PROBLEMI

Stroga pravila Evropske unije: Ostajemo bez 8.000 vozača

Prijevoznici danima čekaju na granici, pa smo tražili da UIO uvede treću smjenu, ali odgovorili su nam da im fali blizu 1.000 radnika

Nove promjene. Facebook

Alen Bajramovic

prije 7 sati 13 minuta

Na hiljade profesionalnih vozača i deseci prijevozničkih firmi napustili su BiH zbog loših uvjeta rada i dugotrajnih čekanja na granicama. Primjena pravila prema kojem vozači iz BiH na prostoru EU mogu boraviti najduže 90 dana u toku pola godine vodi ka kolapsu transportne industrije.

Rade penzioneri

- Od 2019. do danas BiH je napustilo više od 7.000 profesionalnih vozača, a više od 2.500 se preregistrovalo u druge zemlje. Glavni uzrok je stanje na granicama, prelazima, carinskim terminalima i nemar UIOBiH. Vozači danima čekaju na granici, pa smo tražili da UIO uvede treću smjenu, ali odgovorili su nam da im fali blizu 1.000 radnika. S pravilom 90/180 vozači će praktično moći raditi šest mjeseci u godini, pa ćemo imati još veći odliv. Neće nam imati ko voziti robu i putnike. Već danas u prevozu putnika u Banjoj Luci, ali i svim većim gradovima, rade penzioneri - kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika RS.

Grbić: Relevantne institucije. Facebook

Konzorcij međunarodnih drumskih prijevoznika „Logistika BiH“ okuplja kompanije koje vrše 93 posto usluga prijevoza prema EU i koje zapošljavaju više od 47.000 radnika. Zbog pravila 90/180 od 1. januara evidentirana su 124 slučaja zabrane ulaska u EU, uz troškove po osnovu prekršaja od 120.000 eura.

Iz ove asocijacije upozoravaju da se na ovaj način vozači iz BiH diskriminiraju i tretiraju kao turisti, iako su profesionalci i aktivni učesnici u lancu snabdijevanja, a da je cilj „otimanje vozača“ i njihov transfer ka zemljama EU. U pismima državnom ministru prometa i komunikacija i entitetskim premijerima traže hitne reakcije.

Dizanje cijena

- Prevoznici razmišljaju i o radikalnim mjerama, u Srbiji su najavili totalnu blokadu, zabranu otpreme proizvoda, ali mi nismo pristalice radikalizacije problema, već da uz vašu pomoć i angažman izvršimo pritisak na sve relevantne institucije u zemlji i inozemstvu o gorućem problemu. Na osnovu naših procjena, prijeti nam odlazak gotovo 8.000 vozača s dugogodišnjem iskustvom, profesionalaca, kao i dizanje cijene transporta za 25 posto - kazao nam je prof. dr. Velibor Peulić iz Konzorcija „Logistika BiH“.

Peulić: Radikalnije mjere. Facebook

Broj vozila u Hrvatskoj

On dodaje da su Bosanci i Hercegovci već među najvećim investitorima u Sloveniji, gdje je među 50 vodećih prijevozničkih kompanija njih 10 s osnivačima iz BiH.

- Do sada smo kupili oko 2.000 novih vozila u Sloveniji, a u posljednje dvije godine rekordan broj vozila u Hrvatskoj. Prevoznici su preduzetnici, oni su već počeli s investicijama u solarne elektrane. Ako država ne želi da zaštiti “krvotok privrednog sistema”, vozači će nam otići i imat ćemo veće troškove - ističe Peulić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.