STADA, u okviru koje posluje i Hemofarm, pokazala je istrajnost u izazovnom poslovnom okruženju obilježenom makroekonomskim i geopolitičkim neizvjesnostima i prijavila dvocifreni rast prodaje i zarade u prvoj polovini 2022. Uprkos inflatornim pritiscima na robu i usluge, i prekidu lanca snabdijevanja dijelom zbog konflikta u Ukrajini, Grupa sa sjedištem u Bad Vilbelu u Njemačkoj, nastavlja svoje putovanje rasta.
Organski rast i ponuda šireg portfolija pacijentima i zdravstvenim radnicima putem akvizicija i partnerstava omogućili su STADI da poveća korigovanu prodaju Grupe za 15% na 1.768 milijardi evra u prvoj polovini 2022. Korigovana za valutne fluktuacije i specijalne efekte, zarada prije kamate, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) porasla je za 23% na 386.5 miliona evra.
STADA je imala benefit od opsežnog rasta na tržištima za svaki od svoja tri strateška proizvodna segmenta: zdravstvene proizvode široke potrošnje, generičke proizvode i farmaceutske specijalitete.
Generalni direktor STADE ,Peter Goldschmidt. STADA
Generalni direktor STADE ,Peter Goldschmidt. STADA
“Naročito sam ponosan,” ističe generalni direktor STADE Peter Goldschmidt, “kako približno 13,000 koleginica i kolega širom svijeta nastavlja da raste kroz preduzetništvo, uz agilnost i integritet i kao One STADA. Veoma visoki nivoi angažovanja nedavno potvrđeni kroz globalnu anketu zaposlenih vode do mnogih novih inicijativa u promjenljivom zdravstvenom okruženju.”
“Fokus na upravljanje kompleksnim portfoliom koji se sastoji od preko 25,000 skladišnih jedinica (SKUs) koje se obezbjeđuju putem ojačane i otporne mreže lanca snabdijevanja omogućio je STADI da dosljedno održava visok nivo usluge i da može zadovoljiti potražnju, nadmašujući time tržišni prosjek,” istakao je Goldschmidt. “Želio bih ovom prilikom da se zahvalim našim partnerima širom svijeta, kojih je više od 500, koji nas podržavaju u daljoj izgradnji naše mreže lanca snabdijevanja i koji činimo još otpornijim na krize.”
“U mnogim zemljama mogli smo povećati naše učešće na tržištu u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje i generičkih proizvoda, dok nastavljamo da unapređujemo naš portfolio i pajplajn.”
Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje porasla je za 25%
Akvizicije i partnerstva koja koriste STADINU opsežnu platformu marketinga i prodaje, zajedno sa internim širenjem proizvoda kroz lansiranje i proširenje linija, podigli su korigovanu prodaju u STADINOM segmentu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u prvih šest mjeseci 2022. za 25% na 729,2 miliona evra. Zdravstveni proizvodi široke potrošnje činili su 41% STADINE prodaje Grupe u prvoj polovini godine.
Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje ostvarila je benefit pošto je STADA sredinom 2021. godine uspješno integrisala svoju akvizicijuju Sanofijevih 16 etabliranih lokalnih i regionalnih brendova zdravstvenih proizvoda široke potrošnje pretežno evropskim zemljama. Takođe od novembra 2021. STADA distribuira Sanofijev portfolio zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u 20 zemalja širom Evrope.
Generički segment sveobuhvatno raste
Obezbjeđivanje pacijentima dostupnosti lijekova odmah nakon isteka ili otkaza patenta i ekskluzivnih prava pomoglo je STADI da poveća korigovanu prodaju u generičkom segmentu za 6% na 697.1 miliona evra u prvih šest mjeseci 2022.
Rast u segmentu generičkih proizvoda, koji je predstavljao 39% STADINE prodaje Grupe u prvom polugodištu, bio je sveobuhvatan, a pokretale su ga ključne zapadnoevropske zemlje, što je pomoglo STADI da zadrži lidersku poziciju u prvih pet kompanija u ovom segmentu širom Evrope.
Korigovana prodaja STADINE sve veće liste farmaceutskih specijaliteta porasla je za 12% na 341.8 miliona evra na korigovanoj bazi u prvoj polovini 2022. čineći jednu petinu prodaje Grupe.
Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta. STADA
Snažna performansa na tržištu dovela je STADU do dvocifrenog rasta. STADA
Osnova za dalja ulaganja
EBITDA grupe je porasla za 36% na 450.2 miliona evra na osnovu rasta prodaje od 17% na 1,768.1 miliona evra. STADA je takođe održala disciplinu po pitanju troškova poslovanja, a pritom je nastavila sa ulaganjima u podrškom marketingu i prodaji. Povećanje od 71% u operativnom gotovinskom toku obezbijedilo je dobru finansijsku osnovu za dalja ulaganja. Da bi podržala svoj portfolio koji se sve više širi putem internog i eksternog razvoja, STADA je, ranije ove godine, najavila projekat vrijedan 50 miliona evra za izgradnju centra za lanac snabdijevanja u Turdi, Rumunija. Očekuje se da će ova lokacija, koja će imati inicijalni kapacitet isporuke 100 miliona pakovanja godišnje, kreirati dodatnih 375 radnih mjesta.
STADIN naglasak na posvećenosti obezbjeđivanja održivog zapošljavanja, snabdijevanja lijekovima i ekonomskih investicija – kao što je pokazano učešćem Grupe u Globalnom dogovoru UN – biće u bliskoj budućnosti detaljno prikazani u prvom Izvještaju o održivom razvoju za cijelu STADA Grupu.
“Održivost je za nas u STADI prirodna stvar“, naglašava tehnički direktor Migel Pagan. “Za nas briga o zdravlju ljudi uključuje donošenje pouzdanih rješenja za naše pacijente i partnere, kao i podršku javnim vlastima u izgradnji održivih zdravstvenih sistema.”