PRIVREDNA KOMORA FBIH

Mirsad Jašarspahić za "Avaz": Nije dobro za imidž države da strana kompanija donira obnovu nekoliko metara pruge

Smanjena je i proizvodnja koksa, a to se prelilo na „Mital“, koji koristi koks iz GIKIL-a, pa je morao tražiti alternativna rješenja

Jašarspahić: "Adriatic Metals“ nije mogao da isporučuje svoju robu. Facebook

Alen Bajramovic

prije 9 sati 44 minute

Nakon četveromjesečnog prekida i sanacije oštećenja pruge u Jablanici, željeznički saobraćaj  na relaciji Sarajevo – Ploče konačno je uspostavljen. Ova vijest s olakšanjem je dočekana i u Privrednoj komori FBiH, gdje su proteklih mjeseci, između ostalog, evidentirane štete koje je pretrpjela bh. ekonomija.

Žila kucavica

- Željeznica je vrlo važan resurs za mnoge proizvodne kapacitete u BiH, koji su direktno ili indirektno vezani za željeznički saobraćaj. U svakoj zemlji željeznica je žila kucavica transporta, pa tako i kod nas. Ovo će privredu vratiti u situaciju da mogu normalno da funkcionišu – kazao je za "Avaz“ predsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić.

Najveće štete evidentirale su izvozno orijentirane kompanije, uglavnom iz sjeverne i centralne BiH, zbog čega je PK FBiH upozoravala Vladu FBiH i Željeznice FBiH u proteklom periodu. Željeznice su jučer objavile da su imale štetu od 22,5 miliona KM.

- Najveći dio se odnosi na Željeznice, zatim GIKIL, koji nije mogao dobavljati koksni ugalj iz Ploča već je morao preći na sporiji i skuplji kamionski transport. Smanjena je i proizvodnja koksa, a to se prelilo na „Mital“, koji koristi koks iz GIKIL-a, pa je morao tražiti alternativna rješenja. Alternativa je u Pločama imala velike količine materijala, koji su trebali prerađivani u njihovim pogonima, a ni "Adriatic Metals“ nije mogao da isporučuje svoju robu. A tu je još čitav niz kompanija – kaže Jašarspahić, te dodaje da su štete zbog kašnjenja i izgubljenih poslova mnogo veće.

Četiri mjeseca

Iz situacije u kojoj su za obnovu gotovo 80 metara pruge bila potrebna četiri mjeseca, BiH mora naučiti lekciju, smatra Jašarspahić.

- Ja i dalje mislim da postojeći zakon o javnim nabavkama daje prostor da, uz adekvatnu proceduru svih nivoa, odluke upravnih i nadzornih odbora, proglašenje situacije hitnosti, uprave mogu imati odriješene ruke da sve završe u znatno kraćem vremenu. Nije dobro za imidž jedne zemlje da joj strana kompanija donira, pomogne da obnovi nekoliko desetaka metara pruge. Isto kao što nije dobro, uz zahvalnost svim našim prijateljima, da na zgradama institucija u Sarajevu vidimo da je nešto obnovljeno uz donaciju jedne, drugo od druge vlade, a u pitanju su krovne institucije države – ističe Jašarspahić.

Ž8 = A. BAJRAMOVIĆ

Postojeći zakon o javnim nabavkama daje prostor da, uz adekvatnu proceduru svih nivoa, odluke upravnih i nadzornih odbora, proglašenje situacije hitnosti, uprave mogu imati odriješene ruke da sve završe u znatno kraćem vremenu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.