Kada su federalni revizori, ljetos, češljajući poslovanje Aerodroma Mostar za proteklu godinu, izrazili sumnju u sposobnost tog društva da uopće nastavi s vremenski neograničenim poslovanjem, posebno naglašavajući činjenicu da su prihodi od donacija i subvencija veći od onih ostvarenih obavljanjem redovnih poslovnih aktivnosti, niko se od nadležnih nije pretjerano zabrinuo.
Vijest o tome trajala je nekoliko dana, a Mostarski aerodrom ponovo je dospio u žižu javnosti kada su, nedavno, objavljeni podaci o prometu i broju putnika Direkcije za civilnu avijaciju (BHDCA). Prema tim podacima, Aerodrom Mostar imao je svega pet putnika, dok je, poređenja radi, Tuzlanski imao čak 50.651 i ozbiljno se primakao Sarajevskom, koji je upisao 68.243 putnika.
Dok je Aerodrom Tuzla, prema pisanju portala Ex-Yu Aviation News, zabilježio najprometniji novembar u historiji sa 47,7 posto više putnika u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, dotle je Mostarski godinama uvjerljivo na začelju kolone.
Čak i u toj pretpandemijskoj, koja je označena kao rekordna turistička godina, Mostarski aerodrom je imao najmanje putnika u odnosu na Sarajevo, Tuzlu i Banju Luku i praktično nije igrao nikakvu ulogu u prometnoj poveznici za dolazak turista.
Tu ulogu su od Mostarskog upravo oduzeli aerodromi u okruženju, od onih u BiH do Hrvatske, posebno Splita i Dubrovnika.
Međutim, to nije bila prepreka za to da se Mostarskom aerodromu iz federalne kase daju izdašne finansijske injekcije. Tako je Federalna vlada u proteklih osam godina tom aerodromu upumpala 16 miliona KM. Višemilionski iznosi su im dati i od Kantonalne vlade u Mostaru, kao i Grada Mostara, koji je, inače, većinski vlasnik te zračne luke.
Priča u vezi s propašću Aerodroma Mostar mnogima je neshvatljiva. Svake godine se javnosti plasira priča o novim linijama, međutim, umjesto toga na sceni je samo novo zahvatanje u budžete od Grada Mostara, Kantona, Federacije BiH, ali i države.
- Nije sramota priznati da ne znate, jer to su uradile i zemlje u okruženju. Imate iskustva aerodroma koji su kroz koncesije povećali promet i na milionske iznose putnika, a imali su slična iskustva kao i Mostar.
Zaključno, politika treba pročitati strategiju, staviti se u funkciju njene implementacije, pripremiti legislativni okvir i ovo konačno završiti da se više ne sramotimo podacima od desetak putnika - istakao je Aner Žuljević iz SDP-a.