Radnici kompanije “Euro-asfalt” probili su tri kilometra tunela Hranjen, najzahtjevnijeg objekta na trasi buduće brze ceste Sarajevo – Goražde. Ekipa “Dnevnog avaza” jučer je posjetila južni portal gradilišta kod Goražda, gdje radnici uz pomoć velikih građevinskih mašina nastavljaju probijanje tunela i transport materijala na obližnje deponije, dok istovremeno traje i izgradnja betonske podgrade.
Veći broj radnika i mehanizacije, uz veće količine materijala spremnog za ugradnju, potvrđuje da su radovi na izgradnji tunela, ključnog za dalji razvoj Goražda i jugoistočne BiH, intenzivirani.
53 posto
- Generalno, imajući u vidu sve ugovore, iskopano je malo više od 53 posto tunela, otprilike tri kilometra i izbetonirano je približno kilometar sekundarne obloge s južne strane i gotovo 700 metara sa sjeverne strane – kazao nam je Ivan Mlakić Vuković, glavni nadzorni inžinjer tunela Hranjen.
Gradilište su jučer posjetili predstavnici “Autocesta FBiH” kao investitora, izvođača radova i nadzorne službe iz IPSA Instituta iz Sarajeva. Oni su obišli do sada izgrađenu dionicu. U utrobi tunela, oko 2,2 kilometra od ulaza, toplije je nego na proljetnom suncu vani, dok ventilacioni sistem konstantno upumpava svježi zrak, kako bi se moglo normalno disati. Za razliku od ranijih faza, kada je iznenadni prodor vode na sjevernom portalu pravio probleme, Mlakić Vuković kaže da se nepredviđene okolnosti više ne dešavaju.
Prema Goraždu
Uporedo s probijanjem tunela, svoje obrise dobiva i novi projekt s kojim bi Goražde, osim kraće ceste prema Sarajevu, iz Hranjena moglo dobiti i prirodnu izvorsku vodu.
- Postoji još ta inicijativa. Voda koja je pronađena sa sjeverne strane uspješno je uhvaćena i kanalizirana. Postoje izmjereni kapaciteti. S tim je upoznata Vlada BPK i mislim da je trenutno u toku razrada projektne dokumentacije da se ta voda sprovede prema Goraždu – kaže inžinjer Ivan Mlakić Vuković.
Rok za proboj tunela Hranjen je februar 2027. godine.
Besplatno se pretplatite na Youtube kanal AVAZ TV.