Krvavi džemper Nermina Divovića, koji je imao tek sedam godina kada ga je u Sarajevu ubio snajperski hitac, uz fotografiju na kojoj leži pogođeni dječak, ledi krv u žilama svakoga ko posjeti Historijski muzej BiH.
PAZI, SNAJPER
Osjećaj straha, kakav su proživljavale Sarajlije u danima opsade, ponovo oživi kada muzejskim odajama počnu odjekivati zvuci pucnjeva i fijuka snajperskih metaka
Krvavi džemper Nermina Divovića, koji je imao tek sedam godina kada ga je u Sarajevu ubio snajperski hitac, uz fotografiju na kojoj leži pogođeni dječak, ledi krv u žilama svakoga ko posjeti Historijski muzej BiH.
I ekipa „Dnevnog avaza“ obišla je izložbu „Pazi, snajper”, na kojoj svaki eksponat podsjeća na strahote agresije na BiH i najveće opasnosti koje su građani Sarajeva proživljavali tačno 1.423 dana, strahujući da ne budu meta snajpera.
A osjećaj straha, kakav su proživljavale Sarajlije u danima opsade, ponovo oživi kada muzejskim odajama počnu odjekivati zvuci pucnjeva i fijuka snajperskih metaka...
Najzaslužniji za otvaranje izložbe, koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim, pogotovo one koji su preživjeli golgotu opsade, jeste britanski fotograf Pol Lov (Paul Lowe). Tokom rata napravio je značajan broj fotografija koje će zauvijek svjedočiti užasima.
- Kada sam prvi put ovdje došao, niko nije očekivao da će opsada toliko trajati i kroz šta će sve ljudi proći. Fotografirao sam civilno stanovništvo koje je prolazilo kroz opsadu i užas rata, pokušavao sam kroz fotografiju uhvatiti moment, posebno ljudi u pokretu - rekao je Lov.
Sedam džempera, identičnih onom koji je maleni Nermin nosio kada je ubijen. Avaz
Izložbu je otvorio Trevor Gibson, oficir UN-a. Nije slučajno da je za datum otvorenja izabran 18. novembar, jer je na taj dan ratne 1994. u Sarajevu snajperskim hicem ubijen dječak Nermin, samo dan nakon što je napunio sedam godina. Njegovu pogibiju zabilježio je fotograf Enrik Marti (Enric), a upravo se oficir Gibson nalazi na istoj fotografiji.
Metak je najprije pogodio Nerminovu trudnu majku Dženanu u stomak, prošao kroz nju i završio u sljepoočnici malenog dječaka. Godinu prije nego što je sedmogodišnjak ubijen španski fotoreporter Dževrazio Sančez (Gervasio Sanchez) ga je, igrom sudbine, fotografirao u društvu Enrika Martija.
Vojnik UN-a Gibson muzeju je donirao uniformu koju je nosio kada je fotografija nastala, a rekao je da izložbu posvećuju uspomeni na Nermina, ali i drugu ubijenu djecu.
Uz džemper koji je Nermin nosio u trenutku kada je ubijen, izloženo je sedam identičnih džempera, koji simboliziraju sedam godina svirepo ubijenog dječaka.
Njegova majka, koja je prisustvovala otvorenju izložbe „Pazi, snajper“, bolno je zaplakala nakon što je ugledala krvavi džemper svoga sina.
Izložba rekonstruira i “aleju snajpera” kroz maketu epicentra te zloglasne zone, koja je obuhvatala ulicu Zmaja od Bosne, preko Zemaljskog muzeja BiH, do zgrade Parlamentarne skupštine BiH. Na maketi se jasno vidi mjesto ubistva malenog Nermina, kojeg je pogodio snajperista s jednog od nebodera na Grbavici.
UVAŽENA APELACIJA
VELIKA TRAGEDIJA