RAMAZAN

Post je štit ličnosti

Kao što je tijelo izloženo različitim utjecajima vrućine, hladnoće, bolesti, tako je i duša izložena utjecajima zavisti, mržnje, ogovaranja

Enis ef. Dizdarević. Facebook

Enis ef. Dizdarević

3.4.2023

"O sinovi Ademovi, dali smo vam odjeću koja će pokrivati stidna mjesta vaša, a i raskošna odijela, ali, odjeća bogobojaznosti, to je ono najbolje…" (A’raf 26.)

Uzvišeni Allah ovim ajetom govori o dvije važne dimenzije odjeće, kao blagodati i zaštite, koje su od svih drugih stvorenja svojstvene samo čovjeku, piše Enis ef. Dizdarević. 

Prva odjeća je ukras i zaštita za tijelo od vanjskih faktora. Druga odjeća je odjeća bogobojaznosti i čestitosti, koja je zaštita za dušu i štit na vratima bolesti srca i duše.

Zaštita od zla

Kao što je tijelo izloženo različitim utjecajima vrućine, hladnoće, bolesti, tako je i duša izložena utjecajima zavisti, mržnje, ogovaranja… I od jednog i drugog Allah je iz Svoje milosti dao zaštitu.

Glavni cilj posta je da nas odjene i zaštiti najčasnijom i najljepšom odjećom, odjećom bogobojaznosti. Ta odjeća je ogledalo čovjekove duše koja štiti srce od slabosti i ukrašava ga, kao što vanjska odjeća pokriva slabosti tijela i ukrašava ga. Obje odjeće su nužne i uzajamno se dopunjuju i potpomažu.

Allah, dž.š., kaznio je Adema i Havu zbog grijeha koji su počinili  protjerivanjem iz dženneta, ali još jednom kaznom ih je kaznio, a to je razgoličavanje njihovih tijela.

Kur’an o tome kaže "A kad oni drvo okusiše, stidna mjesta njihova im se ukazaše i oni po sebi džennetsko lišće stavljati počeše…" (A’raf 22.)

Poruka kur’anske tvrdnje da je grijeh uzrokovao ostajanje bez odjeće Adema i Have jeste da je svaki grijeh u svojoj suštini golotinja.

Grijesi koji se čine prema vani, imaju svoj izvor unutra, pa ako su vanjski grijesi vrsta golotinje, onda je i ono što ih pokreče unutar nas golotinja. Tijelo izvršava ono što mu nalažu duša, razum i savjest. Islam ne prihvata teoriju, po kojoj čovjek i ako ne radi dobro, ipak može da dobro misli i osjeća i da bude dobre duše. Ljudska duša može biti samo onakva kakva su njegova djela.

Post je zaštita vjerniku od griješenja i posrtaja na dunjaluku i vatre na Ahiretu. Ko nema u sebi odjeće i štita od grijeha na dunjaluku, neće imati štita od vatre na Ahiretu.

Allahov Poslanik, a.s., je rekao: "Post je štit od vatre, pa ko osvane kao postač, neka toga dana ne bude nepristojan, a ako neko prema njemu bude nepristojan, neka ga ne grdi, već neka kaže: Ja postim, ja postim!" (En-Nesai)

Postavlja se pitanje da li se postačev štit može probiti i tako umanjiti njegov efekt?

Odgovor nalazimo u riječima ashaba Ebu Ubejde u kojem stoji: "Post je štit, dok ga postač ne probije!" (Nesai)

Strahopoštovanje prema Gospodaru

Prema tome, post je štit sve dok ga ne probijemo svojim jezikom, govorom neistine, ogovaranjem, prenošenjem tuđih riječi, potvorom, te na takav način razodjenemo svoje srce od najčasnije odjeće. Imat ćemo zaštitu sve dok post oplemenjuje dušu i srce, izgrađuje fizički zdravu i moralno jaku ličnost. U tome veliki značaj imaju svi ibadeti, a posebno post.

Taj štit, ta svijest o Allahovoj sveprisutnosti i osjećaj strahopoštovanja prema Gospodaru koju imamo dok postimo, treba da postane dio našeg srca i bića u svakodnevici, tokom čitave godine, jer samo na takav način naše srce će biti čisto i uredno odjeveno.

Molimo Allaha dž.š., da nas postom odjene najčasnijom odjećom i da Njega susretnemo odjevena srca i duše. 

Amin - navodi se na kraju teksta.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.