Desna cijev tunela Zenica na autocesti Koridora 5c, na poddionici Ponirak – Vraca probijena je danas.
Ovaj veliki projekt se, uprkos svim izazovima u vidu veoma zahtjevnih geoloških uslova, prvenstveno podzemnih voda te pandemije, gradio 24 sata dnevno.
Tunel Zenica prolazi ispod planine Vepar i imat će devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše, a gradi se po NATM modelu (Nova austrijska tunelska metoda).
Ovaj tunel je sa svojih 3,36 kilometara dužine trenutno najduži iskopani tunel na autocesti Koridora 5c u Bosni i Hercegovini.
Njegovim završetkom i puštanjem u saobraćaj put između Zenice i Žepča bit će kraći za pet kilometara.
U 2020. godini urađena je izmjena i dopuna glavnog projekta što je rezultiralo izmjenom tehničkog opisa odnosno promjenom dužine tunela na 3.360 metara sa 2.475 metara.
Izvođač radova na izgradnji tunela Zenica je kompanija Euroasfalt d.o.o. iz Sarajeva, a osim navedene kompanije u građenju tunela sudjelovala je i kompanija Cengiz Insaat iz Turske, koja je izvela iskop, primarnu podgradu i sekundarnu oblogu na dužini od 870 metara u obje tunelske cijevi, sa južne strane tunela.
Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 69.508.325,70 EUR-a sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Tokom izvođenja radova, do sada nije zabilježena niti jedna incidentna situacija i veća povreda radnika ili materijalna šteta, što je važan i značajan uspjeh za sve učesnike u građenju ovog tunela, obzirom na njegovu dužinu, kompleksnost i izazove pri građenju, naveli su iz preduzeća "Autoceste" FBiH.