U Mostaru je danas potpisan ugovor za izvođenje radova na izgradnji tunela „Novi“ dužine 900 metara, koji nalazi se na trasi projekta Južne obilaznica Mostara M6.1, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na cestu M-17.
Ugovor u vrijednosti od 25,1 milion KM su potpisali direktor JP „Ceste Federacije BiH“, Ljubo Pravdić i predstavnici izvođača radova „Hering“ d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC, Azerbajdžan, kao i nadzora koji čine grupa ponuđača – IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo. Inače, vrijednost ugovora za nadzor je 724.524 KM.
Pravdić je novinarima nakon potpisivanja ugovora, kazao da se ugovor na izgradnji tunela „Novi“ finansira iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) te da je rok za izvođenje radova 24 mjeseca od uvođenja izvođača u posjed.
Naveo je i da su radovi na tunelu nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara „LOT 1“, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt „Marijanovića Draga“ dužine 200 metara.
- Paralelno, sa ovim tunelom, gradit će se i tunel za evakuaciju čija je dužina 785 metara. Pri kraju smo faze završetka tunela „Marijanovića draga“, a iako imamo problema sa rješavanjem imovinsko-pravnih odnosa, očekujem da ćemo to uskoro riješiti i da će ti radovi biti završeni do kraja godine - kazao je Pravdić.
Napomenuo je da je Vlada F BiH u svojim kapitalnim transferima osigurala sredstva za nastavak izgradnje Južne obilaznice Mostara, od tunela Novi do kružnog toka Rodoč u ukupnoj dužini od tri kilometra.
- Imamo urađenu projektnu dokumentaciju i u fazi smo izmjene urabnističke suglasnosti gdje ćemo pristupiti izvlaštenju, nakon čega ćemo dobiti građevinsku dozvolu i raspisati konkurs . U ovoj godini Vlada je predvidjela pet miliona KM za radove koji bi s emogli eventualno završiti u ovoj godini, ali mislim da ćemo sa izgradnjom tunela Novi, završiti i ostatak radova i da ćemo, faktički, time Južnu obilaznicu Mostara staviti u funkciju, a samim time i sav teški teretni promet koji saobraća korz sami Mostar usmjeriti dalje prema Avijatičarskom mostu i magistralnoj cesti M-17, odnosno, prema budućoj autocesti kada se izgradi- naglasio je Pravdić.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić je naveo da je potpisivanje ovog ugovora od velikog značaja za Mostar.
- Teški promet sada ide centrom Mostara i predstavlja problem koji će okončanjem ovog projekta biti riješen- naveo je Kordić.