Iako ima tek 17 godina, Marija Nović iz Dervente već je ponosna vlasnica međunarodne licence za pilote privatnih aviona, ali kaže da je to tek prvi korak ka ispunjenju snova da jednog dana leti velikim Airbusom na međunarodnim letovima.
LET KA ZVIJEZDAMA
Prvi let izvan Srbije planiram ka rodnoj BiH, kaže Nović
Nović: Radno mjesto na nebu. Avaz
Iako ima tek 17 godina, Marija Nović iz Dervente već je ponosna vlasnica međunarodne licence za pilote privatnih aviona, ali kaže da je to tek prvi korak ka ispunjenju snova da jednog dana leti velikim Airbusom na međunarodnim letovima.
Nović: Put ka ostvarenju sna. Avaz
Ruke nježne Dervenćanke gurale su avione iz hangara ka pisti, baratale ključevima i kanisterima s benzinom, ona je tri mjeseca raspusta živjela na aerodromu i letjela kako bi započela svoj put ka zvijezdama.
Sve je počelo prije tri godine, kada je s majkom razgovarala o upisu u srednju školu. Vazduhoplova akademija u Beogradu privukla je njenu pažnju.
- Ta odluka je bila vrlo bitna. Znala sam da ću, kada završim deveti razred, napustiti Derventu i vjerovatno nikada više neću živjeti tu, nego u nekom većem gradu koji ima aerodrom - govori Marija o svojoj životnoj odluci.
Trenutno se školuje i živi u Beogradu. Iako je prvobitno namjeravala raditi na kontroli leta, tokom raspusta se upisala na praktičnu obuku za pilota. Instruktori su već nakon prvog leta shvatili da je prirodno nadarena, a Marija je definitivno shvatila da njeno radno mjesto neće biti u tornju, već na nebu.
- Imam 17 godina i pilot sam početnik. Položila sam u oktobru 2021. i sada imam međunarodnu dozvolu, ali letjela sam samo u granicama Srbije. Svakako planiram da prvi let van granica bude prema rodnoj Bosni i Hercegovini - kaže Marija.
Do sada je upravljala avionima Cessna 150, Cessna 172 i Piper 38.
- Prilikom zapošljavanja u neku od aviokompanija, u zavisnosti od tipa aviona koji mi bude dodijeljen, bio to Airbus 320 ili bilo koji drugi, postojat će dodatna i teorijska i praktična obuka gdje ću morati zvanično u svoju knjižicu letenja upisati baš taj tip aviona i tako zvanično sebi omogućiti da upravljam njime - pojašnjava Marija.
Tandem let. Avaz
Kaže kako je umjereni strah potreban pilotu, jer na taj način je siguran da će poštovati procedure leta i biti sigurniji. Potpuno odsustvo straha nije dobro jer može biti kobno. Zato neugodnih situacija na letovima do sada i nije bilo.
- A tandem let je nešto što bih izdvojila kao najljepši prizor. Kada vodeći avion leti prvi, a ostali ga prate. Tada kroz prozor gledate više aviona na nebu oko vas. Vozila sam i kao pilot vodećeg aviona i kao pilot pratećih aviona - kaže Marija Nović.
STANJE NA PUTEVIMA
RAST NAPETOSTI
NAKON SINOŠNJE EKSPLOZIJE
MAGISTRALNA CESTA M-17
VOJNICI MASOVNO BJEŽE