Ministar energije, rudarstva i industrije FBiH Nermin Džindić u intervjuu za „Avaz“ govorio je o problemima u kompaniji „BH-Gas“, najavljenom štrajku rudara i špekulacijama o drastičnom poskupljenju plina za domaćinstva, ali i privredu.
INTERVJU
Posljednjih dana plasiraju se informacije kojima se stječe dojam da „BH-Gas“ nema ni marke na računu, a samo u prošloj godini su imali dobit od 8,5 miliona maraka
Džindić: „BH-Gas“ se ponašao monopolistički. Avaz
Ministar energije, rudarstva i industrije FBiH Nermin Džindić u intervjuu za „Avaz“ govorio je o problemima u kompaniji „BH-Gas“, najavljenom štrajku rudara i špekulacijama o drastičnom poskupljenju plina za domaćinstva, ali i privredu.
Građani i privreda zabrinuti su jer s brojnih adresa stižu drastične najave poskupljenja plina pred početak sezone grijanja. Najavljuju se poskupljenja i za 30 posto, koliko ima istine u ovakvim najavama?
- Informacije o poskupljenju plina su se pojavile zbog sukoba „BH-Gasa“ i „Energoinvesta“. Mi nemamo informacija niti zahtjeva za korekcijama cijene. Ono što se dešava na tržištu jeste da je došlo do povećanja cijena, ali do sada nije bilo potrebe da to građani osjete jer je kompanija „BH-Gas“ sebi osiguravala dovoljnu dobit u prethodnom periodu pa je u ranijoj cijeni bilo dovoljno prostora da građani ne osjete to povećanje. Za naredni period ćemo posmatrati tržište i u skladu s tim se ponašati. Dakle, u ovom momentu nema nikakvih informacija koje bi govorile o povećanju cijene plina.
Možete li javnosti pojasniti šta se dešava u kompaniji „BH-Gas“? Posljednjih dana čitamo saopćenja da ova kompanija više ne može da obavlja svoju osnovnu funkciju, a za to, između ostalog, krive Vas i Vladu FBiH.
- „BH-Gas“ je kompanija koja se monopolistički ponašala u sektoru plina i uz prešutno odobravanje „Energoinvesta“. Problem se javlja u tome što je, prema trećem energetskom paketu i prema Uredbi Vlade FBiH, prije osam godina trebalo doći do odvajanja posla snabdijevanja i transporta. Postoji zabrana preplitanja poslova snabdijevanja, transporta i distribucije. Rukovodstvo „BH-Gasa“ je na sve moguće načine pokušavalo opstruirati prelazak na model koji je i naša obaveza. Nažalost, pri tome su ciljano radili konstantni spin koristeći neinformiranost javnosti kako bi zadržali neke, da tako kažem, čudne i indikativne odnose iz ranijeg perioda, posebno s mađarskim transporterom. Da skratim, „BH-Gas“ je operator transportnog sistema i treba se posvetiti tom poslu, što oni uporno odbijaju, istovremeno plasirajući kontradiktorne informacije nastojeći uplašiti građane. Posljednjih dana plasiraju informacije kojima se stječe dojam da „BH-Gas“ nema ni marke na računu, a samo u prošloj godini su imali dobit od 8,5 miliona maraka.
Vlada FBiH donijela je odluku o usvajanju privremene tarife za operatora transportnog sistema „BH-Gas“ i time privremeno riješila ovu problematiku. Možete li nam pojasniti o čemu se zapravo radi?
- „BH-Gas“ je donio prijedlog koji je bio više troškovnik nego prijedlog transportne tarife. „BH-Gas“ je tražio da tarifa iznosi oko 108 KM za 1.000 kubnih metara. Dužina plinovoda je oko 200 kilometara. U Srbiji je dužina plinovoda 2.230 kilometara, a tarifa je 35,61 KM. Donijeli smo privremenu tarifu od 34,17 KM za 1.000 kubnih metara kako bi proces tekao, kako građani ne bi osjetili poremećaje koje pravi „BH-Gas“ dok se situacija u potpunosti ne iskristalizira.
Stalno je u javnosti prisutna problematika rudara i rudnika, najavljeni su štrajkovi. Šta se dešava u ovoj oblasti i dokle se došlo s restrukturiranjem rudnika?
- Proces reorganizacije rada i poslovanja u svakoj oblasti je težak i zahtjevan, a vrlo često i bolan. „Elektroprivreda BiH“ je krenula u taj proces i meni je drago da je u tome prvobitno dobila i saglasnost Sindikata. Ono što je bio moj zahtjev i zahtjev Ministarstva i Vlade je da rudari - radnici u proizvodnji u procesu restrukturiranja ne smiju biti ugroženi ili oštećeni, a da se racionalizacija radi smanjivanjem administracije i povećavanjem proizvodnje.
- Čini se da je u nekim rudnicima koji su prezaduženi posljednji mjesec proizvodnja prepolovljena, pa čak u nekim pogonima i potpuno stala, te su uprave, u skladu sa svojim nadležnostima, povukle određene poteze. Očekujemo da će se situacija umiriti te da će svi raditi svoj dio posla, a da za štrajkovima i protestima neće biti potrebe.
STANJE NA PUTEVIMA
POPULARNI BH. PJEVAČ
RAST NAPETOSTI
MAGISTRALNA CESTA M-17
OBJAVLJEN I SNIMAK