravstvenim

ustanovama i za određene grupe pacijenata uz planiranje dalje implementacije;

● Provođenje Odluke o osnovnom paketu zdravstvenih prava u dijelu koji se odnosi na

neosigurana lica u KS;

● Projekti sistematskog skrininga oboljenja kod rizičnih grupa;

● Sufinansiranje edukacija i naučno-istraživačkog rada od strane Ministarstva zdravstva KS;

● Osnivanje kantonalnog hospisa za terminalno oboljele osobe.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.