POSTAJU BUDUĆNOST

Iako su realnost, nisu našli mjesto u zakonu: Romobila sve više, a vozači nisu ni pješaci ni biciklisti

To se pitanje mora urediti što prije, jer ovo što danas imamo je šarenilo, kaže Tatarević

Romobilisti: Brojne opasnosti. Ilustracija

Piše: M. Smajkić

31.10.2022

Iako nove kategorije električnih vozila, pogotovo romobila, nisu novina u gradovima BiH, činjenica je da ta prijevozna sredstva zbog konfuznih i različitih pravila i propisa, ali i nepostojanja krovnog zakona, sve više predstavljaju opasnost za sve učesnike u saobraćaju.


Sve više

Budući da su označeni kao novi, obećavajući način prijevoza, ekološki prihvatljivi i praktični, ali i zbog činjenice da je gorivo sve skuplje, procjenjuje se da će električnih romobila sve više biti na ulicama naših gradova.

Potvrđuje nam to Adnan Tatarević, sudski vještak i stručnjak u Institutu za saobraćaj i komunikacije Sarajevo.

- Električni romobili su realnost, a ako pogledamo malo veće gradove i, da tako kažem, loš ili gotovo nikakav javni i gradski saobraćaj, očekivanja su da ćemo ih svake godine imati sve više na ulicama - kaže Tatarević.

No, dok se sve više potvrđuje da romobili nisu samo kratkotrajni trend, činjenica je da nisu našli svoje mjesto u zakonu.

- Što se tiče Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na državnom nivou, električni romobili još nisu prepoznati. Činjenica je da se to mora što prije urediti, jer ovo što danas imamo je jedno šarenilo. To je naročito vidljivo u Sarajevu, gdje svjedočimo prizorima da roditelji stavljaju jedno ili dvoje djece na vozilo, ili čak drže dijete na vratu, a voze, pa imamo djecu od osam ili 10 godina koja voze romobile. To je strašno - naglašava Tatarević.


Koja prava

Mišljenja je da BiH treba preuzeti pozitivnu praksu iz Evrope, gdje vozači romobila u saobraćaju imaju ista prava i obaveze kao biciklisti.

- Međutim, kod nas je problematično to što mi, nažalost, u užim gradskim jezgrama imamo parcijalno izgrađene takve staze i trake - govori Tatarević.

Neophodna edukacija

- Edukacija je nešto što puno zanemarujemo, a ako uzmemo u obzir da se prosječni romobil kreće brzinom od 25 do 30 kilometara na sat, onda možemo naslutiti kakve posljedice mogu biti - naglašava Tatarević.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.