Iz Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH danas je objavio da poduzimaju sve mjere kako bi pacijentima bili dostupni svi potrebni lijekovi, o čemu govori i činjenica da trenutno nabavljaju više od 183 lijeka s liste Fonda solidarnosti.
Svjesni postojanja problema
- Uprkos globalnom poremećaju na tržištu lijekova, radimo sve što je u našoj moći da nabavimo ono što nam je potrebno za redovno obavljanje posla. Međutim, ne postoji institucija, a ni država koja u svakom trenutku ima sve potrebne lijekove i u kojoj ne postoje liste čekanja za komplikovane terapije.
Zbog toga, molimo javnost i građane da imaju razumijevanja za trenutnu situaciju, da uvide da radimo na problemu rješavanja nedostatka određenih citostatika u svim kliničkim centrima u FBiH - istaknuto je iz Zavoda.
Također, navedeno je da sastanak predstavnika Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH i Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu uz učešće i Ministra zdravstva KS jasno pokazuje da su svjesni postojanja problema i da su opredijeljeni da urede sistem kako bi više vremena mogli posvetiti liječenju i prevenciji zdravlja, a ne birokratskim preprekama.
- Ono što vam možemo garantovati da ćemo dati sve od sebe da u što kraćem roku riješimo problem jer je većina nas doktori koji su svoj život posvetili liječenju pacijenata i spašavanju života naših građana. Nedostatak lijekova je globalni problem, koji u FBiH zahtjeva sistemsko rješenje i posvećenost svih relevantnih institucija - naglašavaju iz Zavoda.
Podsjećaju da je prethodnih dana u medijima pisano o nedostatku citostatika i s tim u vezi se žele informisati javnost da je više od 95 posto citostatika dostupno našim pacijentima u svim kliničkim centrima FBiH, dok se za trenutno nedostajuće cistostatike očekuje isporuka tokom ovog mjeseca.
Tvrde da je do kašnjenja u isporuci nekoliko citostatika došlo zbog problema u proizvodnji ili uvozu u BiH, a prema propisanim procedurama, za interventni uvoz neregistrovanih lijekova potrebno je dobiti dozvolu za uvoz od Federalnog ministarstva zdravstva, te proći kontrolu serije u Agenciji za lijekove i medicinska sredstva, što sve otežava i produžuje dostupnost u samim zdravstvenim ustanovama.
- Ono što je važno da građani znaju je da životi onkoloških pacijenata nisu ugroženi zbog nedostatka pojedinih citostatika, jer ukoliko pacijentima nije dostupna zamjenska terapija, Zavod zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH, uz potvrdu apoteka kliničkih centara o nedostatku citostatika, svakom osiguraniku omogućava u relativno kratkom vremenu refundaciju novca za kupljene lijekove - navode iz Zavoda.
Dodaju da mnogi problemi s kojima se suočavamo zahtijevaju koordinirani angažman većeg broja zdravstvenih institucija, ali i izvršnih i zakonodavnih organa, što se posebno odnosi na izmjene zakona po pitanju javnih nabavki i drugih oblasti koji im otežavaju djelovanje.
Iz Zavoda navode da im loša zakonodavna rješenja u kombinaciji s neodgovornim kompanijama stvaraju probleme po pitanju pravovremene nabavke aparata, lijekova i drugih potrepština bez kojih ne možemo na odgovarajući način i pravovremeno pružati sve usluge građanima.
Dugotrajni proces
S tim u vezi podsjećaju na dugotrajni proces pokušaja nabavke akceleratora u Tuzli, kao i kakve posljedice višekratno obaranje tendera ima na onkološke pacijente. Na sreću postoje i odgovorne kompanije i dobavljači koji ne samo da svoj posao obavljaju profesionalno, već pomažu nam da ne dođemo u situaciju da nam birokratske procedure i neodgovornost određenih aktera budu važnije od zdravlja pacijenata.
- Pitanje nabavke lijekova je posebno problematično jer smo mi mala država koja zbog male potrošnje nema prioritet u nabavkama lijekova kojih nedostaje svugdje u svijetu, u taj proces su uključene brojne institucije koje još uvijek nisu dovoljno koordinirane, jer se radi o komplikovanim i riskantnim procesima javnih nabavki, kod kojih često brzina i uspješnost nabavke zavisi o dobroj volji dobavljača koji žalbama mogu ugroziti brojne procese - saopćeno je iz Zavoda zdravstvenog osiguranja i reosiguranja FBiH.