Gradonačelnik Brčkog Esad Kadrić u narednim danima treba da organizuje sastanak da se imenuju nosioci ispred entiteta i definiše datum kada će se sastati i razmotriti varijante za dionicu auto-puta Sarajevo-Beograd koji prolazi kroz Brčko, zaključak je današnjeg sastanka u Sarajevu zvaničnika Republike Srpske, BiH i Federacije BiH, javlja Srna.
Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović rekao je novinarima da konačna odluka o izboru trase kroz Brčko pripada distriktu.
On je dodao da za finasiranje ovog dijela auto-puta postoji interes i Republike Srpske i FBiH.
- RS ima interes da poveže Vukosavlje, Brčko, Bijeljinu i Raču, kao i Raču, Bijeljinu i Brčko sa Tuzlom, Zavidovićima, Koridorom `pet ce` i Sarajevom, što i jeste sporazum koji smo potpisali sa Turskom - naglasio je Mitrović na konferenciji za novinare.
Prema njegovim riječima, na predstojećem sastanku biće utvrđeno da li su predložene varijante trasa uopšte dobre i ako jesu, treba da bude dato mišljenje za konačnu trasu koja bi odgovarala i entitetima i Brčko distriktu.
Mitrović je naveo da je bilo različitih mišljenja na ovom današnjem sastanku, te da je od gradonačelnika Brčkog predloženo da se uradi revizija predloženih trasa, u koju bi se uključili eksperti iz "Autoputeva Republike Srpske" i "Autocesta FBiH".
On je napomenuo da je Zavod za projektovanje i izgradnju Brčko distrikta predložio pet-šest varijanti za izgradnju auto-puta kroz distrikt i predložio jednu, ali da se predstavnici vlasti u distriktu nisu usaglasili o ovoj varijanti, koja je u odnosu na varijantu predviđenu planskom dokumentacijom mnogo duža.
Prema planskoj dokumentaciji, pojasnio je, dužina auto-puta kroz Brčko distrikt iznosi oko 31 kilometar, a sve ove druge varijante koje je predložio Zavod dužine su 53-54 kilometra.
On je naveo da je bilo mišljenja od toga da se angažuje nezavisna kuća koja ima reference i koja je radila na varijantnim rješenjima definisanja trase za razliku od Zavoda, koji je osnovan prije godinu, dvije i po nekim mišljenjima nema dovoljno iskustva, te konstatova da se radi o velikoj razlici u dužini kada je u pitanju finansiranje.
Ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara dodao je da nije bitan samo kriterijum finansija, već da su tu i drugi kriterijumi - naseljena mjesta, mogućnost eksproprijacije i širenja grada.
Mitrović je rekao da je u vezi sa izgradnjom auto-puta Beograd-Sarajevo-Beograd Ministarstvo komunikacija i transporta u Savjetu ministara uradilo svoj posao, kao i Republika Srpska na etapama Rača-Bijeljina i Bijeljina-Brčko, dok Brčko distrikt i FBiH kasne sa svojim aktivnostima i definisanjem trasa.
Podsjećajući da je bilo predviđeno da za pet godina bude gotov kompletan projekt za ovaj auto-put, Mitrović je kao ključni u završetku tih aktivnosti ocijenio definisanje trase kroz Brčko distrikt, s obzirom na to da ona predviđa spojne tačke sa entitetima.
Kada je u pitanju finansiranje auto-puta, Mitrović je rekao da je sporazumom sa Turskom predviđeno da Turska finansira, ali da to nije baš tako.
- Sporazumom je definisano da finansiranje ide od Turske. Međutim nije to baš tako. U ovom trenutku finansiranje koje je bilo predviđeno od Turske, zadatak je bio turske Vlade da obezbjedi finansiranje. Predviđeno je finansiranje od jedne ruske državne agencije. Postavljeni su uslovi, mislim da su počeli razgovori oko uslova finansiranja od strane ruske državne agencije - rekao je ministar saobraćaja i veza Vojin Mitrović.
Na pitanje, ko će vraćati kredit, Mitrović jasno odgovara “mi”.
- Turci pregovaraju o komercijalnom ugovoru, oko uslova finansiranja pregovara, ako je gradnja puta kroz RS, razgovara Vlada RS, i Autoputevi RS, a ako gradnja kroz FBiH, onda je to Vlada FBiH i autoceste FBiH - rekao je ministar saobaćaja i veza.
Mitrović je danas rekao da bi, prema aktuelnim informacijama, most na Rači mogao biti završen u septembru iduće godine iako je bilo predviđeno da bude završen 2024. godine.
Sastanku u Sarajevu o nastavku i ubrzavanju realizacije projekta izgradnje auto-puta Sarajevo-Beograd prisustvovali su i predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković, premijer FBiH Fadil Novalić i gradonačelnikom Brčkog Esad Kadrić, te direktori "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić i "Autocesta FBiH" Elmedin Voloder, predsjednik Skupštine Brčko distrikta Siniša Milić, kao i supervizor za Brčko distrikt Majkl Skenlan.